Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos voittaisit 10 miljoonaa keille lahjoittaisit rahaa?

Vierailija
12.01.2018 |

Tykkään pohtia tällaisia samalla kun laitan lottoa vetämään :D

Eli, jos voittaisit 10 miltsiä, jakaisitko onneasi läheisille? Vai yrittäisitkö pitää matalaa profiilia? Leikitään, että nyt ei tarvitse miettiä lahjaveroja.

Minä pitäisin melko matalaa profiilia, en kertoisi voitosta muille kuin parhaalle ystävälleni jolle jakaisin kelpo siivun. Muutoin yrittäisin lahjoittaa nimettömänä (en tiedä, miten onnistuisi...) pienempiä summia parille muulle kaverille.

Erikoisin mieleen pompannut on, että lahjoittaisin nimettömästi jonkun 100 000 euroa eräälle työkaverilleni, jota en edes henkilökohtaisesti tunne. Tämän työkaverin arki on todella haastavaa mitä kahvihuoneessa on tullut rupateltua. Itse hajoaisin sellaisen taakan alla, mutta samainen työkaveri on monista vastoinkäymisistä huolimatta todella sympaattinen, avulias, iloinen, jaksaa loputtomiin neuvoa ja kannustaa harjoittelijoita. Näkee töissäkin paljon vaivaa muita auttaakseen vaikka mikään pakko ei ole. Ei koskaan puhu pahaa kenestäkään ja puolustaa niitä joista jupistaan selän takana.

Joitain kymmeniä tuhansia lahjoittaisin myös löytöeläinkodeille ympäri Suomen.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi rahaa, koska minulla ei ole lähiomaisia. Kummilapsen käyttöön voisin ostaa auton ja asunnon. 

Lahjoittaisin hyväntekeväisyysprojekteihin ja tekisin myös omia projektejani (olen tehnyt näitä jo pienimuotoisesti, joten voisin laajentaa ja jatkaa). Esim. voisin maksaa vähävaraiseksi tiedetyn tutun ison eläinlääkärilaskun, jollekin arjen uuvuttamalle unelmien lomamatkan tai sairastelevalle yksityislääkärille tutkimukset tms. Jos vaan vastaanottaja suostuisi.

Vierailija
42/47 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämille. Iskälle. Äitille. Veljelle. Mummolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin siivun vanhemmille kiitoksena taloudellisesta tuesta. Jakaisin rahat mieheni kanssa. Kavereita muistaisin aina syntymäpäivillä ym. anteliaasti, mutta en kertoisi voitosta kuin perheessä.

Vierailija
44/47 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaisiin hyväntekeväisyyksiin, ahdingossa eläville omaishoitajille jne, mutta en sentin senttiä m*amubisneksiin.

Vierailija
45/47 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli, jos voittaisit 10 miltsiä, jakaisitko onneasi läheisille? Vai yrittäisitkö pitää matalaa profiilia? Leikitään, että nyt ei tarvitse miettiä lahjaveroja...

Minulle ajatusleikki loppuu aina tuohon kohtaan. Menisi niin paljon veroja, että en kyllä antaisi kenellekään mitään merkittävää summaa.

Vierailija
46/47 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin talon kaveriperheelle, joilla ollut todella rankkoja käänteitä elämässä, jos mahdollista tekisin tämän niin, etteivät tietäisi minun olevan lahjoittaja, niin ei tulisi kiitollisuudenvelkaa.

Kysyisin läheisten kummilasten vahemmilta, voiko heille avata jonkun säästörahaston/tehdä isomman lahjoituksen jonka saavat käyttää aikuisena. Tai odottaisin että nuo lapset ovat aikuisia ja sitten lahjoittaisin tarpeen mukaan vaikka varat ensiasunnon ostoon.

En maksaisi sukulaisten talolainoja tms, se vääristäisi normaaleja ihmissuhteita liikaa, he hyvätuloisia ja ei ongelmia.

Sitten perustaisin jonkun säätiön, joka auttaisi hyväntekeväisyystyyppisesti huonoimmassa asemassa olevia ihmisiä.

Omille lapsille tietysti sitten ostaisin asunnot ja autot kun kasvavat aikuisiksi ja auttaisin kaikinpuolin taloudellisesti.

Vierailija
47/47 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli, jos voittaisit 10 miltsiä, jakaisitko onneasi läheisille? Vai yrittäisitkö pitää matalaa profiilia? Leikitään, että nyt ei tarvitse miettiä lahjaveroja.

Minä pitäisin melko matalaa profiilia, en kertoisi voitosta muille kuin parhaalle ystävälleni jolle jakaisin kelpo siivun. Muutoin yrittäisin lahjoittaa nimettömänä (en tiedä, miten onnistuisi...) pienempiä summia parille muulle kaverille.

Erikoisin mieleen pompannut on, että lahjoittaisin nimettömästi jonkun 100 000 euroa eräälle työkaverilleni, jota en edes henkilökohtaisesti tunne. Tämän työkaverin arki on todella haastavaa mitä kahvihuoneessa on tullut rupateltua. Itse hajoaisin sellaisen taakan alla, mutta samainen työkaveri on monista vastoinkäymisistä huolimatta todella sympaattinen, avulias, iloinen, jaksaa loputtomiin neuvoa ja kannustaa harjoittelijoita. Näkee töissäkin paljon vaivaa muita auttaakseen vaikka mikään pakko ei ole. Ei koskaan puhu pahaa kenestäkään ja puolustaa niitä joista jupistaan selän takana.

Joitain kymmeniä tuhansia lahjoittaisin myös löytöeläinkodeille ympäri Suomen.

Ap miksi pitäisi lahjoittaa muille rahaa vastikkeetta? Mikä  järki siinä ois?

En lahjoittaisi kellekään.