Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi hoitoon, minne?

Zelda333333
13.01.2018 |

Olen 1.5-vuotiaan tytön äiti.
Oma äitini on läheisyyttä karttava ja uskoo itsenäistymiseen ja pärjämiseen (miten minutkin on kasvattanut) auttaa silti ja ostaa lahjoja ja muistaa kortein jne. ei siis paha kuitenkaan.
Anoppi on takertuvainen, sairauksia pojalleen itkevä vähän tungetteleva hissukka, joka haluaisi vähän liikaa tyttöä äidin ohi.
En siis koe, että kumpikaan olisi hyvä lastenhoitaja. Alan väsymään allergisen tutön kanssa kun vanhempani asuvat kaukana ja jos olen pois mies vie aina tytön anopille ja siitä en pidä. Toki siis isovanhemmat saavat nähdä tyttöä muuten. Haluaisin vain että isä on tytön kanssa eikä joka kerta menisi anopille, se stressaa minua.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi on lastenhoitoon paremmin sopiva. Kummankaan ei kyllä tarvitsisi sinun lapsia enää kaitsea, kun ovat omansa jo tähän maailmaan hoitaneet.

Vierailija
2/7 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne meidän muidenkaan äidit ole täydellisiä. 

Lapsi kestää epätäydellisetkin isovanhemmat. Mutta jos sinulle ei kelpaa, niin hoidat ihan itse. 

Ei ole olemassa mitään lapsihotelleja kuten koirille. On tietysti kotiin tulevaa maksullista apua, mutta kyllä minä paljon mieluummin jättäisin lapseni rakastavatn isovanhemman hoiviin, jos on ihan täyspäinen kuitenkin. 

Mitä sitten, että on hissukka ja valittelee vaivojaan.. tuskin lapselle valittelee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi isä vie tytön aina anopille? Siis aina, jos sinä olet jossain reissussa vai? Kyllähän se olisi yleensä isän tehtävä olla lapsensa kanssa.

Ymmärrän myös sen, että osa isovanhemmista haluaa osallistua enemmän ja mielelläänkin hoitavat lapsenlapsiaan. Mutta ei tuon pitäisi olla automaattinen menetelmä, että jos äiti on jossain, niin isä ei yksin kykene olemaan lapsen kanssa.

Vierailija
4/7 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos suku ei auta niinkuin minulla ei auta, niin lasta vaan ei viedä hoitoon. mll hoitajia voit kokeilla mutta laatu vaihtelee.

Minulla on ollut lapsia 12vuotta, nuorin on taspero, ha en ole saanut yhtä ainoaa kertaa apua sukulaisilta. Äitiäni ja anoppia ei kiinnosta lapsenlapset tippaakaan. Tätä se on nykypäivänä :(

Vierailija
5/7 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) Lapsi päiväkotiin, täys- tai osa-aikaisesti.

B) MLL-hoitaja tai nuori opiskelija tms maksullinen hoitaja.

C) Lapsen oikeat mummut tai haet varamummua/tukiperhettä tms.

Miksi isä ei itsenäisesti hoida? Kokeeko, ettei lapsi saa olla tarpeeksi isoäitinsä (anoppisi) kanssa ja siksi kiikuttaa lapsen aina sinne? Kokeeko, ettei itse pärjää lapsen kanssa kaksin (sinun standardiesi mukaisesti)? Kokeeko lapsen kanssa viettämän ajan jotenkin epämieluisaksi, ei siis tykkää leikkiä ja hoivata? Keskustelkaa.

Joissain kaupungeissa, esimerkiksi täällä Tampereella on ilmaisia lapsiparkkeja ja srk:n sekä kunnan tarjoamia kerhoja, joissa lapsi on muutaman tunnin viikossa ilman vanhempiaan. Kerhoissa taitaa ikärajana tosin olla 3v, ainakin mitä viime syksynä meidän esikoiselle paikkaa kattelin. Lapsiparkkeihin on viety ihan vauvojakin hoitoon mutta täytyy itse olla koko ajan tavoitettavissa jos hoidossa tulee ongelmia.

Vierailija
6/7 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos suku ei auta niinkuin minulla ei auta, niin lasta vaan ei viedä hoitoon. mll hoitajia voit kokeilla mutta laatu vaihtelee.

Minulla on ollut lapsia 12vuotta, nuorin on taspero, ha en ole saanut yhtä ainoaa kertaa apua sukulaisilta. Äitiäni ja anoppia ei kiinnosta lapsenlapset tippaakaan. Tätä se on nykypäivänä :(

Pukkaat toisen toisensa perään ja sitten valitat? 

Eikö se jo 12 vuotta sitten tullut selväksi, että itse huolehdit?

Vierailija
7/7 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat lähinnä kai iltamenoja? 

Päivällähän voit laittaa päiväkotiin. Subjektiivista päivähoitoa on rajattu nykyään monissa kunnissa, mutta jonkinlainen osa-aikainen ratkaisu löytyy aina.