Osa vanhuksista on nykyään kuntouttavassa työtoiminnassa olevien armoilla
Tämän lukeminen toi muistot parin vuoden takaa:
HS: Espoolaisvanhuksen epäillään kuolleen kotihoidon laiminlyönnin takia
https://yle.fi/uutiset/3-10021379
Pari vuotta sitten olin kuntouttavassa työtoiminnassa pajalla. Yksi pajatöistä oli nimeltä kauppakassi. Siinä käytiin huonokuntoisten puolesta kaupassa ja vietiin ruoat kotiin. Itse en ollut tuossa mukana. Yhtenä päivänä vähän ennen kotiin lähtöä ohjaaja kysyi päivän kuulumisia. Kun se kysyi miten kauppakassissa mukana olleiden päivä meni, mies kertoi ettei se asunnon omistaja ollut päässyt sängystä ylös vaan oli huutanut (ilmeisesti auki olleen ikkunan kautta) että jättää ruoat oven ulkopuolelle koska hän ei pääse sänhystä pois. Tämä kuntouttavassa oleva oli tehnyt näin. Ei ollut sanonut tästä mitään ennen kuin ohjaaja kysyi. Kun ohjaaja kuuli tuon, sille tuli kiire lähteä soittamaan jonnekkin tästä asiasta. En tiedä kuinka tämä tilanne sitten päättyi.
Näin nämä asiat nykyään menee. Vanhukset ovat riippuvaisia siitä kuinka motivoitunut joku kuntouttavassa työtoiminnassa oleva on.
Kuinkahan yleisiä nämä kauppakassi ohjelmat ovat?
Kommentit (5)
Tätä Suomen päättäjät haluavat lisää.
Vierailija kirjoitti:
Tätä Suomen päättäjät haluavat lisää.
Näin siinä käy kun kaikesta leikataan. Sitten ihmetellään miksi vahinkoja käy kun ilmaistyöhön pakotettu ei ole motivoitunut tekemään hommaa kunnolla.
Ap
Eihän tuossa ole mitään uutta. Koulutettu väki tekee samaa. Mummolle tulee ruokapalvelusta ruoka (2 -3 päivän ruuat kerralla). Ei niitä lämmitetä, kansi pois päältä ja mummolle jääkaapista eteen. Sillä aikaa hoitaja tarkistaa, että lääkkeet jaettu oikein (hän itse ne jakanut 2 päivää aikaisemmin). Mummo sanoo, että ruoka ei maistu, joten syömätön annos roskiin, mummo vessaan ja petiin.
Tärkeintä onkin saada rikkaille suuryrityksille lisää rahaa. Ihmisillä ei ole väliä tälle hallitukselle, pitävät niitä pakollisena pahana.
Kävin katsomassa netistä, se kauppakassi on nykyään nimeltään ruokapalvelut.
http://www.karviainen.fi/prime105.aspx
Ap