Ahdistaa pituus
Oon 16v tyttö ja oon ollu aina pitkä ja mulla on ollu pituuden takia tosi huono itsetunto. Olin jo 6.luokalla n.170cm. Onneks en oo siitä paljon kasvanut, kun oon nykyään joku 173-175, mut oon silti pitkä ja se ahdistaa. Mietin pituutta lähes kokoajan ja yritän olla muiden seurassa kyyryssä, etten näytä niiin pitkältä. Ahistaa toi pituusjuttu oikeesti, miten sen ajattelusta pääsis eroon?
Kommentit (26)
Useissa naisten koripallojoukkueissa tai lentopallojoukkueissa tuo olisi lyhimmän pelaajan pituus, jos edes sitäkään.
Ole ylpeä pituudestasi!
Kun tuosta vähän vanhenet, voi sinusta tulla oikea rotunainen.
T. persjalkainen joka ottaisi pituutesi koska vaan :)
Mikä pituus tuo nyt on? Itse olen saman pituinen ja käytän mielelläni korkeakorkoisia kenkiäkin. Pitkä nainen on uljas näky, suotta kyyristelet.
Vierailija kirjoitti:
Useissa naisten koripallojoukkueissa tai lentopallojoukkueissa tuo olisi lyhimmän pelaajan pituus, jos edes sitäkään.
Ei lentopallossa olisi
Melkein jokaisella on ollut epävarmuutta nuoruudessa. Mallit ovat pitkiä ja upeita ja sinäkin voit olla. Lupaan, että kymmenen vuoden päästä mietit jo, että miksi jaksoitkaan murehtia tuollaista asiaa. :)
tule uudestaan kun olet 195 ja siitä yli, nyt lopetat valituksen ja kävelyt RYHDIKKÄÄSTI,
Sinultahan saisi varmasti upeat geenit lapselle.
Ryhti kuntoon ja olet ylpeästi pitkä,jonkun toisen kommentoijan sanoin,sinusta voi tulla oikea rotunainen eikä mikään karjalainen karjakko.
Onpa sinulla lyhyitä ihmisiä ympärilläsi, jos tunnet itsesi pitkäksi.
Nykynuorissa on paljon pitkiä sinun ikäisiäsi tyttöjä. Omani on 183cm teinityttö, eikö ongelmaa. Ole ylpeä vaan! Löydät vielä esim. sopivia vaatteita kaupoista.
Hei!
Olen 47 v ja 175 cm. En kyllä ikinä ole tuntenut itseni pitkäksi. Hanki joku uusi kiva harrastus niin saat muuta ajateltavaa. Itse joogaan, on tosikiva harrastus. Kenenkään muun mielestä et kyllä ole mitenkään pitkä, ihan tavallinen.
Itselläni oli samanlainen ongelma teini-ikäisenä ja vielä parikymppisenäkin. Häpesin pituuttani ja yritin kulkea mahdollisimman lysyssä. Käytin aina ihan matalia kenkiä. Ystäväni olivat minua paljon lyhyempiä, joten koin itseni ihan jättiläiseksi. Ongelma helpotti suunnilleen 25 ikävuoden jälkeen. Ikäiseni miehet olivat ohittaneet minut pituudessa, joten en kokenut enää itseäni "miehekkääksi" pituuteni takia. Lisäksi olin matkustellut sen verran paljon, että olin nähnyt paljon itseäni pitempiäkin naisia, jotka eivät näyttäneetkään ollenkaan friikeiltä (joksi itse olin itseni tuntenut). Nykyisin olen tosi tyytyväinen pituuteeni ja käytän myös korkoja jonkin verran.
Ole ylpeä pituudestasi, kanna itsesi pystypäin. Olet kasvamassa kauniiksi, uljaaksi naiseksi.
Itse olen 157 cm tumppi, se vasta on ikävää. Aina pitäisi kantaa tikapuista tms. mukana,
kun ei kaupoista yllä mitään hiemankaan korkeammalta.
Tuo 175 cm on täysin tavallinen pituus 16-vuotiaalle tytölle. Tuskin enää kasvat.
Toki olet pitkähkö, mutta sehän on vain ihan kiva... Kuten on kiva olla pienikin. Omasta asenteesta nyt vain on kiinni.
Mutta puhu koulupsykologille, jos ahdistaa tämä pituus. Hän ehkä löytää ahdistuksen taustalle ihan jotain muuta, jota voit työstää.
Mä oon 184cm ja aina oon ollu tyytyväinen, mulla on komiat gasellin jalat ja aina on pitkät miehet ollut kimpussa :) lisäks tytöttelyä tai halventavaa käytöstä ei miehiltä tuu, suurin osahan katsoo mua ylöspäin nimittäin. Työelämässä oon pärjännyt hyvin monista syistä, ja uskon että yks on vaikuttava mittani (olen tuomari). Jotain auktoriteettia se kai antaa. Pituus tekee susta sut, se saa sut erottumaan. Teininä sitä on aina epävarma omista uniikeista piirteistään, mutta vanhempana niitä oppii rakastamaan.
Häh? Saat ilmaiseksi auktoriteettia, jonka eteen muut tekee töitä. Työelämässä oikeasti hyödyllistä, että suhun aina luotetaan ja annetaan haasteellisia tehtäviä. Näin on mulle käynyt. Lyhyt ystäväni sanoi, että työkaverimiehet on nostelleet häntä (koki nöyryyttäväksi), ei tulisi mieleenkään, että kukaan nostelisi minua. Tosin et ap oikeastaan ole kovinkaan pitkä, mutta et nyt ihan lyhytkään.
t 182 cm
Mene mannekiinikurssille, opettele feikkaamaan hyvää itsetuntoa, kävelemään koroilla ja meikkaamaan +pukeutumaan sulle sopivasti ja tyylikkäästi. Teet jo olemassa olollasi tätä maailmaa upeammaksi paikaksi olla. Opettelet käyttäytymistapoja ja olet sen verran kiireinen kanssaihmisiä huomioidessasi, ettet muista ollakaan epävarma itsestäsi kun saat positiivista palautetta joka suunnasta. Teininä ja nuorena aikuisena voi joskus tulla tarpeeseen ottaa pikaspurtti positiiviseen suuntaan. Yleensä tämän kaiken oppii elämän myötä muutenkin, vaikka vähän hitaammin.
Hei oikeesti.... sä olet upea!!
Älä missään tapauksessa häpeä pituuttasi. Mä voisin maksaa aika paljon, että saisin sun pituuden :)
Ei 173cm-175cm ole nykyään naiselle mitenkään poikkeuksellinen pituus. Laita 20 cm tuosta ylöspäin, niin vasta sitten ehkä alkaisi olla niissä pituuksissa, joista saattaisi olla syytä joissain tilanteissa hieman ahdistua.