Yritys, kevytyrittäjyys tai toiminimi. Mutta ei pesämunaa.
Miten ryhtyä esim. kevytyrittäjäksi, jos ei ole minkäänlaista pesämunaa? Jos tuloja kevytyrittäjänä on ekana vuonna vaikkapa vain 400€ kuussa, niin millä sitä elää? Tilillä tällä hetkellä 200€, eikä mitään tuloja nyt lähiaikoina näkyvissä. Yrittäjyys silti kiinnostaa ja olen ammattitaitoinen alallani.
Kommentit (11)
Ammatti ja ala, jolla olen asiantuntija, ei vaadi fyysisiä työvälineitä. Vain tietokoneen, joka jo löytyykin.
Raha menisi kai lähinnä markkinointiin.
Minä aloitin nollabudjetilla, ei säästöjä. Koneet olivat valmiina harrastuksen vuoksi. Yritys on alusta asti tuottanut voittoa ja olen saanut noin 2000€ käteen kuussa heti ekoina kuukausina. Nyt neljän vuoden jälkeen yrityksen liikevaihto lähenee miljoonaa. Kaikki on siis mahdollista.
Ota munaa pesään ja ukolta pesämunaa
Aloita menemällä yrittäjyyskurssille niin moni asia kirkastuu.
Vierailija kirjoitti:
Ammatti ja ala, jolla olen asiantuntija, ei vaadi fyysisiä työvälineitä. Vain tietokoneen, joka jo löytyykin.
Raha menisi kai lähinnä markkinointiin.
Tee itse kotisivut ja mainosta facebookissa, markkinointiin menee nolla euroa.
Pesämunan hommaaminen on yksi osa TJn toimenkuvaa. Sellanenhan sä olisit jos yrityksen perustat, joten ei muuta kun ideoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä aloitin nollabudjetilla, ei säästöjä. Koneet olivat valmiina harrastuksen vuoksi. Yritys on alusta asti tuottanut voittoa ja olen saanut noin 2000€ käteen kuussa heti ekoina kuukausina. Nyt neljän vuoden jälkeen yrityksen liikevaihto lähenee miljoonaa. Kaikki on siis mahdollista.
Vimmako taas.
Vantaan Tulisuudelmasta saa vähemmän kranttu hyvin pesämunaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vimmako taas.
Vimman liikevaihto taitaa olla aika monta miljoonaa jo, mutta sama ala kuitenkin.
Selvitä voitko saada starttirahaa. Siihen sisältyy myös arvio liikeidean toimivuudesta ja karkea budjetti josta selvää tuotto-odotukset.
Mikä ammttisi ja alasi on?
Siivoojaksi voi alkaa hyvin pienellä panoksella. Meidänkin toimistossa on siivousvälineet meidän puolesta ja siivooja tulee vain tekemään työnsä. Ei tarvitsisi pistää senttiäkiään rahaa kiinni.