Voiko toppatakin pestä kuudessakympissä vaikka ohjeessa on 4å asteen hienopesu?
Mulla on valkoinen toppatakki joka on ihan pinttynyt liasta. Voiko tällaisen takinpestä kuudessakumpissä ja laittaa vaikka sappisaippuaa, että taki puhdistuisi?
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Kokeile. Mutta voi olla takki pilaantuu.
En halua, että uusi takki pilaantuu.
Jos ohjeessa olisi vain 40 niin uskaltaisin, mutta kun pitää olla tuo hienopesu niin en kyllä laittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No jos siinä ohjeessa lukee, että 40 asteen hienopesu niin pilallehan se kuudessäkympissä todennäköisesti menee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitä sitten kyselet. Noudata pesuohjetta!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on valkoinen toppatakki joka on ihan pinttynyt liasta. Voiko tällaisen takinpestä kuudessakumpissä ja laittaa vaikka sappisaippuaa, että taki puhdistuisi?
Mä pesen kaikki pyykit 60 asteessa, mutta kone peseekin vaan tunnin niitä. Ei ole kyllä ikinä mitään huonoa tapahtunut vaatteille.
Kokeile Pore saippuaa tahrakohtiin. Löytyy marketeista.
http://www.vaasansaippua.fi/poretval/
Luultavasti voi pestä, mutta ainahan siinä pieni riski piilee.
Vierailija kirjoitti:
Höh, Ei takki voi pilaantua, ruoka voi.
Takki voi rikkoutua, nukkaantua tai mennä pesussa huonoksi, mutta ei se voi pilaantua.
Riippuu takista. Joku muovinen kevytvanu tai kankaan pinnoitukset menee pilalle 60c asteessa. Sappisaippua käy ruoholle ja marjoille eli sen tyyppiselle lialle.
Puuvilla kestää, mutta ehkä ompelulanka reagoi eri tavalla.
Laita jotain pinkkiä- mikä se nyt olikaan-tahranpoistoainetta 40 pesuun mukaan.
Takki voi kestää hyvin 60 pesun, mutta näkemättä takkia tai tuoteselosteet sitä ei voi arvata
Eri pesuaineen käy eri liolle. Eli siitäkin vähän riippuu.
Mitä ihmettä olet takin kanssa puuhannut jos se kerran on uusi ja silti ihan pinttynyt liasta?