Miten ADHD-lääkitys vaikuttaa liikuntaharrastukseen
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Concerta nostaa pulssia, eli minä itse katsoin paremmaksi vaihtaa intensiivinen liikunta kävelyyn kun aloitin lääkityksen.
Suositteliko lääkärikin vaihtamaan kevyempään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Concerta nostaa pulssia, eli minä itse katsoin paremmaksi vaihtaa intensiivinen liikunta kävelyyn kun aloitin lääkityksen.
Suositteliko lääkärikin vaihtamaan kevyempään?
Lääkäri sanoi että kehon omat rajoitukset tulee vastaan, eikä se syke ole vaarallista. Hän ei siis suositellut vaihtamaan. Itse en vain pidä siitä jatkuvasta sykkeestä kun treenaili.
Ei kai niitä syödä 24/7, joten entäs jos treenailisi vain ennen lääkkeenottoa?
Vierailija kirjoitti:
Ei kai niitä syödä 24/7, joten entäs jos treenailisi vain ennen lääkkeenottoa?
Concerta on depottitabletti, eli se vaikutus kestää siinä 8 tuntia ja sivuvaikutukset pitkään iltaan. Esimerkiksi Ritalin voi olla toinen juttu.
Jos kilpailet, niin se vaikuttaa doping testin tuloksiin.
Muuten ei ole sellaisia ongelmia, joita et huomaisi ajoissa.
Syödäänkö noita vain tarvittaessa, vai joka päivä nappi konehuoneeseen?
Piriste ja suosittu dopingaine, joten hyötyy paljonkin.
No nehän laihduttaa muutenkin, joten miksi urheilla? ;)
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kaikki kai ole piristäviä...
Vierailija kirjoitti:
No nehän laihduttaa muutenkin, joten miksi urheilla? ;)
Et saa lihaksia
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan!
Kannattaa muistaa, että stimuloivat ADHD -lääkkeet kuten metyylifenidiaatti (Concerta) lisäävät jo itsessään elektrolyyttien, etenkin magnesiumin ja kaliumin poistumista, puhumattakaan yhdessä treenin kanssa. Voi tulla helpommin esimerkiksi krammpeja. Eli magnesiumlisä kannatta ottaa käyttöön. Kaliumia saa hyvin, kun syö runsaasti kasviksia ja hedelmiä. Huom! kaliumia ei kannata alkaa ravintolisänä popsimaan omin päin (liika-annostus voi aiheuttaa mm. rytmihäiriöitä)
Ei urheilu onnistu. Kevyt liikunta toki.