Onpa mahtavaa elää koko ajan vain odottaen sitä että lapset isoja!
Jolloin pääsee varmasti edes panemaan ja muutenkin olemaan ja toteuttamaan itseään vapaasti!
Kommentit (19)
Aika menee kuule yllättävän nopeasti.
T. 18- ja 20-vuotiaiden mutsi
Jep... Tänään taas koko päivän nelivuotiaan kiukuttelua kuunnelleena ei toivois muuta ku et se ois jo iso.
Minkä ikäiset on mielestäsi isoja? Ja kuule ne haasteet kasvaa siinä mukana. Olet äiti loppuikäsi.
Aika menee kyllä oikeasti tosi nopeasti. Sitten ihmettelet, että mitä kaikella tällä vapaa-ajalla tekisit. En olisi ikinä uskonut. Onneksi olen vielä suhteellisen nuori , tässä on mahdollisuuksia vaikka mihin. Tai mikseipä olisi vaikka olisi vanhempikin, kun lapset tulevat täysi-ikäisiksi.
Mutta kannattaa kyllä silti koittaa löytää positiivista nykyhetkeensä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäiset on mielestäsi isoja? Ja kuule ne haasteet kasvaa siinä mukana. Olet äiti loppuikäsi.
18v niin vastuu loppuu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Aika menee kyllä oikeasti tosi nopeasti. Sitten ihmettelet, että mitä kaikella tällä vapaa-ajalla tekisit. En olisi ikinä uskonut. Onneksi olen vielä suhteellisen nuori , tässä on mahdollisuuksia vaikka mihin. Tai mikseipä olisi vaikka olisi vanhempikin, kun lapset tulevat täysi-ikäisiksi.
En varmasti ihmettele mitä tekisin, olisin luova ihminen jos vain olisi aikaa ja omaan hyvinvointiin voisi satsata tunteja joka päivä. Ap
Sun onkin paras olla panematta kun näköjään ei ole siitä hyvää seurannut
Yksi lapsi riittää ja sen kasvua on ihan mukava seurata.
Voisiko työttömiä mennä lapsiperheisiin muutamaksi tunniksi päivittäin että vanhemmat saavat omaa aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mut huoli lapsesta ei lopu koskaan. Monet 18v vielä opiskelee. Kyllä monet joutuvat paljon tukemaan ainakin taloudellisesti nuorta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mut huoli lapsesta ei lopu koskaan. Monet 18v vielä opiskelee. Kyllä monet joutuvat paljon tukemaan ainakin taloudellisesti nuorta.
Annatko huolen lamauttaa itsesi niin ettet pysty elämään omaa elämääsi vaikka lapsista ei enää vastuuta? Minä en ainakaan anna, minulla on oikeus omaankin elämään ja asioihin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jolloin pääsee varmasti edes panemaan ja muutenkin olemaan ja toteuttamaan itseään vapaasti!
Niin, minkäikäisiä lapsia sulla on? Ja miksi teit enemmän kuin yhden jos huomasit että aika ei riitä enää mihinkään muuhun?
Oliko sun omat vanhemmat vaan sun kanssa siihen asti kun täytit 18v? Eikö ne enää pannu, ollu tai toteuttanu itteensä ku sä olit olemas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En varmasti ihmettele mitä tekisin, olisin luova ihminen jos vain olisi aikaa ja omaan hyvinvointiin voisi satsata tunteja joka päivä. Ap
Kannattaa siis ottaa se luovuus käyttöön ja satsata siihen hyvinvointiin lasten kanssakin.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko työttömiä mennä lapsiperheisiin muutamaksi tunniksi päivittäin että vanhemmat saavat omaa aikaa?
Kuka haluaa kotiinsa jonkun tuntemattoman tyypin lapsiaan hoitamaan? Ihan pähkähullu idea. Ja voisko joku kertoa mulle, mitä tarkoitetaan tuolla sanaparilla ”omaa aikaa”! Koko elämä on ihmisen omaa aikaa ja jokainen voi vaikuttaa omaan ajan käyttöönsä. Jos ”oma aika” on aikaa ilman lapsia, niin olis kannattanut miettiä vähän tarkemmin sitä lasten hankkimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa siis ottaa se luovuus käyttöön ja satsata siihen hyvinvointiin lasten kanssakin.
Ei se ole ollenkaan sama asia koska vastuu eikä keskittymirauhaa ole. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa kotiinsa jonkun tuntemattoman tyypin lapsiaan hoitamaan? Ihan pähkähullu idea. Ja voisko joku kertoa mulle, mitä tarkoitetaan tuolla sanaparilla ”omaa aikaa”! Koko elämä on ihmisen omaa aikaa ja jokainen voi vaikuttaa omaan ajan käyttöönsä. Jos ”oma aika” on aikaa ilman lapsia, niin olis kannattanut miettiä vähän tarkemmin sitä lasten hankkimista.
Samaa aina ihmettelen. Ei ne kakarat ole muhun niitattu kiinni. Aina olen saanut tehdä mitä huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole ollenkaan sama asia koska vastuu eikä keskittymirauhaa ole. Ap
No kannattaa käyttää luovuutta ja järjestää sitä keskittymisrauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annatko huolen lamauttaa itsesi niin ettet pysty elämään omaa elämääsi vaikka lapsista ei enää vastuuta? Minä en ainakaan anna, minulla on oikeus omaankin elämään ja asioihin. Ap
Kuulostaa aika pahalta, kun ap sanoo, että hänen lapsensa eivät ole hänen omaa elämäänsä. Miksi ihmeessä olet tehnyt lapsia, kun ne tuntuvat olevan sinulle kamala taakka ja rasite, jotka rajoittavat elämääsi ja estävät luovuutesi ja mielikuvituksesi.
Minä odottelen täällä että edes vauvavuosi olisi ohi.