Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi useimmiten laitetaan "piuhat poikki" naiselta?

Vierailija
12.01.2018 |

Siis esim. pitkässä parisuhteessa kun lapsiakin jo on. Vasektomia olisi paljon järkevämpi toimintatapa. Helpompi myös purkaa. Kertoo tosin hyvin paljon miehistä 😁

Kommentit (46)

21/46 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta omalla kohdallani asia oli selvä, kun olin menossa sektioon. Eli minulle tehty oli pienempi operaatio. 

Vierailija
22/46 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Steriloinneista 55,6% tehtiin miehille vuonna 2016, joten aloitus ja ketjun väitteet ovat jälleen kerran täysin valheellisia.

Todellako? Lähde?

Tosin tiedän itsekkin miehiä jotka ovat hankkineet steriloinnin erotessaan, ettei vaan vahingossakaan tule enää mitään villitystä hankkia lapsia.

t. Mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aiotaan molemmat laittaa piuhat poikki sitten kun täytetään 30. Mulla se olisi edessä aikaisintaan kahden vuoden kuluttua (olen miestäni vuoden vanhempi). Ollaan pohdittu, että otetaan varman päälle ennen hänen vasektomiaansa ja käytetään kortsua vielä sittenkin kun mut on steriloitu. Hormonaalinen ehkäisy on meille ehdoton nou-nou.

On tää ihan hanurista ettei vielä vuonna 2018 aikuinen ihminen saa päättää kehostaan! En malta odottaa että mies saa laueta sisääni... 

Vierailija
24/46 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun miehet eivät halua/uskalla, joten naisten täytyy uhrautua.

Vierailija
25/46 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin, koska halusin itse. Mies kannatti kyllä sitä myös.

Se, että piuhat on nyt poikki, eikä noita vahinkoraskauksia enää tule, ei ole minulla poistanut sitä pelkoa, että jos sittenkin tulisin taas vahingossa raskaaksi. SItä kun on vuosia pelännyt, on se jotenkin jäänyt päälle.

Minulla myös oli suht helppo tehdä kun tehtiin sektion yhteydessä.

Vierailija
26/46 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis esim. pitkässä parisuhteessa kun lapsiakin jo on. Vasektomia olisi paljon järkevämpi toimintatapa. Helpompi myös purkaa. Kertoo tosin hyvin paljon miehistä 😁

Sellaiset miesten vähättelyt ja mitätöinnit taas sieltä.

Samaan aikaan väitätte olevanne miehiä henkisesti ja fyysisesti vahvempia, kun kuukautiset on verrattavissa toiseen maailmansotaan ja synnytys on ydinpommin räjähdys.

Mutta pienet nipsaisut on sitten liikaa?

Synnytys on niin kuin olisi istunut räjähtävän pommin päällä. Mutta mitätöntähän se tietenkin on kun vain koko alapää on hajalla.

Ja mies ei tässäkään asiassa ole valmis kantamaan minkäänlaista vastuuta eikä kestämään minkäänlaista mitätöntä kipua. Naisen pitää aina olla se parisuhteen mies ja kestää kaikki ja se joka on muka mies vain ulisee kum pitäisi itsekin ottaa vastuuta yhteisistä asioista.

Vierailija
27/46 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehille huomattavasti helpompi ratkaisu, joten kertoo todellakin miehistä.

Useimmat heistä olettavat, ettei peenis toimi leikkauksen jälkeen.

PS Toimii se.

N

Jaa, mun miehellä meni yli puoli vuotta kun vasektomian jälkeen pystyttiin ekan kerran harrastamaan seksiä yhdessä niin että laukesi. Silloinkin se yhä tuntui tekevän enemmän pahan ja inhottavan tunteen miehelle kuin että olisi tuottanut nautintoa. Laukeamisen/ejakulaation aiheuttaman äärimmäisen epämiellyttävän tuntemuksen pelko aiheutti myös reilusti yli vuodeksi potenssiongelmia.

Jo siinä vaiheessa kun mies viikko toimenpiteestä lyllersi jalat harallaan jättikokoisiksi turvonneiden kassiensa kanssa ähisten kivusta (samainen mies mm. kävi viikon töissä murtuneen jalan kanssa ennen lääkäriin menoa, kertonee jotain kipukynnyksestä?) kadutti aivan armottomasti että en itse teettänyt steriä. Riskit ne on toki siinäkin mutta ihan erilaatuiset.

Mutta täysin p*skapuhetta että miehelle helppo toimenpide automaattisesti. Netti on pullollaan vastaavia kokemuksia, v*tuttaa suuresti että en ottanut asioista kunnolla selvää ennenkuin patistin miehen toimenpiteeseen.

Vierailija
28/46 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies meni mielellään. Ei halua enempää lapsia vaikka mulle tapahtuisi mitä tahansa. Lääkäri oli sanonut että miesten vasektomiat on nyt hurjassa kasvussa.

Vierailija
29/46 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PS Toimii se.

N

Jaa, mun miehellä meni yli puoli vuotta kun vasektomian jälkeen pystyttiin ekan kerran harrastamaan seksiä yhdessä niin että laukesi. Silloinkin se yhä tuntui tekevän enemmän pahan ja inhottavan tunteen miehelle kuin että olisi tuottanut nautintoa. Laukeamisen/ejakulaation aiheuttaman äärimmäisen epämiellyttävän tuntemuksen pelko aiheutti myös reilusti yli vuodeksi potenssiongelmia.

Jo siinä vaiheessa kun mies viikko toimenpiteestä lyllersi jalat harallaan jättikokoisiksi turvonneiden kassiensa kanssa ähisten kivusta (samainen mies mm. kävi viikon töissä murtuneen jalan kanssa ennen lääkäriin menoa, kertonee jotain kipukynnyksestä?) kadutti aivan armottomasti että en itse teettänyt steriä. Riskit ne on toki siinäkin mutta ihan erilaatuiset.

Mutta täysin p*skapuhetta että miehelle helppo toimenpide automaattisesti. Netti on pullollaan vastaavia kokemuksia, v*tuttaa suuresti että en ottanut asioista kunnolla selvää ennenkuin patistin miehen toimenpiteeseen.

Ja se vielä jäi, että vielä 4,5v.n jälkeen toimenpiteestä laukeaminen ei edelleenkään tunnu yhtä "kivalta" kuin aiemmin. Tämä jää miehelle todennäköisesti loppuiäksi. Tämä jos olisi ollut arvattavissa niin todellakin oltaisiin jatkettu kortsulinjalla kunnes olisin tullut vaihdevuosi-ikään...

Vierailija
30/46 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PS Toimii se.

N

Tiedän useammankin tällaisen tapauksen. Jokaikinen heistä on viis veisannut lääkärin kehotuksesta olla aloillaan ja pitää vapaata nipsaisun jälkeen. Oma mieheni oli kaksi päivää vuodelevossa ja selvisi tosiaankin neljällä buranalla. Seksiä oli jo seuraavalla viikolla. Päänsisäiset ongelmat ja haamukivut ovat sitten vielä ihan oma juttunsa ja vaikea uskoa, että liittyisivät oikeasti yhtikäs mitenkään itse operaatioon.

Vierailija
31/46 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PS Toimii se.

N

Tiedän useammankin tällaisen tapauksen. Jokaikinen heistä on viis veisannut lääkärin kehotuksesta olla aloillaan ja pitää vapaata nipsaisun jälkeen. Oma mieheni oli kaksi päivää vuodelevossa ja selvisi tosiaankin neljällä buranalla. Seksiä oli jo seuraavalla viikolla. Päänsisäiset ongelmat ja haamukivut ovat sitten vielä ihan oma juttunsa ja vaikea uskoa, että liittyisivät oikeasti yhtikäs mitenkään itse operaatioon.

Sama juttu. Seksiä oli jo kolmen päivän kuluttua miehen toimenpiteestä ja toimenpide on pelkästään parantanut seksielämää. Itse en olisi enää suostunut ronkittavaksi e-pillereiden, kierukoiden ja synnytysten jälkeen.

Vierailija
32/46 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee mies ja ihan omasta aloitteestaan.

Vierailija
33/46 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies kävi jo 20 vuotta sitten. Eipä tuo ole mitenkään vaikuttanut seksielämään. Kaikki on toiminut niinkuin aikaisemminkin.

Vierailija
34/46 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se helvetin kumma, että mies ei saisi päättää omasta ruumiistaan mitä sille tehdään tai ei tehdä. Jos nainen ei halua enää lapsia, eikä käyttää ehkäisyä voi mennä itse steriloitavaksi. Jos mies ei halua lapsia eikä käyttää ehkäisyä hän voi mennä vasektomiaan.

Oli mies tai nainen niin sen päätöksen tekee jokainen itse, ei puoliso.

Vierailija
35/46 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se helvetin kumma, että mies ei saisi päättää omasta ruumiistaan mitä sille tehdään tai ei tehdä. Jos nainen ei halua enää lapsia, eikä käyttää ehkäisyä voi mennä itse steriloitavaksi. Jos mies ei halua lapsia eikä käyttää ehkäisyä hän voi mennä vasektomiaan.

Oli mies tai nainen niin sen päätöksen tekee jokainen itse, ei puoliso.

Onko tässä nyt joku väittänyt että puoliso tekee siitä päätöksen?

Vierailija
36/46 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin viime viikolla synnytyksen jälkitarkastuksessa, ja siellä lääkäri sanoi ihan suoraan, että jos julkisella puolella meinaa piuhoja katkoa, se tehdään ensisijaisesti miehelle.

Mitä tarkoittaa tehdään ”ensisijaisesti miehille”? Jos minä menen pyytämään sterilisaatiota, niin lääkäri kutsuu mieheni paikalle ja alkaa painostamaan häntä vasektomiaan? Vai mitä? Pitäisin todella outona, jos lääkäri ehdottelisi haluttomalle, terveelle ihmisille jotain toimenpiteitä tai vastaavasti eväisi sen minulta.

En kysynyt lääkäriltä tarkemmin, mitä tuo tarkoittaa. Mutta olettaisin sen tarkoittavan, että naisille tarjotaan kunnassamme ensisijaisesti hormonikierukkaa, miehille (ainoana vaihtoehtona) vasektomiaa. Eli niitä halvimpia ja helpoimpia ehkäisykeinoja. Hormonikierukkahan on paljolti syrjäyttänyt naisten kalliin ja hankalan sterilisaation.

Ihan samalla tavalla minulle on tarjottu ensisijaisesti alatiesynnytystä raskauksissani.

Vierailija
37/46 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

omavika kirjoitti:

Siksi kun miehet eivät halua/uskalla, joten naisten täytyy uhrautua.

Tarkoitit varmaan että naisen täytyy uhriutua.

Oikeastihan se on nainen joka on päättänyt että he eivät enää pariskuntana halua jälkeläisiä.

Vierailija
38/46 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheessä laitettiin minulta naiselta koska se oli minun päätös, ilmoitin että ei enää yhtään raskautta, kroppa ei kestä. Ei ole ollut tarvetta purkaa, tehtiin suunnitellun sektion yhteydessä.

Mies saa itse valita laittaako piuhat poikki, ei ole vielä laitattanut, se on hänen valintansa, minä en enää halua lapsia koskaan, kenenkään kanssa. Piste.

Vierailija
39/46 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painostaako joku nyt uli-miestä operaatioon, koska kova vasektomian vastustus on päällä. Ei sun tarvitse mennä, mutta muut miehet saa silti sen teettää, sinusta huolimatta.

Vierailija
40/46 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PS Toimii se.

N

Tiedän myös että kaikki miesten vasektomiat eivät ole menneet kuin strömsöössä, vaan niistä on tullut kipuja ja pitkiä toipumisaikoja.

Tiedän myös naisten sterilisaation, josta on seurannut abortti ja sterilisaation uusinta.