Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sitten kun kolhitte autoja ja häivytte paikalta niin muistakaa että osalla meistä on varsin asianmukaiset kamerat autossa

Vierailija
16.01.2018 |

Itsellä on peräti viisi HD-tasoista videokameraa autossa tallentamassa ympärillä tapahtuvia asioita, ja tarkistan autoni aina ylimääräisten vahinkojen varalta ennen liikkeellelähtöä. Livahtamaan pääsee vain lähestymällä autoa kuolleesta kulmasta. Tekijän tarvitsee siis tietää kameroiden sijainnit.
Käytännössä saan kiinni kaikki satunnaiset vahingontekijät. Kameraan jää joko tekijän naama tai auton rekisterinumero. Yleensä molemmat. Jos hän ei jätä yhteystietoja tuulilasiin, teen rikosilmoituksen ja korjautan vahingot kalleimmassa verstaassa minkä löydän. Ja se ei ole halpaa.
Varokaa siis miten pelleilette.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään raapaista kolikolla kylkeen jalkakäytävälle pysäköityjä autoja.

22/26 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä ärsyttää joitakin? Turha kitistä yhtään mistään, jos kolhitte niin laitatte tietenkin yhteystietonne ja korvaatte perseilynne. Ongelma hoidettu ja reilu peli. 

Älkää antako pikkulasten availla niitä ovia, se on varmaan yksi yleisimmistä kolhun aiheuttajista. Meillä on selkeät säännöt siitä, ettei kukaan lapsista avaa auton ovia koskaan ennen lupaa. Eipä ole vielä tarvinnut maksella kenenkään kolhuja. Oman auton olen kyllä saanut naarmutettua kiveen 4k laskuun asti, onneksi oli vakuutus. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/26 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkastat auton joka puolelta, joka kerta ennenkuin lähdet ajamaan? Ziisus! Ootko laskenut kuinka paljon hukkaat aikaa elämästäsi moiseen hölynpölyyn? Sehän on vain pelkkä auto!

Itselläni on ollut kortti vasta 7 vuotta, mutta ei koskaan, ei kukaan ole kolhinut autoani missään. Luulis että noihin sun kameroihinkin menee jo suhteellisen paljon rahaa, ainakin suhteutettuna siihen todennäköisyyteen että edes ylipäätään saat jotain kuvattavaa 🤔 Sillä rahalla varmaan korjauttaa jonkun naarmunkin jo..

Mä ainakin tarkistan, joka kerta katson kummatkin puolet, kun kummallekin puolelle laitan lapsia istumaan. :D Nopeastihan siinä vilkaisee kiiltävän auton pinnan, naarmut näkyy helposti. Mulla menee siihen pari sekuntia ylimääräistä aikaa...

Vierailija
24/26 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän sä hyödyt, jos kuvassa näkyy mun naama?

Vierailija
25/26 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamerat autossa ovat myös oiva väline väij...eiku liikenteen seuraamiseen.

Vierailija
26/26 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran ollit silminnäkijä kun pysäköityyn autoon on kolaroitu (toinen takavalo meni rikki) ja tekijä pakeni paikalta. Soitin poliisille, annoin kolaroijan auton tuntomerkit ja rekisteritunnuksen. Eivät tulleet paikalle koska tekijä oli jo paennut paikalta. Tiedot ottivat ylös mikäli pysäköidyn auton omistaja ottaa yhteyttä ja haluaa viedä asiaa eteenpäin.

Kolaripaikalta pakenijat kolhijat ovat törkeitä. Itse kolhin kerran, ilmiannoin itse itseni kolhimani auton omistajalle ja maksoin kitisemättä korjaukset. Vitutti tietysti mutta ihan oma vikani oli.