Uuniruokavinkkejä?
Laitoin just tulet leivinuuniin ja haluaisin laittaa välillä muutakin kuin makaroonilaatikkoa... Vinkkejä, minkä uuniruuan sinä laittaisit?
Kommentit (29)
Leivinuunissa yön yli haudutettu ohrapuuro oli mun suosikkini lapsena. Pitäisikin joskus tehdä. Puolukkasurvosta päälle. Nam
Burgundinpata on suosikkiuuniruokani.
Karjalanpaisti! Ei kaupan valmiiksi pilkottua silppua, vaan ostat isot palat laihoja (nautaa,possua ja lammasta) ja pilkot itse suuriksi meheviksi paloiksi. Normi uunissa hauduta neljä tuntia, leivinuunin aikaa kypsytykseen en osaa sanoa.
Ohrapuuro, ruismarjapuuro . Herkkuja ja helppoja kaikki.
Teen uunissa yleensä Janssonin kiusausta, voi vaihtaa täytteeksi myös chorizoa, kinkkua tai jauhelihaa. Mysi Lahtisen Moskovan pata on ollut myös viime aikoina perheen suosiossa.
Naudanlihaa paksuina viipaleina pataan, mukaan porkkanaa sipulia pippuria.
Meillä on tänään jauhelihakiusausta. Ei pakaste peruna-sipulista, vaan itse kuorin ja pilkon. Voissa paistettu jauheliha ja kuohukermaa. Parasta
Vierailija kirjoitti:
Helppoa jos haluaisin, laittaisin nesteen, vihannekset ja jauhelihan mausteineen pataan. Perunatkin voi laittaa samaan, jos niitä haluaa. Jauhelihaa ei tarvi edes paistaa etukäteen.
Jaksetaan kyllä päivitellä kansan lihavuutta, mutta vähärasvainen ja terveellinen ohje ei kelpaa?
Moussaka on hyvää. Nyhtöpossu. Lasagne. Pastapaistos. Pizza. Leivät, sämpylät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppoa jos haluaisin, laittaisin nesteen, vihannekset ja jauhelihan mausteineen pataan. Perunatkin voi laittaa samaan, jos niitä haluaa. Jauhelihaa ei tarvi edes paistaa etukäteen.
Jaksetaan kyllä päivitellä kansan lihavuutta, mutta vähärasvainen ja terveellinen ohje ei kelpaa?
Samoista aineista voi tehdä oikeetakin ruokaa
Kesäkurpitsa- tai munakoisopaistos on herkkua! Ruskistettuun jauhelihaan reilusti yrttimausteita ja tomaattipyrettä. Kerrosten väliin ja päälle juustoraastetta.
Merimiespihviä.
Aion itse tehdä pitkästä aikaa, tuli ahaa-elämys Kaappaus keittiössä -ohjelmasta.
Lohilaatikkoa <3 Perunasiivuja, sipulia, tilliä sekä lohipalasia ladotaan kerroksittain vuokaan ja kaadetaan kalalientä päälle. I h a n a a.
Ps. Valmiin lohilaatikon kylkeen vielä purkkipunajuuria niin ylensyönti on taattua. :)