Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten halvalla voi autoilla tai autoa pitää?

Vierailija
16.01.2018 |

Mietin, että kun täällä puhutaan jostain kauheista 400-600€/kk liisareista ja tonnien täyskaskosta, niin miten edullisesti autoa voi sitten pitää`? Paljonko sinulla on autoilun kustannukset?

Itsellä kirjanpitoa:

-ostohinta 2013: 300€. Nykyään vastaavat lähentelevät jo tonnia, joten arvo on jopa noussut.
-Vakuutus vuodessa: joku 130€
-Vero 220€
-Polttainetta kuluu 6,3-6,8 tankkauksista mitattuna
-Huoltokulut vuodessa 30-50€
-Korjauskulut 5v/50tm: n.350€

Musta tuntuu absurdilta, että joillain auton arvo laskee vuodessa enemmän kuin minulla on kaikki kiinteät autoilun kustannukset.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksoin kolme vuotta sitten autosta 50 euroa, iskunvaimentimen vaihto ja katsastus maksoivat lisäksi n. 200 euroa silloin. Muut huolto- ja korjauskulut tämän kolmen vuoden aikana myöskin 200 euroa. Kulutus 9 litraa sadalla. Turvallinen ja hyvinvarusteltu iso perheauto vuodelta 1997.

Vierailija
2/24 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 87 vuoden VW jota ylläpidän ihan omin pikku kätösin. Siinä kun ei ole monimutkaisia tietokonehärveleitä joiden pimennyttyä pitäisi ostaa tuhansien eurojen aivobokseja, vaan perustekniikkaa jonka korjaaminen onnistuu perusduunarilta.

Uusien autojen omistajilta usein kuulee, ettei mene kaikki rahat korjaamiseen... Nojuu ei ehkä korjaamiseen mutta niihin merkkiliikkein huoltoihin voi törähtää kerralla 500€ jos aletaan esim. jarruja uusimaan. Itel oli etuakselille uudet jarrupalat, levyt ja letkut n. 100€ koko paska.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on siis auto erittäin siisti 86-Mallinen Toyota. Tuossa on juuri se, että kun siinä ei ole yhtään mittaristossa ensimmäistäkään vikavaloa tai  koko autossa mitään anturia, boksia tai tunnistina, mitkä voisivat hajota. AP. Eipä tuosta voi auto luottevammaksi muuttua.

Vierailija
4/24 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Renault Megane vm 2000 1,6. Ostin sen vuonna 2013, maksoi 1450e.

Olen ajanut sillä omistusaikanani 95000km. Kaikki mahdolliset kulut laskien mukaan, kilometrikustannus on 0,22€/km.

Pelkät korjaus-, huolto- ja rengaskulut ovat olleet 4000€.

Vierailija
5/24 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap unohti tuosta katsastuksen hinnan. Siihen menee vähintään 28€ + pakokaasumittaus, ja vanhat autot on katsastettava joka vuosi.

Mistä saa noin halvan vakuutuksen? Mulla on 80% bonukset, mutta silti melkein 200€/vuosi.

Mittaristossa on sen verran valoja, että kun punainen alkaa palaa jatkuvasti, on aika katsella seuraavaa autoa tai kannattaa ainakin vilkaista konepeltin alle. Muuten millään varoituksilla ei ole mitään väliä, kun on jo useampia satojatuhansia mittarissa.

Vierailija
6/24 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuhdeauto. Ihan kaikki kulut arviolta 400 euroa kuussa. Myös polttoaine,

Hieman hankala arvioida, koska tuo tulee siis tietysti verotuksen kautta.

Vierailija
7/24 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap unohti tuosta katsastuksen hinnan. Siihen menee vähintään 28€ + pakokaasumittaus, ja vanhat autot on katsastettava joka vuosi.

Mistä saa noin halvan vakuutuksen? Mulla on 80% bonukset, mutta silti melkein 200€/vuosi.

Mittaristossa on sen verran valoja, että kun punainen alkaa palaa jatkuvasti, on aika katsella seuraavaa autoa tai kannattaa ainakin vilkaista konepeltin alle. Muuten millään varoituksilla ei ole mitään väliä, kun on jo useampia satojatuhansia mittarissa.

Vakuutuksen hinta riippuu autosta ja vakuutusyhtiön sitä automallia tai merkkiä koskevista omista tilastoista.

Vierailija
8/24 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tonnin pikkuauto, joka kuluttaa satasella 5. Korjauskuluihin taas on mennyt viimeisen vuoden aikana pari tonnia. Jos käy tuuri, niin näitä rotiskoja pystyy jokusen vuoden pitämään ennenkuin tulee niin iso remontti eteen ettei kannata. Tietysti jos ei juuri aja, ei tule niin paljon kustannuksiakaan.

Vierailija
9/24 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:O Mulla pelkästään vero on jotain 600-700e vuodessa. Vakuutukset ainakin saman verran. Katsastus 70e? Polttoainetta 60e/viikko eli 3120e vuodessa. Nesteet ja öljyt ehkä 200e vuosi. Renkaat kestää 2 vuotta ja molemmat uusittava. Eli joku 1000e näistä. Huollot nyt vaihtelee 50-2500e vuosi. Auton pesen vain muutaman kerran vuodessa, eli joku 100e.

Kilometrejä tulee noin +40 000 vuodessa.

Vierailija
10/24 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ole autoa ollenkaan. Halvimmillaan pääsee kun luopuu omasta aitosta ja vaihtaa sen vaikka polkupyörään. Auton puutteeseen, ainakin Helsingistä, löytyy näitä Uber -kuskeja, mutta julkinenliikenne on kohtuu kelpo auton korvike. Kannattaa myös tutustua jakamistalouteen, esim taloyhtiön/asuinkorttelin yhteinen auto tulee paljon huokeammaksi kuin täysin oma auto.

Vierailija
11/24 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei ole autoa ollenkaan. Halvimmillaan pääsee kun luopuu omasta aitosta ja vaihtaa sen vaikka polkupyörään. Auton puutteeseen, ainakin Helsingistä, löytyy näitä Uber -kuskeja, mutta julkinenliikenne on kohtuu kelpo auton korvike. Kannattaa myös tutustua jakamistalouteen, esim taloyhtiön/asuinkorttelin yhteinen auto tulee paljon huokeammaksi kuin täysin oma auto.

Kannattaa olla onnellinen jos pystyy hyödyntämään julkista liikennettä. Joskus meinaa unohtua, että minkäs näköinen bussi onkaan.

Vierailija
12/24 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ap. noin halpa vakuutus. Minulla täydet boonukset ja vakuutus 195€/v, lisäksi katsastusmaksut 59€, öljyn vaihto ja muut nesteet, tuulilasin pyyhkijät, per vuosi

Lisäksi, talvi- ja kesärenkaat, iskarit, jarrupalat, hihnat jne. jne.

Enpä ole koskaan kuullut vielä jonkun auton arvon nousevan.

Vierailija
13/24 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:O Mulla pelkästään vero on jotain 600-700e vuodessa. Vakuutukset ainakin saman verran. Katsastus 70e? Polttoainetta 60e/viikko eli 3120e vuodessa. Nesteet ja öljyt ehkä 200e vuosi. Renkaat kestää 2 vuotta ja molemmat uusittava. Eli joku 1000e näistä. Huollot nyt vaihtelee 50-2500e vuosi. Auton pesen vain muutaman kerran vuodessa, eli joku 100e.

Tämä aika realistinen. Lisäksi viimeistään 300t ajettuna vaihtoon ja uusi tilalle joka taas maksaa.

Mun vanhemmat eivät ymmärrä tätä. Jos autoa joutuu työmatkojen tai työn vuoksi ajamaan paljon, siihen myös kuluu rahaa huoltoihin aika hulppeasti.

He ajoivat vm.1991 corsallaan viime vuonna 2000km :D on siinä pieni ero..

Vierailija
14/24 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä aika realistinen. Lisäksi viimeistään 300t ajettuna vaihtoon ja uusi tilalle joka taas maksaa.

Mun vanhemmat eivät ymmärrä tätä. Jos autoa joutuu työmatkojen tai työn vuoksi ajamaan paljon, siihen myös kuluu rahaa huoltoihin aika hulppeasti.

He ajoivat vm.1991 corsallaan viime vuonna 2000km :D on siinä pieni ero..

Tuohan on vain 9 työpäivän kilometrit. :D

Vierailija
15/24 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan aika halvalla jos siinä on päämääränä saada autoiltua nimenomaan mahdollisimman halvalla. En minä vaan haluaisi ajaa penniä venyttäen jollain 30 vuotta vanhassa puoli miljoonaa ajetulla pommilla josta puuttuu kaikki nykyaikainen tekniikka. Joka kerta autoilu on yhtä jännitysnäytelmää, aukeaako ovi, lähteekö käyntiin ja mitä kaikkia ongelmia tulee vastaan ennenkuin ollaan perillä.

Johan se on talvikelissä ihan hengenvaarallinen pulkka! Ei ole ABS-jarruja tai ajonvakautusjärjestelmää, jos vaikka tuleekin vähän liukkaampi mutka ja vauhtia on vähän reilummin niin mikään ei ole suojaamassa. Huomaat että auto lähtee lapasesta, kerkeät ehkä lyödä jarrut pohjaan jolloin häviää ohjauskykykin kun ei ole sitä ABS järjestelmää. Renkaat lukossa tömähtää penkkaan tai vastaantulijan nokkaan. Kiitos ei. 

Hyvähän se on puhua miten pääsee halvalla kun ajaa vanhalla, ei tartte satasia kantaa korjaamon tiskille kun rassaa tai mies rassaa sitä kotteroa kädet öljyssä harva se päivä tehden milloin mitäkin pikkufiksauksia.

Vierailija
16/24 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laske kuluja, nautin mukavuudesta. Minulla on Nissan Maxima 3.0 V6, vm.-04, kattava varustelu mm. nahkasisusta, automaattivaihteisto...

Vikoja ei ole autossa ollut, autolla ajettu 156000km, sain auton miltei ilmaiseksi.

Vierailija
17/24 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä autoilu vaan on liian kallista, ei sille voi mitään. Kaikkineen kulut nousevat autossa kuin autossa n.  2000€/vuosi, vaikkei ajaisi kuin n. 10tkm  eikä ottaisi arvon alenemaa huomioon.

Vierailija
18/24 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakuutuksen hinta riippuu autosta ja vakuutusyhtiön sitä automallia tai merkkiä koskevista omista tilastoista.

Riippuu myös vakuuttajan iästä ja sukupuolesta. Kokeikaa niillä laskureilla. Esim. 36-vuotias mies saa halvemman vakuutuksen kuin 59-vuotias nainen. Näin oli ainakin viime vuonna, kyseessä siis sama auto.

Vierailija
19/24 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu myös vakuuttajan iästä ja sukupuolesta. Kokeikaa niillä laskureilla. Esim. 36-vuotias mies saa halvemman vakuutuksen kuin 59-vuotias nainen. Näin oli ainakin viime vuonna, kyseessä siis sama auto.

59-vuotiaalle naiselle ei pitäisi myöntää edes ajokorttia.

Vierailija
20/24 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä auton arvo nousee 300e tonniin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän