Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Melanooma ei ollutkaan musta röpsyinen luomi vaan tämmönen punanen finni!

Vierailija
14.01.2018 |

Se vaan on niin että kannattaisi näin talven tullen kun ei enää ole rusketuskaan riesana syynätä itsestään luomet ja muut ihomuutokset. Mitä jos ihan lääkärillä ihopuolella kerran elämässään kävisi. Mellu Melanooma ei aina tosiaankaan ole tyypillisen näköinen

https://www.metropoli.net/terveys-uutiset/varo-melanooma-voi-nayttaa-my…

Kommentit (184)

Vierailija
141/184 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aika vuodesta että kannattaa vähän suoda ajatusta tällekin melis-asialle. Itsellä huomenna lääkäri. Pieni erittäin musta tuikku kädessä, peukalonhangassa. Varpaanvälit ovat myös lekurin mukaan ongelmapaikka... kannattaa pyytää vaikka kaveria katsomaan.

Vierailija
142/184 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on aika vuodesta että kannattaa vähän suoda ajatusta tällekin melis-asialle. Itsellä huomenna lääkäri. Pieni erittäin musta tuikku kädessä, peukalonhangassa. Varpaanvälit ovat myös lekurin mukaan ongelmapaikka... kannattaa pyytää vaikka kaveria katsomaan.

Missä pääsisi ilmaiseen tarkastukseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/184 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen vain ihomuutos voi olla melanooma. Onneksi siihen ei enää kuole.

Kyllä siihen valitettavasti voi, jos pääsee leviämään. Se taas on suht harvinaista, mutta kaikki epäilyttävät muutokset kannattaa poistaa, niin ei sitten tarvitse katua.

Vierailija
144/184 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on koko ajan lisää ja lisää.

Vierailija
145/184 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kauhuissani, kun äidilläni on mustia/ruskeita epätasaisia luomia, että näyttää aivan niiltä lehtikuvien ihosyöpäkuvilta, niin iholääkäri sanoi, että ne ovat vaarattomia rasvapatteja. 

Nyt ollaan kuulemma tällä uudella mrsa-rokotetekniikalla saamassa tepsivää hoitoa ihosyöpään. Toivotaan näin.

Vierailija
146/184 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko kuoli melanoomaan. Rukoilen ja toivon ja pyydän, että melanoomaan löydetään hoito, kehitetään syöpälääke, tms. Melanooma on kamala, toki muutkin syövät. Miettikää millaista minun on käydä kontrollissa ja seurata ihollani olevia luomia. Suojatkaa ihonne, en muuta jaksa sanoa. Tai no: rusketuihanne on typerä ja vanhanaikainen.

Vierailija
147/184 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

otan osaa siskosi vuoksi

Vierailija
148/184 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos

Vierailija
149/184 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tutkittiin kylkivälilihaksen tulehdusta ja melis melanomahan se olikin. Onneksi kaikki jo takana ja paranin.

Vierailija
150/184 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta poistettiin melanooma vuosi sitten. Nyt jännätään viisi vuotat.

Vierailija
151/184 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka kylkivälislihas ja melanoma liittyy yhteen?

Vierailija
152/184 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pitäisi nää asiat hoitaa niin että jokainen maksaa melanoomansa itte kun sen aiheuttaakin

Aiheuttavia tekijöitähän ei mitenkään varmasti tiedetä. On arvioitu, että palaminen lapsuudessa vaikuttaisi. Aika kylmää syyttää sitä aikuisena melanoman saavaa, että mitäs menit polttamaan ihosi silloin 5-vuotiaana.

Vierailija
153/184 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta poistettiin melanooma vuosi sitten. Nyt jännätään viisi vuotat.

Päin vastoin. 5v olet vielä seurannan piirissä (tai ehkä neljä). Se todellinen jännitys alkaa siitä, kun seurannat ihotautien poliklinikalla loppuu ja olet omillasi. Mulla nyt 9v leikkauksesta, ja todellakin kaikki todennäköisesti maksaläiskät jne. aiheuttaa ahdistusta. Nytkin yhtä tässä tarkkailen, otan kuvia mitan kanssa, en haluaisi turhasta heti valittaa, ehkä se on vaalentunut ja haalentunut parissa kuukaudessa, että varmaan ei sittenkään mikään, mutta kun tuli, niin olin lähes varma, että nyt tämä uusi on taas jotain..

Vierailija
154/184 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi on käytävä tarkistettavana, koska on niin monta luonta. Toisaalta ei tule aina luomiin. Mutta sen 150 euroa ykstyisellä maksaa mielellään. Harmittaa vaan jos on naislääkäri kun munissakin luomia :D

Vierailija
155/184 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näitä auringonottajia on aina ollut. Turha kohdistaa arvostelua vain nykynuoriin. Mitenhän paljon Ruotsissa on melanoomaa? Olin länsirannikolla töissä v. 1968 ja siellä meren rantakalliot olivat täynnä auringonottajia ja ihmiset tosi ruskettuneita.

Vierailija
156/184 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tutkittiin kylkivälilihaksen tulehdusta ja melis melanomahan se olikin. Onneksi kaikki jo takana ja paranin.

Vierailija
157/184 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pal naurata mella

Vierailija
158/184 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
159/184 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi on käytävä tarkistettavana, koska on niin monta luonta. Toisaalta ei tule aina luomiin. Mutta sen 150 euroa ykstyisellä maksaa mielellään. Harmittaa vaan jos on naislääkäri kun munissakin luomia :D

Hahah, repesin!

Vierailija
160/184 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon aina kuvitellut että vaatteet, varjo suojaa. mutta ilmeisesti ei. t-paidasta tulee läpi ja jos kastuu paita esim hiestä niin vielä enemmän. varmaan myös ohuista verhoista tulee uv-säteet läpi. sehän se petollista on, kun ei säteet lämmitä eikä rusketa. suojaamattomaan ihoon voi puskea uv-sädettä päivät läpeensä. johtuukohan tästä että melanooman yleisin paikka on juuri selässä eikä siellä missä aurinkoa eniten saa.