Miksi useimmiten laitetaan "piuhat poikki" naiselta?
Siis esim. pitkässä parisuhteessa kun lapsiakin jo on. Vasektomia olisi paljon järkevämpi toimintatapa. Helpompi myös purkaa. Kertoo tosin hyvin paljon miehistä 😁
Kommentit (46)
Jos nainen kuolee ensin mies voi hankkia lapsia seuraavan kanssa. Nainen on siinä kohtaa luultavasti joka tapauksessa vaihdevuodet läpi käynyt.
No itse en enää missään nimessä halua lasta, joten aion mennä laittamaan "piuhat poikki".
Vierailija kirjoitti:
Naiset haluavat eroon myös menkoista samalla. Miehen vasektomiasta taas ei ole miehelle ole mitään muuta iloa.
Ei kuukautiset lopu piuhojen poikkasuun.
Meillä minä menin siksi, että lapsilukuni oli täynnä, vaikka kumppani vaihtuisi. Ei siis minulle lisää lapsia koskaan, kenenkään kanssa. Miehellä taas ei ole omia lapsia, joten jätin aikanaan hänelle vaihtoehdon. Ei ole koskaan kaivannut omia.
Lääkäriäitini on koko uransa ajan ihmetellyt samaa. Suomi on Euroopan tasolla poikkeus tässä, monessa muussa maassa pariskunnat päätyvät vasektomiaan.
Minä päädyin kuitenkin piuhojen poikkaisuun siksi, että haluan varmuuden lapsettomuudesta omaan kehooni. Mieleni ei muutu, vaikka eroaisimme puolisoni kanssa. Eihän tästä mitään muuta hyötyä ole. Toisin kuin ensimmäinen vastaaja esitti, sterilisaatio ei lopeta menkkoja. Kaikki jatkuu kuten ennenkin, pelkoa raskaudesta ei vain ole.
En minäkään ymmärrä. Meillä mies teetti vasektomian itselleen ja on aivan täysin absurdi argumentti, että mitä jos minä kuolen tai jotain. Miksi ihmeessä vela-mies siltikään haluaisi lapsia? Etenkään kun oma rakas vaimo on kuollut... Ihan pikkujuttu miehelle ja piti olla rauhallisesti yhden viikonlopun, jokunen burana riitti kipuihinkin. Minä kärsin jo kuparikierukastakin kuukausitolkulla kivuista.
Näin vasektomian läpikäyneenä miehenä voin sanoa, että turhia "miehiä" sellaset.
Ihana sun nro 8, minä ehdotin miehelle, että menisikö hän vasektomiaan, kolme lasta meillä plus minä aikanani kierukat ja pillerit käyttänyt. Mutta ei. Kuulemma menee potenssi ja vaikka mitä. Seksi onkin meillä koko lailla loppunut, mutta on ollut perheessä kaikkea muutakin ikävää ja töissä stressiä plus ne kuuluisat ruuhkavuodet, niin kakku onkin valmis siltä osalta.
Ehkäisystä huolehtii se, joka ei lapsia halua. Ei kenenkään pidä tehdä peruuttamattomia toimenpiteitä siksi, että puoliso haluaa.
Meillä minä olen menossa ko. toimenpiteeseen, jos vain saisin aikaiseksi. Perusteena ihan vain sen, että en tahdo enempää lapsia ja olen varma että haluan sterilisaation. Mies ei tahdo toimenpiteeseen, ja se riittää mulle perusteeksi 😌
Vierailija kirjoitti:
Naiset haluavat eroon myös menkoista samalla. Miehen vasektomiasta taas ei ole miehelle ole mitään muuta iloa.
Mulla on piuhat poikki. Kumma kyllä menkat tulee edelleen.
Steriloinneista 55,6% tehtiin miehille vuonna 2016, joten aloitus ja ketjun väitteet ovat jälleen kerran täysin valheellisia.
Vierailija kirjoitti:
Näin vasektomian läpikäyneenä miehenä voin sanoa, että turhia "miehiä" sellaset.
Niin taas olet "mies".
Minä olin viime viikolla synnytyksen jälkitarkastuksessa, ja siellä lääkäri sanoi ihan suoraan, että jos julkisella puolella meinaa piuhoja katkoa, se tehdään ensisijaisesti miehelle.
Minun sterilisaationi ei kerro miehestäni mitään. Kehoni on minun ja minä en halua enää tulla raskaaksi. Olimme ja olemme molemmat sitä mieltä, että lapsilukumme on täynnä. Mies saa tehdä vasektomian, jos haluaa, se on hänen asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin viime viikolla synnytyksen jälkitarkastuksessa, ja siellä lääkäri sanoi ihan suoraan, että jos julkisella puolella meinaa piuhoja katkoa, se tehdään ensisijaisesti miehelle.
Mitä tarkoittaa tehdään ”ensisijaisesti miehille”? Jos minä menen pyytämään sterilisaatiota, niin lääkäri kutsuu mieheni paikalle ja alkaa painostamaan häntä vasektomiaan? Vai mitä? Pitäisin todella outona, jos lääkäri ehdottelisi haluttomalle, terveelle ihmisille jotain toimenpiteitä tai vastaavasti eväisi sen minulta.
Vierailija kirjoitti:
Siis esim. pitkässä parisuhteessa kun lapsiakin jo on. Vasektomia olisi paljon järkevämpi toimintatapa. Helpompi myös purkaa. Kertoo tosin hyvin paljon miehistä 😁
Ai miehen pitäisi laittaa piuhat poikki, koska nainen ei enää halua lapsia?
Meillä oli ihan selvää että vaimo laittaa piuhat poikki, koska hän ei enää halua lapsia vaikeiden raskauksien vuoksi. Jos eroamme, niin minä saatan hyvinkin vielä haluta lapsen.
t. Mies
Miehille huomattavasti helpompi ratkaisu, joten kertoo todellakin miehistä.
Useimmat heistä olettavat, ettei peenis toimi leikkauksen jälkeen.
PS Toimii se.
N
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ehkä tutustua vähän syvällisemmin aiheeseen.
t. Mies