Onko 115 hb muka niin matala että pitää ruveta ottaa
rautatabletteja? Neuvolasta annettiin purkki obsidania. En haluis syödä koska maha menee niistä sekaisin. rv mulla nyt 22 ja risat.
Kommentit (13)
Mulla ainakin riitti raskausajan rautalisäksi, eikä koveta vatsaa kuten rautatabletit yleensä.
Vierailija:
Pinaattia, täysjyväviljaa, jne.
Itsellä oli raskauden alussa 150 ja tippui alle 120 joten söin rautaa. Jollain tuo arvo saattaisi olla ihan ok.
että apteekista sai rautaa kapseleina, se auttoivähän paremmin mut neuvolasta saadut tuli heti ylös. sitten ostin juoksevaa rautaa luontaiskaupasta, se oli ok
mut silti niitä annetaan raskaana oleville! hae luontaistuotekaupasta.
Sen takia yritän syödä mahdollimman rautapitoista ruokaa, lähinnä lihaa ja täysjyväviljaa enemmän kuin normaalisti. Kasviksia ja hedelmiä myös paljon, että saa c-vitamiinia. Maitotuotteita en syö ruoan kanssa.
koska äidin verimäärä kasvaa, joten veri " laimenee" . Itse en söis jos ei TUNTUISI olevan tarvetta, kuuntelisin omaa kehoani.
eikä tarvi ottaa rautaa, koska olen ihan pirteä eikä huippaa, eli olo on ok. Monesti niitä määrätään ihan turhaan, kuitenkin kun toiset on hyvinvoivia alhaisemmillakin lukemilla.
Kokeile ruokavaliolla kohotusta ja vikana keinona tabut jos ei muu auta. Itselläni ollut raskausaikoinakin 130-145 välillä, lähtöarvo mulla on 152. Mutta eipähän pyörryttänyt tms ikinä ja heti synnytyksien jälkeen kävelin itse suihkuun ja osastolle.
vaikka ei minusta mikään katastrofaalinen. Kokeile jotain muuta sorttia rauta-tabuista jospa sopisi paremmin sinulle.