Melanooma ei ollutkaan musta röpsyinen luomi vaan tämmönen punanen finni!
Se vaan on niin että kannattaisi näin talven tullen kun ei enää ole rusketuskaan riesana syynätä itsestään luomet ja muut ihomuutokset. Mitä jos ihan lääkärillä ihopuolella kerran elämässään kävisi. Mellu Melanooma ei aina tosiaankaan ole tyypillisen näköinen
https://www.metropoli.net/terveys-uutiset/varo-melanooma-voi-nayttaa-my…
Kommentit (184)
Tuli vaan mieleen että semmonen tyttö oli meidän luokalla Espanjassa kun kävin ala-astetta kuin Melani Noma. :D
Mitähän Melani Nomalle kuuluu
EIkhän Liisa laiteta paisthit uunhin. STlulkhaa suömähän.
Minua on aina ihmetyttänyt kuinka niin pieni ihomuutos voi olla niin perseestä ja lähettää "juuristaan" niin paljon pahaa ympäristöön. Sehän metastoituu eli etäpesäköityy sisäelimiin ja saa siten helposti kamaluuksia aikaan.
Nythän on tullut aivan upee keksintö, kuulostaa ihan hullulta mutta totta. Kynteen laitetaan semmoinen pieni uv-mittari joka mittaa uv-säteilyä ja piippaa kun sitä on liikaa. TÄMÄ EI OLE VITSI. Googlettakaa tuo otsake, niin tiedätte
Auringonottajille hyviä uutisia: Kynteen kiinnitettävä UV-säteilyä mittaava anturi kehiteltiin!
googleta tämä
Auringonottajille hyviä uutisia: Kynteen kiinnitettävä UV-säteilyä mittaava anturi kehiteltiin!
Tänään tuli käytyä. Lääkäri otti koepalan, mä luulin et siittä saa heti vastauksen että se katsoo semmosella mikroskoopilla. Ei kun kuulemma lähetetään laboratorioon jossa pateonomi sen katsoo :( Odotusta kaksi viikkoo,miten kestän :(
Hoidot vaan päälle jos nalli napsahtaa , kyl se siitä
Tänään tutkimukset, huomenna patologin näyte. Jännitetään.
Että näin
Tänään tutkimukset, huomenna patologin näyte. Jännitetään.
Toivuttu. Ei tuo niin paha ole, liioittelua yleensäkin.
196 kirjoitti:
Tänään tuli käytyä. Lääkäri otti koepalan, mä luulin et siittä saa heti vastauksen että se katsoo semmosella mikroskoopilla. Ei kun kuulemma lähetetään laboratorioon jossa pateonomi sen katsoo :( Odotusta kaksi viikkoo,miten kestän :(
Aamun naurut tästä :D
Itselläni on naama niin täynnä finnejä että johan tässä saisi kokoajan pelätä tuota melanoomaa tuon kuvan perusteella.. Ihanaa tämä aikuisiän akne.
Muutama vuosi sitten eräs lääkisopiskelija piti blogia melanoomastaan, oli lykännyt isoksi kasvaneen luomen poistoa koska luki pääsykokeisiin. Lääkäri näki ensisilmäyksellä että nyt on asiat huonosti, ja luomi olikin kasvanut jo niin syväksi että 5v selviäminen alle 50%.
Hurja tauti kun kerran pääsee leviämään, kasvaimia tuli imusolmukkeisiin, ihon alle, aivoihin, hermokalvoille. Ehti valmistua kandiksi mutta sitten kuoli. :(
Ihoa vaaleampi luomi oli melanooma. Toinen oli väritön, mutta kohollaan olevan neevusluomen muotoinen.
Kuvan alueesta kyllä näkee, että ei ole aknea.
Huomaan, että itse käyn ihotautilääkärillä tämän tästä, jos näen muutoksia ihossani.
Mulla on jalassa outo ihomuutos. Eipä kun lääkärille.
Muutama vuosi sitten eräs lääkisopiskelija piti blogia melanoomastaan, oli lykännyt isoksi kasvaneen luomen poistoa koska luki pääsykokeisiin. Lääkäri näki ensisilmäyksellä että nyt on asiat huonosti, ja luomi olikin kasvanut jo niin syväksi että 5v selviäminen alle 50%.
Minua on aina ihmetyttänyt kuinka niin pieni ihomuutos voi olla niin perseestä ja lähettää "juuristaan" niin paljon pahaa ympäristöön. Sehän metastoituu eli etäpesäköityy sisäelimiin ja saa siten helposti kamaluuksia aikaan.
Huomenna tääkin menossa ihotautilekuriin.