Yhteinen perhe mutta kaukosuhde, kokemuksia ?
Välimatka siis on pääkaupunkiseutu-Tallinna, seurustelua kolme vuotta ja kihloissa reilun vuoden.
Nyt olen raskaana, ei ollut vahinko ja laskettu aika kesäkuussa.
Lähinnä ehkä kaipaisin kokemuksia. Nyt on helppo tehdä suunnitelmia siitä kuinka helposti parin tunnin laivamatkat sujuvat vauvan kanssa ja muita käytännön asioita, kun en tiedä millinen tyyppi meille on tulossa.
Mutta ollaan kyllä molemmat sillä mielellä vakaasti että yhdessä ollaan ja pysytään ja kasvatetaan lasta. Naimisiinmeno on suunnitteilla ensi talvena. Ja toivottavasti vähän yhteisempi arki myös.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
En usko, että tuossa on ongelmaa.
Mieti jo valmiiksi tukiverkosto, jos sellaista ei ole, niin ala jo etsiä hyvää lastenhoitajaa avuksi, sillä et voi tietää mitä on tulossa.
Minulla siis kattava verkosto täällä kotonani, vielä työikäiset vanhempani, siskoni ja yksi veljeni asuvat perheineen kaikki 10 km säteellä +kourallinen hyviä ystäviä parinkymmenen km säteellä. Ap
Se lapsihan kasvaa. Teidän on pakko muuttaa samaan kotiin pian. Ja miten lapsi muodostaa siteen isään, jos näkee häntä vain harvoin?
Tuskin toi laivamatka ainakaan mikään ongelma on. Sehän on lyhyt veto, siellä voi kävellä ym. Toisin jos istuisit vaikka bussissa puoli päivää.
Vierailija kirjoitti:
Se lapsihan kasvaa. Teidän on pakko muuttaa samaan kotiin pian. Ja miten lapsi muodostaa siteen isään, jos näkee häntä vain harvoin?
Onko se nyt niin kamalan harvoin jos vastasyntyneenä isä on paikalla pari viikkoa ja sen jälkeen seuraavat 10-12kk saa olla isän kanssa noin puolet ajasta. Suunnittelin että miehen loman päättyessä oltais vauvan kanssa puolet ajasta miehen kotona ja puolet täällä mun kotona. Periaatteessahan meillä olis siis 2 kotia.
En usko, että tuossa on ongelmaa.
Mieti jo valmiiksi tukiverkosto, jos sellaista ei ole, niin ala jo etsiä hyvää lastenhoitajaa avuksi, sillä et voi tietää mitä on tulossa.