Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuopus lähti maailmalle, Japaniin.

Vierailija
12.01.2018 |

Tytär kirjoitti vuonna 2015 ylioppilaaksi. Yleisarvosana oli M, mikä ei ole huono - ainakaan minulle. Heti ylioppilasjuhlien jälkeen, tytön elämässä tapahtui suuri tragedia; Hänen hyvä ystävänsä menehtyi liikenneonnettomuudessa.

Kaikista ahdistavinta äitinä, oli katsoa oman lapsen surua ja sitä, miten se kaikki energia revittiin irti. Pian jäljellä oli pelkkä tyhjiö, tytär siis masentui. Mikään ei kiinnostanut, halusi ainoastaan olla yksin.

Kaikki kääntyi päälaelleen syyskuussa 2016, kun tyttö sai yllättäen työtarjouksen päiväkodista, ja jonne aluksi menikin pitkin hampain. Muutos oli silminnähtävä, tyttärestä tuli taas se iloinen ja nauravainen. Työsuhdetta kesti noin vuoden, kunnes tytär itse irtisanoutui.

Tuttavaperheemme asuu Japanissa ja oli jo jonkin aikaa etsinyt Au pairia itselleen. Tyttäreni on aina ollut kiinnostunut Aasiasta, ja Japanilaisesta kulttuurista. Kyseessä oli ikäänkuin lottovoitto.

Viimeyönä, lähti matkaan ja äsken tuli viesti, että on päässyt määränpäähän ja että kaikki on hyvin. Sellaista se on, vähän on haikea olo. Vaikeuksien kautta voittoon.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aokigaharaan metsässä kandee käydä.

Vierailija
2/16 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen lottovoitto tytölle. :) Ja vanhemmillekin; Japani on ehkä 1-3. turvallisin maa koko maapallolla tällä hetkellä. Voi nukahtaa vaikka keskelle puistoa ja luottaa siihen että aamulla on henki ja rahat tallella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tarina <3

Vierailija
4/16 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japani on hieno maa. Toivottavasti tytär ehtii vähän kierrellä katselemassa töiden lomassa.

Vierailija
5/16 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hieno kuulla jotain positiivista iän ikuisen valituksen lomaan!

Mahtavaa että tyttäresi sai tällaisen mahdollisuuden, se on iso asia!

Onnea tyttärelle ja tsemppiä äidille, lapset kasvaa.... <3

Vierailija
6/16 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kerran eräs japanilainen vieras muutaman päivän. Mukava tyyppi, vanhempi herra oli kyseessä. Vietiin mökillä käymään, veneilemään, saunomaan yms normiaktiviteettia meille maalla asuville. Piti erityisesti kun grillattiin ja syötiin meidän ulkoterassilla. Oli työkuvioiden kautta tuttu ja oli kovin otettu kun kutsuttiin vieraaksi omaan kotiin. Kiitteli ja kumarteli monet kerrat kun lähti kotiin.

Ei nyt oikeastaan liittynyt ap:n juttuun mitenkään, kunhan tuli mieleen 😊

Vierailija
7/16 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että masennuksesta huolimatta asiat ovat nyt hyvin!

Vierailija
8/16 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Mitä sitten? Minä kävin lokakuussa Koreassa, en ajatellut jakaa sitä ja elämäntarinaani täällä.

Vierailija
9/16 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japani on hieno maa. Toivottavasti tytär ehtii vähän kierrellä katselemassa töiden lomassa.

Uskoisin, sillä tuttavaperhe on todella rento! Eikä tämä ole mikään muutaman kuukauden pesti, alustavasti on vuoden jonka jälkeen katsotaan fiiliksiä! Ja perhe asuu siis Tokiossa, suoraan kaiken ytimessä!

Ap.

Vierailija
10/16 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei. Mitä sitten? Minä kävin lokakuussa Koreassa, en ajatellut jakaa sitä ja elämäntarinaani täällä.

Taidat olla perusnegatiivinen, suomalainen juntti. Et taida paljoakaan ymmärtää syrjäytymistä, taikka masennusta?

Tsemppiä Ap, tiedän miltä sinusta tuntuu!

Vierailija
11/16 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoinen lottovoitto tytölle. :) Ja vanhemmillekin; Japani on ehkä 1-3. turvallisin maa koko maapallolla tällä hetkellä. Voi nukahtaa vaikka keskelle puistoa ja luottaa siihen että aamulla on henki ja rahat tallella.

Sellaista oli Suomessakin vielä 80-luvulla! ❤ Kerrankin mun vanhemmat lähti moneksi viikoksi mökille, ja jättivät vahingossa rivarin oven lukitsematta. Ei ollut kukaan käynyt asunnossa, tai ainakaan varastanut mitään.

Vierailija
12/16 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, menet sitten keväällä käymään siellä. On kuulemma upean näköistä kun kirsikkapuut kukkivat huhtikuussa.

Vierailija
13/16 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla perusnegatiivinen, suomalainen juntti. Et taida paljoakaan ymmärtää syrjäytymistä, taikka masennusta?

Kyllä tiedän, olen itsekin ollut "syvissä vesissä" aikoinani.

Vierailija
14/16 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tiedän, olen itsekin ollut "syvissä vesissä" aikoinani.

Ja silti laitat v*ttuilevaan sävyyn vastauksen tällaiseen aloitukseen? Miksi?

Vierailija
15/16 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sulla on huono päivä, ja purat sen tällä tavalla. Et sinä minun onneani pysty murtamaan.

Ap.

Vierailija
16/16 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aokigaharaan metsässä kandee käydä.

Komppaan. Todella kaunis ja erityinen luonto, Fuji-vuoren juurella. (unohdetaan ne itsemurhajutut hetkeksi, jooko?)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi