Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa pituus

Vierailija
11.01.2018 |

Oon 16v tyttö ja oon ollu aina pitkä ja mulla on ollu pituuden takia tosi huono itsetunto. Olin jo 6.luokalla n.170cm. Onneks en oo siitä paljon kasvanut, kun oon nykyään joku 173-175, mut oon silti pitkä ja se ahdistaa. Mietin pituutta lähes kokoajan ja yritän olla muiden seurassa kyyryssä, etten näytä niiin pitkältä. Ahistaa toi pituusjuttu oikeesti, miten sen ajattelusta pääsis eroon?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitä voi valittaa saatana. Olisit onnellinen kun et ole lyhyt. t. 158 cm.

Vierailija
22/26 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 178cm, aina ollut lapsena luokkani pisimpiä, isosiskoni ohitin pituuskasvussa varmaan joskus 4.lk tietämillä. Hän on 163cm. Olen aina ollut häpeilevä pituudestani, inhottaa kun aina olen jotenkin tosi "näkyvillä" muihin verrattuna. Tämä näkyy erityisesti valokuvissa. Arjessa en sitä niinkään huomaa, kai siihen on jo 27 ikävuoteen mennessä ehtinyt jotenkin tottua. Yllätyn aina, kun ohitan jonkun minua huomattavasti pidemmän tyypin, vaikken tavallaan arkielämässä mielläkään itseäni kovin pitkäksi. Mutta ujo luonteeni yhdistettynä tähän muille hyvin näkyvään ja joissakin tapauksessa "erilaiseen" ominaisuuteeni on ollut kyllä ongelma. MUTTA en minä sille mitään mahda, joten turha kai sitä on sitten murehtia. Voi kun olisikin jotain pituuskauneusleikkauksia, ottaisin ilolla 5cm pois :)

Eli: deal with it.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
24/26 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
25/26 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 16v tyttö ja oon ollu aina pitkä ja mulla on ollu pituuden takia tosi huono itsetunto. Olin jo 6.luokalla n.170cm. Onneks en oo siitä paljon kasvanut, kun oon nykyään joku 173-175, mut oon silti pitkä ja se ahdistaa. Mietin pituutta lähes kokoajan ja yritän olla muiden seurassa kyyryssä, etten näytä niiin pitkältä. Ahistaa toi pituusjuttu oikeesti, miten sen ajattelusta pääsis eroon?

Olet lyhyt. Et todellakaan ole erityisen pitkä. Mutta kyyristele sitten, jos se on sinusta fiksun näköistä. Hanki muuta mietittävää.

Vierailija
26/26 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytär on 17v ja 180 cm. Harrastaa urheilulajia, jossa pituudesta on etua ja harmittelee kun taitaa pituuskasvu nyt olla tossa. Monia hyviä vinkkejä oletkin täällä saanut. Hanki jokin kiva liikuntaharrastus ja kanna pituutesi ylpeydellä. Jokaisella on taatusti tuossa iässä epävarmuutta ulkonäöstään ja koostaan (niin pitkillä kuin lyhyillä). Mutta siihen ei kannata niin kovasti keskittyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän