Muita jotka ulkoilevat lapsen kanssa joka päivä?
Jos lapsi ei ole kipeä, niin ulos mennään. Poikkeuksena paukkupakkaset. Lapsi 1v 10kk, eikä vielä tarhassa.
Kommentit (20)
Tai työpäivinä minä ulkoilen toisten lasten kanssa ja omat lapseni tarhassa. :) Jos ei olla kipeitä ja ei oo astmalapselle epäsopiva ilma niin ulos mennään.
Just oltiin 3-4 tuntia tossa kaupungilla, käytiin SeaLifessä yms, siinä tuli vähän ulkoilua ja kävelyä, nyt ovat olleet 1,5 tuntia tossa pihalla hiekkiksellä ja pyöräilemässä. Minä piipahdan välillä vähän tähän sisään.
Nyt noita on 3 ja välillä tulee mentyä isompien kanssa ulos vasta iltapvällä. Mutta pääsääntöisesti edelleen pyrin siihen että lapset pääsevät ulos edes kerran päivässä. Lapset alle kouluikäisiä,ei päiväkodissa.
Kerran päivässä ainakin, kaksi kertaa ei aina ehdi, vaikka mieli tekis.
Mekään emme käy ulkona kuin kaksi kertaa ehkä viikossa touhuamassa. Pojalla pirun hyvä motoriikka, suoli toimii moitteettomasti, nukkuvat hyvin molemmat, raikasta ilmaa saa ikkunankin auki ollessa. Voi luoja teidän kanssa.
Luuletteko te ihmiset jotka olette päivittäin lastenne kanssa ulkona että sisällä olijat sitten vain istuvat koko ajan sohvalla?
Me ainakin askartelemme, leikimme, kylvemme, leivomme, teemme ruokaa, siivoamme, kleikimme ja leikimme koko ajan. Milloin hippaa, milloin piilosta, luetaan kirjaa, rakennellaan jne. JA JOKA PÄIVÄ on aamusta iltaan asti kiirettä.
Millonkas te äidit sitten teette lastenne kanssa nämä asiat kun seisotte siellä pakkasessa lastenne kanssa ja kehitätte lapsianne antaen heidän sohia tikulla lunta.. *nauraa maha kippurassa*
Vuorokaudessa on 24 tuntia ainakin meillä päin. 1-3 tuntia ulkoiluun, niin silti jää 23-21 tuntia muuhun.
Ja tiedoksesi, että tulemme ulkoa, laitamme yhdessä ruokaa, sen jälkeen leivomme, askartelemme, rakennamme, luemme, piirrämme ja vaikka mitä. Sen jälkeen taas sitten siivotaan YHDESSÄ ja tehdään kaikkea kivaa. Lapset eivät ole koskaan kipeänä, ja voi kuinka he rakastavat ulkonaoloa! Harmi ettet jaksa nostaa itseäsi sieltä sohvanpohjalta ulos.
En minäkään ulkoile lapseni kanssa joka päivä. Jos on jotain muuta menoa niin ulkoilu jää. Lapsi ulkoilee kyllä joka päivä, käy sitten isänsä kanssa illalla.
Ja yli 25 asteen pakkaset täällä pohjoisessa on sellaisia etten viitsi viedä lapsia ulos.
aamupäivällä tunti tai kaksi, sitten he nukkuvat päiväunet rattaissa ulkona ja illalla vielä noin 1h ulkoilua. Tulisin ihan sekopääksi jos pitäisi olla vain sisällä. Te jotka ette ulkoile lastenne kanssa, asutteko kaikki kerrostaloissa?
Jos 24 tuntia on päivässä ja kolme tuntia menee ulkoiluun, askarteletteko ja teette kaikki mainitsemani asiat sinä loppu 21 tuntina?
Eli ette nuku hyviä yöuniä, ette päiväunia, syö jne.
Aamulla jos heräätte, syötätte lapsenne hirveän nopsaan, kiskotte nutun päälle että pääsette 1 1/2 tunnikis ulos jonka jälkeen on ehdittävä tehdä yhdessä ruokaa ja askarrella ennekuin lapset menevät nukkumaan. Ruoankin syötte pikapikaa. Päiväunien jälkeen taas syötte hirveätä vauhtia, puette sekunnissa lapsenne ja olette taas 1 1/2 tuntia ulkona jonka jälkeen teette loput mainitsemani asiat hirveällä tahdilla jotta superäitiys voittaa. Mahtaa olla stressaavaa aikaa lapsilla.
-11-
Vierailija:
Te jotka ette ulkoile lastenne kanssa, asutteko kaikki kerrostaloissa?
14
Onko joku väittänyt, että on jotenkin superimpaa ulkoilla joka päivä? Kyllä mä myönnän aina ihan avoimesti, että tulisin hulluksi sisällä päivät lapsen kanssa. Raitista ilmaa minäkin tarvitsen! Se on yksi monista syistä käydä ulkona. Lisäksi aikuiskontaktit jne... Sinä se täällä superäitiä esität askarteluinesi ja " teette joka päivä ruokaa?" juttuinesi. Kuka muu tuollaista on väittänyt?!
=D =D =D =D =D =D =D =D =D
EIKÄ!!!!!!!!! Mä kun luulin että se on ihan normaalia. Noh, kai MINÄ sitten olen superäiti.. =D =D = D =D =D =D =D =D
Vierailija:
=D =D =D =D =D =D =D =D =D
EIKÄ!!!!!!!!! Mä kun luulin että se on ihan normaalia. Noh, kai MINÄ sitten olen superäiti.. =D =D = D =D =D =D =D =D
No ei ole normaalia. Kyllä, olet superäiti *ojentaa mitalin*. :-D
Vierailija:
jotta superäitiys voittaa. Mahtaa olla stressaavaa aikaa lapsilla.-11-
Talvella kerran päivässä. Nyt 1-3 kertaa päivässä, riippuen keleistä. Lapset ovat 1v, 4v ja 6v ja kotihoidossa.
kun ton lastensuojelu keskustelussa. Siellä on näitä useampiakin joiden mielestä joka päiväinen ulkoilu ja että sen lisäksi ehtii vielä askarrella, leikkiä, tehdä ruokaa, ym. on superäitiyttä. Siellä on eräs äiti joka on 5v lapsen kanssa käyny talven aikana ulkona n. 5 krt. Eli näitä todella löytyy paljonkin. Käykää vilkaisemassa siellä.
Mä en ainakaan vois kuvitella ittekkään olevani sisällä, eli pakko päästä ulos kerran tai kaksi päiväs. Lapset käyvät paremmin yöunillekkin kun saavat raitista ilmaa. Jos jonkun lapsen sairastelun takia joudutaan sisällä oelmaan muutamakin päivä, lapset kyllä rupeaa riehumaan .
meillä ulkoillaan kax kertaa päivä,mikäli ilmat sallii.
Melkeinpä säällä kuin säällä. Itselläni samanikäinen lapsi + hoidan vielä paria vierastakin (olen pph), joten ulkoillaan aamuin ja iltapäivisin 1-2 tuntia kerrallaan.