Haaviston kannattajat! Tulkaa vastailemaan näihin kysymyksiin!
En ole jaksanut perehtyä Haavistoon. Mua kiinnostaa tasan tietyt asiat, joten kertokaa Haaviston kanta näihin:
Mitä mieltä hän on esim. Tämänhetkisten murha- ja raiskaustuomioiden pituuksista? Pitäisikö hänen mielestä niitä koventaa?
Mielipide turkistarhaukseen?
Mielipide turvapaikanhakijoihin, paperittomiin, maahanmuuttoon jne. Antaisiko hän rajojen olla auki kuten nyt tai jopa entistä enemmän? Vai rajoittaisiko hän tätä?
Mielipide aborttiin? Eikai vastusta aborttia?
Pitääkö hän Venäjää uhkana? Entä kannattaako eu:ta?
Olen äänestämässä Niinistöä vaikkei hänkään ole täydellinen, mutta jos nämä miellyttää niin voin ihan hyvin äänestää Haavistoakin.
Kommentit (44)
Rajat eivät nytkään ole auki. Menkää vaikka itse katsomaan esim. Espanjan ja Marokon välistä rajaa, jos mikään muu tarjolla oleva tieto ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko Niinistö armahtanut jonkun vaimonhakkaajan?! Wtf.
Teiltä, jotka ajattelette, että Haavisto tai muut "maahanmuuttomyönteiset" tai "suwakit" eivät halua suomalaisten parasta, haluaisin kysyä jotain.
Ettekö oikeasti näe, että diplomatia, rauhan ja hyvinvoinnin edistäminen koko maailmassa, inhimillisten arvojen, tasa-arvon ja ihmisoikeuksien ajaminen sekä ympäristön ja luonnon suojeleminen edistävät myös meidän suomalaisten hyvinvointia ja ovat maailman nykytilanteessa välttämättömiä sodan ja katastrofien välttämiseksi? Emme me voi vain irtautua muusta maailmasta ja sulkeutua tänne pohjolaan. Ensinnäkin tarvitsemme muuta maailmaa selvitäksemme ja ennen kaikkea meillä on velvollisuus auttaa muita, sillä olemme hyvinvoivana ja rikkaana valtiona osaltamme syyllisiä ilmastonmuutokseen ja tämän planeettamme luonnonvarojen hupenemiseen.
Kukaan ei varmasti halua kurjuutta, konflikteja tai sotaa Suomeen, mutta olemalla mukana ympäristön suojelemisessa ja kehitysyhteistyössä, annamme Suomelle ja koko maailmalle parhaan mahdollisuuden selvitä.
Käykää tekemässä Ylen vaalikone ja lukekaa ehdokkaiden perustelut. Haavistokin on oikeasti sitä mieltä, että meidän pitäisi nostaa pakolaiskiintiötä ja auttaa ihmisiä paikanpäällä heidän kotimaassaan sen sijaan, että ottaisimme tänne lisää hätää kärsiviä tulokkaita.
Ap:lle tiedoksi että presidenttiehdokkaista Huhtasaari on ainoa joka haluaa laittaa ns. rajat kiinni. Rajojen sulkeminen tosin ei kuulu presidentin toimivaltaan. Huhtasaari on myös ainoa EU vastainen Paavon lisäksi.
Itse äänestän Haavistoa.
Ikävä kyllä en halua nuorta equadorilaista kampaajapoikaa suomalaisten esikuvaksi, maan äidiksi, --kyllä presidenttipari sais olla ihan supisuomalainen aviopari.
Ällöttää rikkaiden homojen tapa tuoda nuori rakastajapoika köyhistä maista.
Thaimaastakin niitä nuoria kauniita köyhiä homopoikia löytyy, ja vanhemman miehen rakkaus varmaankin ihan aitoa, en sitä epäile.
Tunnen parikin viiskuuskymppistä homoa jotka lupasivat elättää homopojan ja toivat Suomeen.
Poika elelee sitten omaa elämäänsä, etsii tietenkin ikäistään seuraa viihteeltä, --eikös tämä equadorilainenkin, listalla jo rattijuopumus, pahoinpitely...
Hei, täällä taitaa moni ajatella että presidentin pitäisi omalla henkilökohtaisella elämällään edustaa niitä arvoja joita itse elämässään noudattaa. Homot äänestäisivät mieluiten homoa, köyhät köyhää, naiset naista, vegaanit vegaania, rikkaat rikasta ym. Kauniskin pitäisi olla, kiva hymykin ja miellyttävän viettelevä puheäänikin pitäisi olla...
Presidentin päätehtävä on kuitenkin ulkopolitiikka ja turvallisuuspolitiikka., joka ei ole meidän kenenkään vahvuusalue. Äänestetään sitä jolla pisin kokemus, koulutus ja pätevyys. Sitä joka pitää Suomen itsenäisenä ja puolueettomana, suurvaltaristiriitojen ulkopuolella eikä myy meidän maata Natom sotilasmahdin sotatantereeksi. En halua lähettää poikaani Naton joukkoihin taistelemaan, enkä halua verorahojani antaa Naton asevarusteluun kaukoidässä
Paavo se taitaa olla...ei se opettajaLaura vielä ymmärrä oikeasti noista hommista vaikka nätti ja päättäväinen onkin.
Haavistolla on kaikkein alhaisin koulutustaso ehdokkaista, hän on pelkkä ylioppilas.
Kyllä työtehtäviin ihmisiä valittaessa pitää katsoa koulutusta ja kokemusta.
Homojen, lesbojen, naisten, maahan muuttajien ja muiden vähemmistöjen puolustaminen oli tärkeää viime vaalien aikana. Silloin minäkin äänestin Haavistoa. En enää.
Mutta nyt on maailman jännitteet pakolaiskriisin myötä kasvaneet. Nyt ei vähemmistöjen puolustaminen ole enää tärkein asia presidenttiä valittaessa. Nyt tarvitaan voimakkaampaa johtamista, näkemistä ja ymmärtämistä siitä miten Suomi säilyttää itsenäisen asemansa niin taloudellisesti kuin turvallisuuspoliittisestikin. Miten pieni kansakuntamme säilyy muuttuvassa maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on paljon vihreiden ajatuksia. Kannatan ekologisuutta, turkistarhaus totaalikieltoon kuten Norjassa ja eläinten oikeudet muutenkin paremmiksi, abortti edelleen täysin naisen oma asia ja jokaisen naisen henkilökohtainen päätös johon toiset eivät voi vaikuttaa, seksuaalivähemmistöillä tulee olla samanlaiset oikeudet kuin kaikilla muillakin...
Mutta tämä ulkomaalaisten hyysäys. Miten on sen laita? Mielestäni suomalaiset tulee saada kuntoon ennen kuin voidaan auttaa toisia. Ja ei, en todellakaan ole rasisti, minulla on paljon ulkomaalaisia ystäviä ja tunnen mahtavia ulkomaalaisia ihmisiä todella paljon. Silti kaiken järjen mukaan suomalaiset täytyy tietysti ensin elättää, ja toisaalta taas vakaviin rikoksiin tuomitut ulkomaalaiset tulee mielestäni karkottaa ja pakolaispolitiikkaa muuttaa.
Kuka on mun ehdokas?!Ap
Huhtasaari
Minäkin olen turvapaikkakriittinen, mutta äänestän silti Haavistoa, koska minulle ympäristönsuojelu on kaikkein tärkein arvo. Ilmastonmuutoksen estämiseksi vaaditaan nyt määrätietoisia otteita. Ilmastonmuutos on se suurin syy, joka tulevaisuudessa aiheuttaa massiiviset pakolaisvirrat Eurooppaan. Siksi kannattaisi ehkäistä ilmastonmuutosta. Jännä, että r a j a k i t ym. ei tätä ymmärrä vaan pitävät ilmastonmuutosta hölynpölynä ja ympäristönsuojelua turhana, vaikka voisivat itsekin vaikuttaa pakolaistulviin.
Pelottava ajatus että äänestää vain koska velvollisuus mutta ei seuraa politiikkaa jonka vuoksi saattaa äänestää täyttä torvea. Ilmankos maan asiat on sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen turvapaikkakriittinen, mutta äänestän silti Haavistoa, koska minulle ympäristönsuojelu on kaikkein tärkein arvo. Ilmastonmuutoksen estämiseksi vaaditaan nyt määrätietoisia otteita. Ilmastonmuutos on se suurin syy, joka tulevaisuudessa aiheuttaa massiiviset pakolaisvirrat Eurooppaan. Siksi kannattaisi ehkäistä ilmastonmuutosta. Jännä, että r a j a k i t ym. ei tätä ymmärrä vaan pitävät ilmastonmuutosta hölynpölynä ja ympäristönsuojelua turhana, vaikka voisivat itsekin vaikuttaa pakolaistulviin.
Olen huolestunut ympäristöntuhoutumisesta ja haittamaahanmuutosta mutta en ilmastonmuutoksesta
Itket myöhemmin jos Niiskua äänestät. Haaviston mielipiteet ovat pysyneet samoina, Niisku on rahoissa kylpevä juonitteleva pasga. Vastaukset ristiriidassa toistensa kanssa
Vierailija kirjoitti:
Pelottava ajatus että äänestää vain koska velvollisuus mutta ei seuraa politiikkaa jonka vuoksi saattaa äänestää täyttä torvea. Ilmankos maan asiat on sekaisin.
näit riittää
Vierailija kirjoitti:
Harmi kun en tiettyjen juttujen takia voi äänestää Haavistoa. Muutamassa asiassa olen hänen kanssaan liian eri mieltä :(
Ympäristöasioissa Haavisto on todella oikeassa. Ympäristö on todella tärkeä asia ja nuorten syrjäytyneisyys, tuloerot kansalaisten kesken sekä eläinten hyvinvointi. Haavistossa on myös paljon hyvää. Harmittaa ettei voi äänestää.
Mutta noin yleensä, ympäristö(nsuojelu, taidat tarkoittaa) ei enää ole vihreille se tärkeä asia. Kaikki muut hössötykset, kuten tuloerojen tasaus, nousee agendassa ylemmäs. Siksi vihreät ovat vähän alamäessä olleet kannatuksen kanssa viime vuosina, äänestäjät eivät oikein tiedä, mitä sieltä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutoksen aiheuttama muuttoliike ei vielä tällä presidenttikaudella toteudu. Ilmastonmuutos on vienyt aivan liikaa palstatilaa tärkeämmiltä ja kiireellisemmiltä ympäristönsuojeluasioilta.
Vierailija kirjoitti:
Teiltä, jotka ajattelette, että Haavisto tai muut "maahanmuuttomyönteiset" tai "suwakit" eivät halua suomalaisten parasta, haluaisin kysyä jotain.
Ettekö oikeasti näe, että diplomatia, rauhan ja hyvinvoinnin edistäminen koko maailmassa, inhimillisten arvojen, tasa-arvon ja ihmisoikeuksien ajaminen sekä ympäristön ja luonnon suojeleminen edistävät myös meidän suomalaisten hyvinvointia ja ovat maailman nykytilanteessa välttämättömiä sodan ja katastrofien välttämiseksi? Emme me voi vain irtautua muusta maailmasta ja sulkeutua tänne pohjolaan. Ensinnäkin tarvitsemme muuta maailmaa selvitäksemme ja ennen kaikkea meillä on velvollisuus auttaa muita, sillä olemme hyvinvoivana ja rikkaana valtiona osaltamme syyllisiä ilmastonmuutokseen ja tämän planeettamme luonnonvarojen hupenemiseen.
Kukaan ei varmasti halua kurjuutta, konflikteja tai sotaa Suomeen, mutta olemalla mukana ympäristön suojelemisessa ja kehitysyhteistyössä, annamme Suomelle ja koko maailmalle parhaan mahdollisuuden selvitä.
Käykää tekemässä Ylen vaalikone ja lukekaa ehdokkaiden perustelut. Haavistokin on oikeasti sitä mieltä, että meidän pitäisi nostaa pakolaiskiintiötä ja auttaa ihmisiä paikanpäällä heidän kotimaassaan sen sijaan, että ottaisimme tänne lisää hätää kärsiviä tulokkaita.
Btw eloveena ei ole antanut yhtäkään kirjallista vastausta vaalikoneessa! Siinä on taas yksi näkyvä esimerkki hänen kyvyttömyydestä kommentoida ilman valmistautumista eikä hänellä ole yhtä selkeitä poliitiikon normeja kuin mm. Haavistolla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutoksen aiheuttama muuttoliike ei vielä tällä presidenttikaudella toteudu. Ilmastonmuutos on vienyt aivan liikaa palstatilaa tärkeämmiltä ja kiireellisemmiltä ympäristönsuojeluasioilta.
Mainitseppa yksikin ilmastonmuutosta tärkeämpi y.s.-asia ennen kuin jäätiköt ehtivät sulaa
Ihan mielenkiinnosta, milloin kuvittelet asioiden olevan maalla ja kaikilla kansalaisilla koskaan niin hyvin, olisi sopivaa auttaa toisia? Mielestäni Suomella menee tarpeeksi hyvin, että voimme auttaa.