Tein itselleni painopeiton ja se on lopettanut yöheräilyt
Painan noin 50 kg ja tein peittoni painoksi noin 5 kg, tämä on hyvä painosuhde. Täytteenä on kuivaa makaronia.
Kommentit (41)
Alle parilla sadalla saa painopeiton. Täytynee sijoittaa kun en itse jaksa tehdä.
Vähän ristiriitaista tietoa on saatavilla siitä, voiko painopeiton kanssa nukkua koko yön. Lasten kohdalla kai painopeitto vaihdetaan tavalliseen, kun lapsi on nukahtanut.
Luin myös netistä, että räsymatto peiton sisällä voisi myös toimia? Peitostahan ei saa tehdä liian painavaa ja pitää pystyä liikkumaan sen alla jne.
Tekisi mieli kokeilla painopeittoa, koska stressaan ja nukun huonosti työpäiviä edeltävinä öinä.... Jospa tuo auttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Kuivatut herneet käy myös itsetehtyyn painopeittoon
Aavistuksen arveluttaa ilmavaivat, mitä jos ne valvottaa ?
Hyvä idea! Kuivatut herneetkin varmaan kävis?
Joku ompeli täkkiin kalaverkon painolankaa.
Tämä peitto on kyllä todellinen aarre minulle, koska olen tosi helposti stressaantuva ihminen, jolla on paljon uniongelmia. Tuon peiton alla ei tarvitse olla kuin hetki, jolloin jo koko keho rentoutuu kokonaisvaltaisesti. Kunpa olisin tehnyt tuon peiton jo ajat sitten. :)
Kiva kuulla,itsekin pähkäilen parasta keinoa tehdä painopeitto..tuo räsymatto voisi kanssa olla hyvä.
Mulla on mies, joka on lämmin ja nukkuu jalka mun ympärillä, toimii.
Luin ensin että Tein itselleni panopeiton :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla on mies, joka on lämmin ja nukkuu jalka mun ympärillä, toimii.
Sä onnellinen! Mäkin haluun tollasen miespeiton... :´)
Kun muutin omilleni kotoa kylmään ja vetoisaan kämppään, sain isoäidiltäni paksun ja painavan villapeitteen. Sen alla nukutti oikein hyvin, on vaan turhan lämmin nykyisessä asunnossa.
Hyvä vinkki kuitenkin levottomille nukkujille.
Vierailija kirjoitti:
Täältä ääni panopeitolle
Kiitos :)
Olen nähnyt painopeiton jonka sisään oli ommeltu kettinkiä.
Ostin pussilakanat, jotka on tehty percale-puuvillasta.
Huomasimme miehen kanssa molemmat, että nuo on tosi hyvät, painavat enemmän kuin puuvillasatiinilakanat.
Talvella käytämme myös paksumpia täkkejä.
Eihän tuo yhdistelmä ole niin painava kuin painopeitot, ihan passeli kuitenkin.
Ennenhän täkeissä oli jotain raskasta vanun tapaista täytettä ja todella niiden alla nukkuin hyvin. Nuo virkatut sänkypeitot voisivat olla yksi ratkaisu, ovat aika painavia, eivätkä ehkä ole liian kuumia. Jos sellaisen ompelisi pussilakanan sisään?
Vierailija kirjoitti:
Kuivatut herneet käy myös itsetehtyyn painopeittoon
ainakin keskiviikon ja torstain välisiä öinä.
6 pussilakanaa päällekkäin, niin saa jo aika toimivan painopeiton.
Toivottavasti näitä painopeittoja alkaisi tulla kohta enemmänkin markkinoille. Kiitos tämän aloituksen, haluan nyt sellaisen. Olen muuttunut aivan järkyttävän levottomaksi nukkujaksi. Aika kalliita tuntuvat kuitenkin olevan.
Kuumina kesäöinä voisi täytteeksi laittaa jääkuutioita , askarteluhenkisille voisi olla hauskaa erimuotoisilla muoteilla tehdyt kuutiot. Aamulla olisi jo aamupesukin tehtynä.