Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten halvalla voi autoilla tai autoa pitää?

Vierailija
16.01.2018 |

Mietin, että kun täällä puhutaan jostain kauheista 400-600€/kk liisareista ja tonnien täyskaskosta, niin miten edullisesti autoa voi sitten pitää`? Paljonko sinulla on autoilun kustannukset?

Itsellä kirjanpitoa:

-ostohinta 2013: 300€. Nykyään vastaavat lähentelevät jo tonnia, joten arvo on jopa noussut.
-Vakuutus vuodessa: joku 130€
-Vero 220€
-Polttainetta kuluu 6,3-6,8 tankkauksista mitattuna
-Huoltokulut vuodessa 30-50€
-Korjauskulut 5v/50tm: n.350€

Musta tuntuu absurdilta, että joillain auton arvo laskee vuodessa enemmän kuin minulla on kaikki kiinteät autoilun kustannukset.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää aina miettiä halpaa ja halpaa.

Mä tarvin autoa ainakin joka päivä työmatkoihin ja muuhunkin. Haluan silloin ajaa kunnon autolla enkä millään tonnin romuilla.

Vierailija
22/24 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse maksoin kolme vuotta sitten autosta 50 euroa, iskunvaimentimen vaihto ja katsastus maksoivat lisäksi n. 200 euroa silloin. Muut huolto- ja korjauskulut tämän kolmen vuoden aikana myöskin 200 euroa. Kulutus 9 litraa sadalla. Turvallinen ja hyvinvarusteltu iso perheauto vuodelta 1997.

Juu ei ole turvallinen, tämän päivän autoihin verrattuna. Kolarissa sen huomaat, tulee vaikka uudehko Polo tai vastaava pikku auto vastaan, niin vm 1997 perheauto on rusinana, ja Polossa kaikki hyvin. Ikävä kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan 2 vuotta vanha japsi mikä ei ollut missään kirjoissa. Ostin sen humalassa joltain random tyypiltä satasella. Ei varmaan ollut ihan rehellinen auto enkä katsastanut sitä. Toimi ihan ok ja hylkäsin sen kun alkoi jotenkin skitsottaa ajella sillä. Joku sai siitä ihan ajettavan auton kaksilla renkailla kun ostin siihen kesärenkaat. Siinä oli alla nastat kun ostin sen talvella.

Tarkennetaan että se oli mulla käytössä 2 vuotta. Vuosimalliltaan se oli 90 tai 91. Noin niin saa urpot vinkua ettei silloin ollu autoa keksittykkään.

Vierailija
24/24 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudessa autossa huoltoineen, vakuutuksineen, polttoaineineen, valtion sonnimaksuineen (katsastus) ja verotuksineen voi laske 0,43€ per kilometri. Vanhemmissa jos tekee kaiken itse voi päästä puoleen tästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme