Minkä kielen kielikylpyyn laittaisitte lapsen?
Olemme hakemassa paikkaa 1.luokalle ja lähialueella on poikkeuksellisen paljon kielikouluja. Voimme hakea ruotsin, englannin, venäjän ja ranskankielisiin kouluihin/kielikylpyihin. Minkä valitsisitte ensisijaiseksi ja miksi?
Kommentit (30)
En todellakaan laittaisi lasta opetukseen jonka kieltä en itse osaa. Vanhemma joutuvat auttamaan alussa paljon, läksyissä piää auttaa ja opettajien kanssa kommunikoida. Natiiviperheiden kanssa.
Mun lapst on englanninkielisessä koulussa ja on se surkeaa niillä, joilla vanhemmat ei kieltä osaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä poika puhuu englannin lisäksi ranskaa ja espanjaa.
Kylläpä olet välinpitämätön paska vanhempi joka ei kunnoita isänmaataan ja pilaa lapsensa elämän lopullisesti. Miksi ihmeessä poikasi puhuu kolmea vierasta kieltä mutta ei edes ruotsia, joka on sentään suomen toinen virallinen kieli? Ruotsin opetus pitäisi aloittaa jo päiväkodissa 3-vuotiaana!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Englannilla pärjää kaikissa noissa muissakin maissa, mutta yhdelläkään noista muista ei pärjää kunnolla muualla kuin omassa maassaan tai sen entisissä alusmaissa.
Venäjällä ei pärjää hyvin englannilla. Toki aina pärjää jotenkin ilman kielitaitoa ja saa asiat hoidettua vaikka elekielellä mutta englantia siellä osataan edelleen heikosti. Paljon enemmän saa maasta irti kun on venäjän taito.
Kyllähän venäläiset puhuu englantia? Ainakin mitä olen suomessa heitä tavannut niin ovat puhuneet.
Mun lapsi on englanninkielisessä päiväkodissa. Puhuu ikäisekseen ihan hyvää englantia, mutta ei kyllä natiivitasoisesti. Harkitaan muuttoa Saksaan muutamaksi vuodeksi, jotta oppisi senkin kielen luonnostaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Englannilla pärjää kaikissa noissa muissakin maissa, mutta yhdelläkään noista muista ei pärjää kunnolla muualla kuin omassa maassaan tai sen entisissä alusmaissa.
Venäjällä ei pärjää hyvin englannilla. Toki aina pärjää jotenkin ilman kielitaitoa ja saa asiat hoidettua vaikka elekielellä mutta englantia siellä osataan edelleen heikosti. Paljon enemmän saa maasta irti kun on venäjän taito.
Kyllähän venäläiset puhuu englantia? Ainakin mitä olen suomessa heitä tavannut niin ovat puhuneet.
Ei moni puhu, monella nuorellakin on heikko englannin taito.
Sen, mitä on luonteva käyttää/puhua välillä myös kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä poika puhuu englannin lisäksi ranskaa ja espanjaa.
Kylläpä olet välinpitämätön paska vanhempi joka ei kunnoita isänmaataan ja pilaa lapsensa elämän lopullisesti. Miksi ihmeessä poikasi puhuu kolmea vierasta kieltä mutta ei edes ruotsia, joka on sentään suomen toinen virallinen kieli? Ruotsin opetus pitäisi aloittaa jo päiväkodissa 3-vuotiaana!
Koska ruotsia ei muualla maailmassa tarvi kuin ruotsissa ja suomessakin vähän.
Venäjä ja saksa.
Molemmat kuuluvat Suomen sivistyshistoriaan. Ruotsi toki ekana.
englanti ja venäjä, koska todennäköisesti seon venäjä joka aloittaa mailmanvalloituksen seuraavaksi, tällä hetkellä kuitenkin noin kolmannes mailmasta puhuu englantia
ranskan ja saksan osaajia löytyykyllä euroopasta, jos ei muuta hyötyä kuin että vihollinen kannattaa tuntea niin mennään tällä argumentilla