Melanooma ei ollutkaan musta röpsyinen luomi vaan tämmönen punanen finni!
Se vaan on niin että kannattaisi näin talven tullen kun ei enää ole rusketuskaan riesana syynätä itsestään luomet ja muut ihomuutokset. Mitä jos ihan lääkärillä ihopuolella kerran elämässään kävisi. Mellu Melanooma ei aina tosiaankaan ole tyypillisen näköinen
https://www.metropoli.net/terveys-uutiset/varo-melanooma-voi-nayttaa-my…
Kommentit (184)
Uskomaton t tää nuorten auringon palvonta
Mitä tarkoitat että kaikki katsotaan
Suojatkaa hömelöt ees ne lapset
Tulevaisuuden nelikymppiset käyttää meidän kaikki rahat (jos on käyttää enää valtiolla) melanoomahoitoihin
Kun katsoo Hietaniemen uimarantaakin niin 20v bimboja silmänkantamattomiin grillaamas
..tosi onneks meliksee ei enää kuole
Kävin just iholääkärillä
80e
Hyvä sijoitus
M ee säkin.
Ystävälläni on 499 luonta (ainakin) eikä se pöllö käy ikinä missään. Kepeet mullat sillekin.
Juo viinaa. Ei tule melanooma. Katos kun viina turvottaa luomet.
Mitä on melanooman tunnusmerkit?
Lapsena ei kannata palaa siitä se tuloo
Melanooma ei tuu useinkaan luomeen
Melanooma ei useinkaan tule jo olemassa olevaan luomeen. Mutta JOS on sellainen ihotyyppi etta on paljon luomia niin silloin on suurempi riski myos melanoomaan; eli kannattaa tarkkailla itse luomiaan ja käydä välillä tsekkauttamassa ne.
"Melanoomaan ei kuole" - no kyllä kuolee, tunsin itsekin yhden joka kuoli pari vuotta sitten.
"Hoidot vaan, ei se niin paha ole" - no en ainakaan itse haluaisi että jalastani tms. kaivettaisiin hemmetin iso pala pois (ja tämä on vain se ekan asteen melanooman hoito...) Siis kun on pahanlaatuinen luomi niin ei sitä poisteta vain sitä pientä luomea vaan sen ympäriltäkin joudutaan ottamaan aika iso klontti lihaa, ja kauhea arpi siitä jää. Sen lisäksi kenties poistetaan imusolmukkeita, voi joutua sädetykseen tms. Ja sitten joutuu murehtimaan että uusiutuuko se, tuleeko etäpesäkkeitä... ei kiva.
Totta ei tuu luomeen. Iholääkäri sanoi myös mulle
Vierailija kirjoitti:
Olis pitänyt ottaa nimet ylös niiltä lääkäreiltä, jota mustan röpyisen luomeni nähdessään ovat sanoneet, ettei se ole melanoomaa. Samanlaisen luomen kuvia on aina, kun puhutaan melanoomasta.
Ei, en ole auringonottaja, en edes rusketu koskaan. Olen lapsena palanut joka ikinen kesä ihan punaiseksi
No oliko se?
Vierailija kirjoitti:
Minua on aina ihmetyttänyt kuinka niin pieni ihomuutos voi olla niin perseestä ja lähettää "juuristaan" niin paljon pahaa ympäristöön. Sehän metastoituu eli etäpesäköityy sisäelimiin ja saa siten helposti kamaluuksia aikaan.
Koska se on melanosyytti-solun pahanlaatuinen muutos eli syöpä. Melanosyytit vastaavat rusketuksesta ja siis ihon väristä. Tekevät myös D-vitamiinia. Niillä on tärkeä tehtävä suojata ihoa palamiselta. Ilman melaniinia iho ei kestä auringon UV-säteilyä. Albiino palaa heti.
Minusta melanoomaa ei pitäis ees hoitaa ilmaiseksi niille jotka on sen itte hankkinu
sama on keuhkosyöpä
tupakka ja auringonotto - maksakaa itte
Itse joudun joka toinen vuosi tsekkauttamaan. 80,e maksaa kerta yksityisellä. kaikki katsotaan.