Miten koirapelosta eroon kun iso koira purrut 12 kertaa minua käsille ja kaulaan?
Eli isäpuolellani oli sekarotuinen koira, siinä oli ainakin saksanpaimenkoiraa, sotain lapinkoiraa ja isompaa terrieriä.
Koira tuli perheeseen kun olin 16v. Kaksi vuotta sain kestää puremia ihan ilman syytä. Saatoin istua sohvalla katsomassa tv:tä ja koira puri käteni verille niin että useasti tarvittiin ensiapua. Saatoin vain kävellä kotimme käytävää ja koira kävi kiinni ilman mitään syytä. Samanlaisia tapauksia kävi 12 kertaa kunnes muutin pois kotoa (olen nyt 19v)
Ketään muuta koira ei purrut. Minua se jostain syystä vihasi.
Nyt kavereilla on koiria mutta pelkään puremia. En uskalla mennä kylään. En uskalla tavata edes ulkona jos jollakulla heistä on koira mukana.
Mitä tehdä? Rahaa mihinkään yksityiseen terapiaan ei ole.
Kommentit (5)
Öö what? Miten vanhempasi ovat voineet sallia tämän? Mitä ongelmia koiralla oli? Miksi niihin ei puututtu?
Miksiköhän se sinua puri? Eläinrääkkääjät sen ansaitsevat ja nuolaisu lasketaan puremaksi. Jos iso koira puree jotain 16-v tyttöä kyllä siinä meinaa raaja lähteä, eikä mistään pikku haavoista ole kyse.
Siedättämällä. Tapaat kaverin ja hänen koiransa jossain. Menet niin lähelle kuin pystyt ja jäätte juttelemaan. Toistatte uudelleen ja yrität lähemmäs. Jossain vaiheessa uskallat seistä kaverin kanssa naamatusten juttelemassa, vaikka koira on vieressä.
Perheesi koira on kasvatettu mielenvikaiseksi. Olen ollut koirien kanssa tekemisissä 52 vuotta ja minua koira ei ole purrut koskaan. Totuttele ensin koiriin joilla on omistaja johon voit luottaa ja joka osaa kasvattaa koiran.
Tutustu pieniin koiriin? Ne eivät pure.