Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voitaisiiko harkita vanhanpiian veron palauttamista?

Vierailija
11.01.2018 |

Eli kovennettu verorasitus 24 vuotta täyttäneille naimattomille ja lapsettomille kansalaisille.

Omasta mielestäni tuo vero pitäisi palauttaa. Mielestäni tähän on useampiakin perusteluita.

Ensinnäkin, Suomen valtion on pakko keksiä verolähteitä. Kukaan ei innostu uusista veroista mutta ajat ovat nyt sellaisia, että toimiin on ryhdyttävä. Huonoista vaihtoehdoista on valittava vähiten huonoin.

Toiseksi, lapsettomilla sinkuilla on enemmän aikaa ja työmahdollisuuksia. Tämän lisäksi heillä on paljon vähemmän kulueriä normaalin arjen pyörittämiseen. Lapsiperheillä on rahallisesti tiukempaa.

Kolmanneksi, elämän jatkuvuuden kannalta olisi hyvä että täyttäisimme maan ja kasvattaisimme Suomalaista perinnettä. Lapsettomat sinkut eivät jätä jälkeensä mitään niin merkityksellistä. Muut kantavat tätä vastuuta tulevaisuudesta.

Neljänneksi, varakkaita sinkkuja on etenkin pääkaupinkiseudulla todella paljon. Muutamankin prosentin vero toisi valtiolle ison potin. Yhteisen asian hyväksi.

Toivoisin asiallista keskustelua aiheesta.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatan seksiveroa. Vähemmän maksettavaa sinkuille ja lapsiperheille, lapsettomat pariskunnat joilla on enemmän maksukykyä voisivat osaltaan osallistua talkoisiin. Vero voisi olla kiinteä summa vuosittain, tai sitten jokaisen yli 18-vuotiaan alapäähän voitaisiin asentaa matkamittari ja vero olisi kilometriperusteinen, jolloin pitkät yhdynnät kartuttaisivat enemmän valtion kassaa.

Eli ns. Suomi nousuun -vero?

Kyllä siinä varmasti Suomikin nousisi.

Vierailija
22/46 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, rankaistaan niitä, jotka eivät lisää valtion ja kuntien menoja lapsilisillä, lasten hoitotuilla (koti ja päivähoito), koulukuluilla jne, vaan käyvät ilkeyttään töissä ilman taukoja.

Mahtaako sulla olla käsitystä kuinka paljon lapsiperheellä on menoja? Ihmistaimen kasvattaminen aikuisuuteen voi viedä satojatuhansia euroja. Jos yhteiskunta ei ole tätä varten niin mitä sitten? Pitäisikö kaikkien isien ja äitien elää köyhyysrajalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kovennettu verorasitus 24 vuotta täyttäneille naimattomille ja lapsettomille kansalaisille.

Omasta mielestäni tuo vero pitäisi palauttaa. Mielestäni tähän on useampiakin perusteluita.

Ensinnäkin, Suomen valtion on pakko keksiä verolähteitä. Kukaan ei innostu uusista veroista mutta ajat ovat nyt sellaisia, että toimiin on ryhdyttävä. Huonoista vaihtoehdoista on valittava vähiten huonoin.

Toiseksi, lapsettomilla sinkuilla on enemmän aikaa ja työmahdollisuuksia. Tämän lisäksi heillä on paljon vähemmän kulueriä normaalin arjen pyörittämiseen. Lapsiperheillä on rahallisesti tiukempaa.

Kolmanneksi, elämän jatkuvuuden kannalta olisi hyvä että täyttäisimme maan ja kasvattaisimme Suomalaista perinnettä. Lapsettomat sinkut eivät jätä jälkeensä mitään niin merkityksellistä. Muut kantavat tätä vastuuta tulevaisuudesta.

Neljänneksi, varakkaita sinkkuja on etenkin pääkaupinkiseudulla todella paljon. Muutamankin prosentin vero toisi valtiolle ison potin. Yhteisen asian hyväksi.

Olihan tarina taas... Mitäs jos vaan väännät kakarat ja painut töihin. Varakkaana sinkkuna mun veroja pitäis nostella, että saat pikku timolle tuttipulloon maitoa. Kerros nyt sitten mitä mä saan vastineeksi?? Voisin ehdottaa, että varakkaat ja lapsettomat sinkut saisi kaksi täysin verotonta kuukautta liksoihin. Eka vois olla kun jää kesälomalle. liksa+lomarahat käteen ja toinen vois olla joulukuu. veronpalautukset + liksa. Sit suostun tohon sun ehdotukseen. Nyt saisin vastinetta sille, että haluat mu veroprosentin ylöspäin.

No sen saat vastineeksi, että lapset maksavat tulevaisuudessa sinunkin eläkkeen ja hoivan. Lapsettomat ovat nykyjärjestelmän mahdollistamia vapaamatkustajia. Ja ei, et todellakaan maksa riittävästi työurasi aikana. Ne varat riittävät hädin tuskin omien terveys- ja koulutuskulujesi kattamiseen.

Vierailija
24/46 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites olis peräkammarinpojan vero? Ai nii joo, sehä on miäs, ei niit saa kiusata, voi viäl äiti suuttu.

Vierailija
25/46 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhorealisti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olihan tarina taas... Mitäs jos vaan väännät kakarat ja painut töihin. Varakkaana sinkkuna mun veroja pitäis nostella, että saat pikku timolle tuttipulloon maitoa. Kerros nyt sitten mitä mä saan vastineeksi?? Voisin ehdottaa, että varakkaat ja lapsettomat sinkut saisi kaksi täysin verotonta kuukautta liksoihin. Eka vois olla kun jää kesälomalle. liksa+lomarahat käteen ja toinen vois olla joulukuu. veronpalautukset + liksa. Sit suostun tohon sun ehdotukseen. Nyt saisin vastinetta sille, että haluat mu veroprosentin ylöspäin.

No sen saat vastineeksi, että lapset maksavat tulevaisuudessa sinunkin eläkkeen ja hoivan. Lapsettomat ovat nykyjärjestelmän mahdollistamia vapaamatkustajia. Ja ei, et todellakaan maksa riittävästi työurasi aikana. Ne varat riittävät hädin tuskin omien terveys- ja koulutuskulujesi kattamiseen.

Lapsettomat maksavat nyt edellisten sukupolvien eläkkeet ja hoivan, kuten toki myös lapsia hankkineet. En siis lapsettomana ole yhtään sen enempää vapaamatkustaja kuin perheellinenkään.

Vierailija
26/46 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhorealisti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ei tarvitsisi edes töissä käydä enää. Mun eläkerahat on tienattu ajat sitten. Myin ensimmäisen firmani kesällä mitä pyöritin 21 vuotta. Nyt menin osakkaaksi toiseen firmaan ja teen 2-4 päivää töitä toimistolla.

Vierailija
27/46 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaisaloite!

Vierailija
28/46 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä veroehdotukset ovat aina hankalia asioita. Jokainen ymmärtää että tämäkin ehdotus on täysin järkevä, mutta on luonnollista että maksajaksi kaavaillut ärsyyntyvät. Jonkunlainen kompromissiratkaisu olisi varmasti paras tapa edetä.

Vierailija
29/46 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä veroehdotukset ovat aina hankalia asioita. Jokainen ymmärtää että tämäkin ehdotus on täysin järkevä, mutta on luonnollista että maksajaksi kaavaillut ärsyyntyvät. Jonkunlainen kompromissiratkaisu olisi varmasti paras tapa edetä.

Vanhanpiianvero on typerä menneisyyden jäänne, mistä on jo kertaalleen päästy eroon. Olisi järkyttävän typerää tuoda se takaisin, varsinkin kun papereissa lukeva siviilisääty ei kerro perhetilanteesta yhtään mitään.

Vierailija
30/46 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yllätys että vauvapalstalta haetaan kannatusta sinkkujen lompakoille.

Vierailija
31/46 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisi kansantaloudellisesti paljon hyödyllisempi uudistus kuin aktiivimalli! Ap, tee kansalaisaloite, niin allekirjoitan heti. Olen vakavissani.

Vierailija
32/46 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen juuri AP:n kuvailema (halveksuma?) menestynyt ja varakas sinkku hesasta. Kyllä minä tiedän että lapsiperheillä on velkavankiloissaan tiukat oltavat. Eikö kuitenkin ole niin, että itse sekin tie on valittu?

Minä olen valinnut toisin. Pois minun kukkaroltani.

Vierailija
33/46 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksesa ks. veroja takaisin!! Sinkut maksaa kaikesta yksin. Kaksin elävät jakavat vuokran,sähköt,lehtilaskut,kodinkoneet jne.....Sinkut tuottavat vähän jätettä verrattuna lapsiperheisiin! Lapsiperheille haittavero!!

Vierailija
34/46 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vanhojenpoikien vero???

Anyways.. Sinkun elämä on KALLIIMPAA

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000001687068.html

Vierailija
35/46 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään lisäveroja sinkuille! Todella huono aloitus...

Vierailija
36/46 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naimattomille ja lapsettomille. Entä jos on naimaton, mutta YH, niin maksaisi silti lisäveroa. Mikäs järki tuossa on? Mieluummin nykyisenkaltainen lapsilisäjärjestelmä, joka ei aseta naimattomia vanhempia pariskuntia huonompaan asemaan.

Vierailija
37/46 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariutumispakko rikkoo ihmisoikeuksia  joten pariutumatta jättämisestä ei pidä rankaista. Joku  järki  päähän ap.

Vierailija
38/46 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kyllä tulee takaisin kyllä muodossa tai toisessa kun tämä väestön ikääntyminen.Tosin ennenvanhaan tuo ikäraja niin tuskallinen kun naisilla oli "pakko" jo avioitua varhain  ja vanhapoika ja vanhapiika jo pienoinen häpeä ja avioliitto mahdollisti sitten sukupuolielämän kun vain harvat käytti oikeastaan ehkäisyä ja lapset oli tullakseen.

Vierailija
39/46 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhanaikaista. Maapallo on muutenkin ylikansoittunut niin lapsettomiksi jääviähän tulisi ennemminkin palkita siitä.

Lapsetomuus on myös paras mahdollinen ekoteko minkä yksittäinen ihminen voi tehdä.

Vierailija
40/46 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, rankaistaan niitä, jotka eivät lisää valtion ja kuntien menoja lapsilisillä, lasten hoitotuilla (koti ja päivähoito), koulukuluilla jne, vaan käyvät ilkeyttään töissä ilman taukoja.

Mahtaako sulla olla käsitystä kuinka paljon lapsiperheellä on menoja? Ihmistaimen kasvattaminen aikuisuuteen voi viedä satojatuhansia euroja. Jos yhteiskunta ei ole tätä varten niin mitä sitten? Pitäisikö kaikkien isien ja äitien elää köyhyysrajalla?

Eikö tuo ihmistaimenen alulle laittaminen ole ihan sinun henkilökohtainen valintasi, joka sinun tulee kustantaa? Jos minä haluan ostaa auton, niin onko valtion tehtävä kustantaa minulle tämä auto, koska se vie minut töihin tienaamaam veroja valtion kassaan? Ei ole, samalla tavalla kuin toisten lapsien ruokkiminen tulevina potentiaalisina veronmaksajinakaan ei ole muiden tehtävä. Sinun valintasi ovat sinun valintojasi eikä niitä todellakaan rahoiteta minun pussistani.

Lapsien hankkiminen on kallista, joten kannattaa kahdesti miettiä onko niihin varaa. Useimmiten lapsia hankkivat juuri köyhät ja kouluttautumattomat, koska valtiolta saa imettyä lisää rahaa niiden varjolla. Tarvitaan todellakin vähän parempi kannustin kuin 100e/kk siihen, että hyvätuloiset korkeasti koulutetut alkavat puskea ihmistaimia maailmaan. Säästän myös oman eläkkeeni, koska nykyinen järjestelmä tulee kaatumaan ja se on minun valintani, sillä en ole lyhytnäköinen idiootti ja luule, että lapset turvaavat tämän sukupolven eläkkeet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän