Olen asunut kohta 2 vuotta euroopan miljoonakaupungissa enkä koskaan enää palaisi Suomeen!!
Pysyvästi siis. Maailmankuvani on avartunut aivan äärettömän paljon täällä ollessa. Ihmiset ovat monikulttuurisia, ystävällisiä, auttavaisia sekä ulospäinsuuntautuneita. Niin formal kuin casual pukeutuminen tunnistetaan ja ihmiset pitävät huolta ulkonäöstään täysin toisella tavalla kuin suomalaiset. Tuulipukujen määrä on häviävän pieni ja pukumiehiä tulee vastaan jatkuvasti. Suomessa käydessä taisin nähdä peräti yhden Helsingin keskustassa. Toki Suomi on monella tapaa edistyksellisempi niin koulutussysteemiltään kuin äitiysvapailtaan. Mikä elämän tosin tekee mielekkääksi minulle ovat solmimani sosiaaliset kontaktit, ei suinkaan korkean verotuksen mahdollistama näennäinen hyvinvointi. Näennäisellä viittaan tässä kohtaa mielensairauksiin kuten korkeaan alkoholismiin ja masentuneisuuteen. Itsekin kärsin mt-ongelmista suomessa ollessa ja näen kuinka suuri vaikutus introventtikulttuurilla ko ongelmiin on.
Kommentit (22)
Kuulostaa globaalilta paikalta. Hienoa, että olet löytänyt paikkasi siellä. Missäpäin asut?
Tänne silti jaksat kirjoitella? Itse en ymmärrä näitä aloituksia ollenkaan. Joo OK, et halua Suomeen takaisin. Miksi sitä täytyy julistaa nin pirusti? En vaan tajua.
Suomessa on ystävällisiäkin ihmisiä, mutta pääosin olemme hymyttömiä, töykeitä emmekä edes moikkaa naapuria. Sääli :/ Kun muutin Helsinkiin mulle sanottiin että voivoi, siellä on niin tyylikkäitä ihmisiä, mutta aivan tavallisesti pukeutuvia ihmisiä tulee jatkuvasti keskustassa vastaan. Jopa suttuisia :D
Itse en asu miljoonakaupungissa mutta allekirjoitan väitteesi. Asun itsekin ulkomailla eikä ole Suomea ikävä!
Hieno homma. Miksi siitä tänne kirjoittelet? Pysy siellä. ja jatka ihanaa elämääsi.
T: Suomalainen
Ja sanonpa, että esim Tukholmassa ihmiset pukeutuvat 100 kertaa tyylikkäämmin myös arkena. Tallinnassa näkee ihmisten päällä enemmän värejä.
-4
Suomessahan sun arvoa ei määrittele se, kuinka olet pukeutunut. Presidentti voi tulla vastaan koiransa kanssa tuulipuvussa tai kumisaappaissa.
Työssäni kyllä tapaan korkeissa viroissa olevia ihmisiä ja bisnespukeutuminen on täälläkin huolliteltua.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on ystävällisiäkin ihmisiä, mutta pääosin olemme hymyttömiä, töykeitä emmekä edes moikkaa naapuria. Sääli :/ Kun muutin Helsinkiin mulle sanottiin että voivoi, siellä on niin tyylikkäitä ihmisiä, mutta aivan tavallisesti pukeutuvia ihmisiä tulee jatkuvasti keskustassa vastaan. Jopa suttuisia :D
Ai tyylikkäitä ihmisiä helsingissä? Anna mun nauraa 😂. Suttuisuus taitaa tosiaan olla oikea termi kuvaamaan sitä tyylikkyyttä. Jokainen, joka on poustunu suomesta maahan, jossa formaali pukeutuminen tunnetaan pystyy allekirjoittamaan tämän.
Minä asuin 12v Lontoossa ja vieläkin käyn siellä kaikilla lomilla. Kuitenkaan en koskaan Suomea haukkunut tai vähätellyt noina vuosina.Olen kuitenkin suomalainen ja ylpeä kotimaastani. On täällä monia asioita joita ulkomailla kaivataan,ilmainen terveydenhuolto ja koulunkäynti
Onko se suurikin salaisuus missä olet ap? Luuletko olevasi tunnistettava ja ainut suomalainen siellä? Ärsyttää nämä maailmalla olijat, jotka kehuvat uutta paikkaa, mutta eivät voi kertoa missä ovat. Pelkäätkö suomalaisten ryntäävän sinne ja pilaavan tyylionnelan tuulipuvuillaan ja muuttavan taivaan harmaaksi?
Vierailija kirjoitti:
Pysyvästi siis. Maailmankuvani on avartunut aivan äärettömän paljon täällä ollessa. Ihmiset ovat monikulttuurisia, ystävällisiä, auttavaisia sekä ulospäinsuuntautuneita. Niin formal kuin casual pukeutuminen tunnistetaan ja ihmiset pitävät huolta ulkonäöstään täysin toisella tavalla kuin suomalaiset. Tuulipukujen määrä on häviävän pieni ja pukumiehiä tulee vastaan jatkuvasti. Suomessa käydessä taisin nähdä peräti yhden Helsingin keskustassa. Toki Suomi on monella tapaa edistyksellisempi niin koulutussysteemiltään kuin äitiysvapailtaan. Mikä elämän tosin tekee mielekkääksi minulle ovat solmimani sosiaaliset kontaktit, ei suinkaan korkean verotuksen mahdollistama näennäinen hyvinvointi. Näennäisellä viittaan tässä kohtaa mielensairauksiin kuten korkeaan alkoholismiin ja masentuneisuuteen. Itsekin kärsin mt-ongelmista suomessa ollessa ja näen kuinka suuri vaikutus introventtikulttuurilla ko ongelmiin on.
Kuulostaa hienolta paikalta asustella. Yleensä jos on oikeasti hieno mesta, niin tuskinpa sitä tuhlaa ihanaa aikaa AV PALSTALLA........ Mutta terveisiä sinne Tampereelle silti.
Taisit olla itsekin sellainen toisille tiuskiva viivahuuli joka ei osannut muuta kuin töykeillä muille. Ja luulet nyt sitten olevasi jotenkin niin sen yläpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Mutta AV:lle palaat aina vaan!
Mitä sitten? Aika luonnollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta AV:lle palaat aina vaan!
Mitä sitten? Aika luonnollista.
Kaipaat siis suomalaista negaatiota jossain sielusi syövereissä kuitenkin?
Mä oon asunut Jakomäessä kaks vuotta, tääll on ihanaa. En muuttais takaisin Kantsuun. OK?
Matkailu avartaa, se on selvä, mutta sen pitäisi myös kasvattaa itse makustajaa. Itse olen asunut jo yli 20v. ulkomailla. Oma asenne on muuttunut moneen kertaan ja koen itseni kypsemmäksi, kuin silloin lähtiessä. Suomessa on juuret, maailmalla koti. Miksi polttaa siltoja, kun voi saada molemmat? En koskaaan puhu negatiiviseen sävyyn kummastakaan. Ei ole tarvetta.
ps. Alkoholismia ja huumeongelmia on kaikkialla maailmassa. Valitettavasti niistä ei pääse eroon maata vaihtamalla, eikä ne ole ainoastaan suomalaisten ongelmia.
- ulkosuomalainen
Vierailija kirjoitti:
Taisit olla itsekin sellainen toisille tiuskiva viivahuuli joka ei osannut muuta kuin töykeillä muille. Ja luulet nyt sitten olevasi jotenkin niin sen yläpuolella.
Mutta hei, asian voi korjata huulitäytteillä ! On Suomikin niin globaali paikka, että täällä toimii kansainvälisiä klinikoita. Ja hymy ei enää hyydy täällä wt-Suomessakaan! Lue vaikka lisää av:n ketjuja aiheesta niin tiedät enemmän 😗
Oletko jo hakenut uuden kotimaasi kansalaisuutta ja luopunut suomen kansalaisuudesta?
Hyvä aloitus, aivan samaa mieltä! Suomella ei ole muuta tarjottavaa kuin masentava ilmasto ja töykeät ihmiset.