Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annoin kaverin lapselle luistimet ilmaiseksi.

Vierailija
11.01.2018 |

Nyt tuli kaverilta tekstiviestillä valitus, kun toisesta luistimesta oli kokeiltaessa nauha katkennut. Ei ollu kuulemma käyttökelpoiset luistimet kuten antaessa väitin. Että joo, saa hyvät luistimet ilmaiseksi, eikä voi edes nauhoja kitisemättä niihin ostaa. Enpä anna tuolle enää yhtään mitään.

Olisitko sinä vastaavassa tilanteessa marissut antajalle?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tää provo, onhan? Ei tuollaisia ihmisiä voi olla olemassa.

Kyllä niitä on, käy vaikka tuolta lukemassa

https://www.vauva.fi/keskustelu/2571963/harskeja_odotuksia_ja_vaatimuks…

Vierailija
22/53 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma veikkaukseni on, että kaverin mies luulee luistimista maksetun ja ne hyviksi kaikin puolin luvatun. Ehkä kaverisi käytti luistinrahat omiin huveihinsa 😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeasti olisi tuollaisia ihmisiä, niin ei heillä ainakaan kavereita olisi. 

Eli ala-arvoinen yritys. Olisit nyt tuon viiden euron maksuvaatimuksen jättänyt pois, niin alun olisi voinut uskoakin. 

Kentän laidalla on kaveri ollut harmissaan, ehkä ajettu pitkäkin matka luistelemaan ja sitten nauha katkeaa. Lapsi on tosi pettynyt, ehkä kiukutteleekin. 

Harmittaa ja jopa suututtaa, että näin kävi. Sitten laittaa tekstarin ja seuraavana päivänä jo pahoittelee. 

Tämä olisi ihan ok tarina. 

Suht uusi kaveri mulle, tunnettu vasta noin vuosi. Ehkä siksi en ole törmännyt tähän toiseen puoleen. Muista kavereista en tiedä onko niitä vai ei. 

Ja mulle on se ja sama uskotteko, tekstarit tuossa kännyssä todistaa mulle että ihan aitoa elämää on. Niin ja eivät olleet eilen missään kaukalon laidalla vaan kotona. Lapsi oli halunnut niitä kokeilla ja nauha katkesi. Eivät olis edes ehtineet eilen luistelemaan kun haki luistimet meiltä vasta seiskan jälkeen.

ap

Vierailija
24/53 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma veikkaukseni on, että kaverin mies luulee luistimista maksetun ja ne hyviksi kaikin puolin luvatun. Ehkä kaverisi käytti luistinrahat omiin huveihinsa 😄

Voisko olla noin? Pitäskö laittaa kaverin miehelle viesti ja ihmetellä miten kehtaavat ilmaisten luistinten nauhoista rahaa vaatia.

ap

Vierailija
25/53 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tarkoitus että saivat luistimet vain lainaan ja että palauttaisivat sulle kun lapsellw pienet? Eipä silti en kyllä olisi maksua nauhoista pyytänyt.

Vierailija
26/53 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeasti olisi tuollaisia ihmisiä, niin ei heillä ainakaan kavereita olisi. 

Eli ala-arvoinen yritys. Olisit nyt tuon viiden euron maksuvaatimuksen jättänyt pois, niin alun olisi voinut uskoakin. 

Kentän laidalla on kaveri ollut harmissaan, ehkä ajettu pitkäkin matka luistelemaan ja sitten nauha katkeaa. Lapsi on tosi pettynyt, ehkä kiukutteleekin. 

Harmittaa ja jopa suututtaa, että näin kävi. Sitten laittaa tekstarin ja seuraavana päivänä jo pahoittelee. 

Tämä olisi ihan ok tarina. 

En ota kantaa aloituksen aitouteen, mutta usko tai älä, tuollaisia ihmisiä on olemassa ja heillä voi myös olla kavereita.

Mun eräs nyt jo entinen kaveri pyysi mut kahville ja vierailun päätteeksi pyysi 1e maksun mun syömästä pullasta. Ei ollu käteistä, niin antoi tilinumeronsa.

Vierailija
27/53 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans kaveriperhe, jonka rouva kyselee lasten tarvikkeiden perään. Joskus olen antanut ilmaiseksi lainaan mutta niitä ei ole koskaan palauttanut. Joskus myymyt edullisemmalla hinnalla kuin olisin vieraalle myynyt (esim. hyvät goretex kengät 5 euroa), mutta halusi maksaa niistä 50 senttiä. 😂 yhdessä vaiheessa perhe kyläili meillä ahkeraan. Saattoivat olla oven takana kun tulimme töistä ja rouva oli närkästynyt kun meillä ei ollut kuin leipää yllätysvieraille tarjolla. Itse oli koko päivän kotona lapsen kanssa mutta ei saanut päivällistä aikaiseksi. Olen ottanut sittemmin reilun henkisen välimatkan tuollaiseen hyväksikäyttäjään. Surullinen tapaus, ei ilmeisesti itse edes ymmärrä, missä meni vikaan.

Vierailija
28/53 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää tuntuu kyllä ainoalta järkevältä vaihtoehdolta siihen, että ilmaisten luistimien nauhat pitäisi antajan maksaa. Laita sille ukolle tosiaan viesti, missä ihmettelet, että jos ilmaiseksi on annettu, että miten kehtaa nauhojen hintaa pyytää..

Vierailija
29/53 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää tuntuu kyllä ainoalta järkevältä vaihtoehdolta siihen, että ilmaisten luistimien nauhat pitäisi antajan maksaa. Laita sille ukolle tosiaan viesti, missä ihmettelet, että jos ilmaiseksi on annettu, että miten kehtaa nauhojen hintaa pyytää..

Laitoin jo, ei ole kuulunut vastausta. Toivottavasti siellä ei ole kunnon perheriita käynnissä. Jos siis kaveri tosiaan on kusettanut miestään.

ap

Vierailija
30/53 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et todellakaan maksa mitään! Laitat viestin että "Tässäkö kiitos ilmaisista luistimista? Ei ole ahneudella rajaa. Voitte unohtaa maksun nauhoista sekä luvatut sukset."

Vierailija
31/53 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta annoin joulukeräyksessä hatchimals-munan (ehjä ja avaamaton) eräälle yh-äidin lapselle. Muna ei ilmeisesti kehittynyt toivottua vauhtia (en tiedä niistä mitään) ja sain haukut. En taida antaa enää mitään mihinkään.

Vierailija
32/53 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sika

Vierailija
33/53 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kanssa huippua, kun jossain netin kirppariryhmässä antaa jonkin tavaran ilmaiseksi, niin eikö joku jo sillekin ole vaatimassa ilmaista kuljetusta kun ei ole autoa, ei ole nyt asiaa sinnepäin ym. Niin ahne pitää olla, että ilmaiseksi pitää saada, eikä voi julkisilla tulla hakemaan tai autolliset viiti hakea itse. Sitten kun ilmoittaa, että sille menee tuote kuka hakee, niin johan alkaa narina, mutkun mä varasin eka, järjestelen kyytiä, voi mennä viikko ym. ja joku muu hakis saman tavaran ilman mitään vikinöitä. Ärsyttää tollanen ahneus!

Vierailija
34/53 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kanssa huippua, kun jossain netin kirppariryhmässä antaa jonkin tavaran ilmaiseksi, niin eikö joku jo sillekin ole vaatimassa ilmaista kuljetusta kun ei ole autoa, ei ole nyt asiaa sinnepäin ym. Niin ahne pitää olla, että ilmaiseksi pitää saada, eikä voi julkisilla tulla hakemaan tai autolliset viiti hakea itse. Sitten kun ilmoittaa, että sille menee tuote kuka hakee, niin johan alkaa narina, mutkun mä varasin eka, järjestelen kyytiä, voi mennä viikko ym. ja joku muu hakis saman tavaran ilman mitään vikinöitä. Ärsyttää tollanen ahneus!

Ja nämä ilmaiskuskaukset toki silloin, kun arvon ahne vastaanottaja suvaitsisi haluta. Ei mitään rajaa röyhkeydellä.

Vierailija
35/53 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te pärjäätte työelämässä, jos teistä kukaan ei saa suuta auki ja sitten loukkaannuttu ja kantelette lehtiin ja nettiin. Minulla ei ole mitään kynnystä sanoa noista heti suoraan tasan niinkuin asia on, mutta joo vastaan työelämässä noin 100 ihmisen hommista ja palkanmaksusta ja noita vastaavia yrittäjiä on maailma täynnä,,,,mutta jokainen osaa sanoa vastaan yrityselämässä... joten miksi se ei onnistu siviilissä, en ymmärrä ?

Halpa on naisten ystävyyskin jos se 5 eurolla lähtee....

Vierailija
36/53 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en anna kellekkään mitään, yksi kyllä pyytää.

Valehtelen ettei ole ja myyn kaikki kirpparilla tai torilla.

Tarvitsen itsekkin rahaa ja mun lapset jo teinejä.

Ihmiset on niin ihmeellisiä nykyään.

Vierailija
37/53 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kyllä että noita ap:n kuvaamia tyyppejä on. Itse mm. laitoin lahjoitetaan ilmoituksen lasten suksipaketista ja lupasin ekalle hakijalle. Kerkesi jo muutama "voiko varata ensi viikkoon" kysely tulemaan. Eka hakija sitten tuli ja huomasi muitakin suksia katoksessa. Väkisin olisi ollut ottamassa uudempia, meidän omien lasten käytössä käytössä suksia. Ihme tyyppejä. Tänä vuonna vein hope ry:n pisteeseen, saavat lahjoittaa sitä kautta, minä en jaksa enää säätämistä.

Vierailija
38/53 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on näitä kun kerjää netissä kaikkea ja pitää olla just sen värinen ja hajuinen jne. Oliko valittaja edes lapsi eikä tämän äiti? Isät nyt ei ikinä lähtisi tuollaksesta valittamaan..

Siis valittaja on äiti, joka on oma kaverini. Ei mikään random nettikerjääjä.

ap

Tuosta se lähtee. Nimittäin ystävyys väljähtymään.

Vierailija
39/53 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja uskokaa tai älkää, mutta tänään sain kaverin mieheltä viestin, jossa pyydettiin pistämään tilille 5€ luistimen nauhoista. Olivat käyneet ostamassa uudet ja mun pitää ne maksaa. Teroitusta mun ei sentään tarvitse maksaa, koska sanoin että luistimet on teroitettava ennen kuin annoin ne. Luistimen nauhojen huonosta kunnosta en maininnut, joten ne kuulemma pitää maksaa.

Että näin. Olen äimänä.

ap

Maksaisin kympin enkä enää päivääkään sanoisi.

Vierailija
40/53 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tää provo, onhan? Ei tuollaisia ihmisiä voi olla olemassa.

On näitä. Lainattiin naapureille aikoinaan lasten suksia. Sanoin tosin monta kertaa, että myyn ne, koska ovat tarpeettomat meille. No, kummasti se lainaus jatkui koko talven, ja kun kevät koitti, niin sukset olivat palautuneet meidän talon seinälle kerran myöhään illalla. Olisivat edes kahvipaketin tuoneet lainamaksua, mutta ei. Naapurin muija onkin kuuluisa itaruudestaan ja pihiydestään. Onkin ollut välit tuon jälkeen vähän viilenneet..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä