Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömänä ja leikkaus edessä - miten tuet, minne ilmoitetaan?

Vierailija
16.01.2018 |

Jäin juuri työttömäksi ja parin kuukauden kuluttua on edessä pieni päiväpolikliininen leikkaus, josta tulee n. 5 pv sairauslomaa.

Pitääkö tämä ilmoitta kassaan vai minne? Kelasta saa sairauspäivärahaa käsittääkseni vasta 9 päivän omavastuuajan jälkeen eli saanko käytännössä ansiosidonnaista myös sairauslomani ajalta. Jotenkin niin olin ymmärtävinäni kassan sivuja lukessani, mutta en ole ihan varma asiasta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö sairauslomasta ilmoittaa TE-toimistoon vai kassaan?

Vierailija
2/8 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ilmoita mihinkään, muuten jäät ilman korvauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin työttömänä ollessani leikkauksessa, josta tuli kuukauden sairausloma. Ilmoitin asiasta työkkäriin ja kassaan. Hain sitten sairauspäivärahaa normaalisti ja merkkasin sairauspäivät työttömyysturvahakemukseen. Ansiosidonnaista minulle maksettiin Kelan omavastuupäiviltä ja lopun maksoikin Kela. Kannattaa kysyä kuitenkin omasta työttömyyskassasta, en tiedä, onko tuossa kassakohtaisia eroja.

Vierailija
4/8 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ilmoita mihinkään, muuten jäät ilman korvauksia.

Tämä kävi mielessä. Toivottavasti eivät päätä laittaa minua juuri silloin jonnekin pupukurssille. t.ap

Vierailija
5/8 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin työttömänä ollessani leikkauksessa, josta tuli kuukauden sairausloma. Ilmoitin asiasta työkkäriin ja kassaan. Hain sitten sairauspäivärahaa normaalisti ja merkkasin sairauspäivät työttömyysturvahakemukseen. Ansiosidonnaista minulle maksettiin Kelan omavastuupäiviltä ja lopun maksoikin Kela. Kannattaa kysyä kuitenkin omasta työttömyyskassasta, en tiedä, onko tuossa kassakohtaisia eroja.

Näin minunkin kassani sivuilla lukee, että etuutta maksetaan Kelan omavastuupäiviltä. Tuntuu kuitenkin tyhmältä haka Kelasta sairauspäivärahaa, koska sairauslomani on lyhyempi kuin omavastuuaika, joten Kela ei tule maksamaan minulle mitään. t.ap

Vierailija
6/8 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutena elementtinä on aktiivimalli. Miten käy jos on jakson aikana 5 päivää sairaslomalla? Säästyykö leikkurilta.

Vierailija
7/8 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyysturvan saa tuolta omavastuuajalta, kun sairausloma on noin lyhyt. Ihan sen voi siinä sarakkeella ilmoittaa, johon muutenkin ilmoitetaan onko työtön vai sairaana tai jotain muuta.

Vierailija
8/8 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat omavastuupäiviltä työttömyyskorvauksen. Et hae siis Kelan sairauspäivärahaa, kun sinulla ei ole siihen oikeutta.

Jos työttömyyskorvausta on maksettu x päivää ( 3 kk?), ei sairauspäivärahassa ole omavastuuaikaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä