Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perustulo kaikkien epätasa-arvoisten tukien tilalle

Vierailija
11.01.2018 |

Kaikille sama perustulo esim. 1000,-. Ei mitään asumis- tm tukia.
Eläkkeet ja ansiosidonnaiset voi säästää, sillä ne ovat ihmisten palkoista säästettyjä.
Pitäisi olla helppoa.
Aktivoituminen tapahtuisi useampien kohdalla itsestään, kun haluttaisiin tienata enemmän kuin tonni, eikä tienaamiselle olisi enää muita esteitä kun verotus. Pätkä- ja matalapalkkatöiden tekeminen olisi kannattavaa kun ei olis karensseja eikä muita loukkoja.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi riittäisi yksi osa-aikatyö. Jolloin töitä olisi useammalle.

Vierailija
2/58 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpaa tonni hyvin. Milloin voin irtisanoutua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutan hyvä, mutta itse hylkäisin ansiosidonnaiset tuet nykymuodossa.

Vierailija
4/58 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+Tulisi työttömille paikkoja vapaaksi.

Vierailija
5/58 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijana tuo olisi kyllä ihanaa:) ja kannatan kyllä ihan muutenkin

Vierailija
6/58 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutan hyvä, mutta itse hylkäisin ansiosidonnaiset tuet nykymuodossa.

Itse koen säästäneeni ne maksamalla kassalle vuosittain ja kymmeniä vuosia. Ehkä ansiosidonnaisen tilalle tulisi sitten yksityinen vakuutus samalla systeemillä?

Vierailija
7/58 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä, mutta ei toimi. Sairaanhoitokulut tarvitaan silti lisäksi. Terapiat, sairaalamaksut ja lääkkeet. Samoin asumistuen on oltava sidoksissa alueen vuokriin. Perustulo muutoin on hyvä idea kunhan se on kyllin korkea. Pienyrittäjyys perustulolla toimisi monelle erittäin hyvin, mm. itselläni.

Vierailija
8/58 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä tuohon olisi varaa. Mihinkään muuhun ei sitten enää olisikaan, mutta ei tarvitsekkaan.

Vierailija
9/58 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonni riittäisi. Jos vuokrat max 100 euroa, niin vähän vähempikin. Tt tuen perusosa alle 500 ei riitä kuin hengissä pysymiseen, energiaa ei jää mihinkään kuin pennien laskemiseen, saati kouluttautumiseen ym

Vierailija
10/58 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä, mutta ei toimi. Sairaanhoitokulut tarvitaan silti lisäksi. Terapiat, sairaalamaksut ja lääkkeet. Samoin asumistuen on oltava sidoksissa alueen vuokriin. Perustulo muutoin on hyvä idea kunhan se on kyllin korkea. Pienyrittäjyys perustulolla toimisi monelle erittäin hyvin, mm. itselläni.

Tässähän nimenomaan ois se hyvä puoli, että perustulo ohjaisi kiinteänä summana ihmisiä muuttamaan halvempii asuntoihin. Nyt voit asua vaikka Helsingin ydinkeskustassa ja valtio maksaa asunnon ja toimeentulon aina.

Perustulolla voit itse valita, josko haluat asua keskustassa ja maksaa 800 € vuokraa ja käyttää 200 € muuhun, vai muutatko vähän syrjemmälle ja maksat vuokraa 500 € ja käyttöön saat 500 €.

Vierailija
11/58 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ne jotka eivät ole työkuntoisia, mutta eivät pääse kelan ihme-lääkäreiden vuoksi eläkkeelle eivätkä voi tienata itse?

Kaikki tuet voisi korvata toimeentulotuella, jolloin tukia saa vain kun niitä elääkseen tarvitsee.

Andiosidonnaiset yms ansioihin sidottu tuki voitaisiin myös lopettaa tai sitten työaikana maksut niistä sellaisiksi että ovat oikeasti itse maksettu.

Vierailija
12/58 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa summa jolla on mahdollista jäädä vain kotiin on liikaa, joten tuosta tonnista pitäisi ottaa puolet pois. Ja samoin sitten kaikki muutkin tuet pois, jos kerran perustulon tarkoituksena on poistaa kannustinloukkuja ja kannustaa ottamaan vastaan myös pätkätöitä.

Vierailija
13/58 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs ne jotka eivät ole työkuntoisia, mutta eivät pääse kelan ihme-lääkäreiden vuoksi eläkkeelle eivätkä voi tienata itse?

Kaikki tuet voisi korvata toimeentulotuella, jolloin tukia saa vain kun niitä elääkseen tarvitsee.

Andiosidonnaiset yms ansioihin sidottu tuki voitaisiin myös lopettaa tai sitten työaikana maksut niistä sellaisiksi että ovat oikeasti itse maksettu.

Olet työkuntoinen jos lääkäri niin katsoo. Turha yrittää huijata mitään tukia.

Vierailija
14/58 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tahansa summa jolla on mahdollista jäädä vain kotiin on liikaa, joten tuosta tonnista pitäisi ottaa puolet pois. Ja samoin sitten kaikki muutkin tuet pois, jos kerran perustulon tarkoituksena on poistaa kannustinloukkuja ja kannustaa ottamaan vastaan myös pätkätöitä.

Ja, sitten jos ja kun sadoille tuhansille ei ole töitä, ja vuokrat kimppakämpissäkin on nelisensataa, niin täytyisi silti olla se joku muu tuki millä ostaa ruokaa, lääkkeet, maksaa muut laskut jne. Ei 500 euroa riitä, osaat kai sen verran laskea.

Voihan myös sanoa että kaikkien julkisten alojen palkkojen pitää olla juuri ja juuri sen verran että kannattaa töihin lähteä, esim tuhat euroa. Kyllä säästyisi rahaa.

Vierailija
15/58 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-millä se maksetaan?

irtisanotaanko sossut? he tekevät kuitenkin tärkeää työtä jota ei pelkkä raha korvaa

-maksetaanko kyseinen tuki koko maailmalle?

koko afrikka tulee tänne kun kuulee että "ilmaista" rahaa tulee

-missä pärjää 540 eurolla kuukaudessa?

summa ei riitä edes vuokraan kaikkialla, joten sossuja ei voidakaan irtisanoa (?)

-jos kaikille jaetaan ylimääräistä rahaa, niin kenenkään ostovoima ei nouse. Katainen kokeili tätä ja nyt korjataan hänen jälkiään.

se tekisi Suomesta yhä kalliimman muihin maihin nähden.

velkaantuneisuus kiihtyy jo nyt ja lisävelkaantumiseen ei ole varaa jakamalla rahaa kaikille

Vierailija
16/58 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muut tuet pois jokaiselta. Ei harkinnanvaraisia ym. edes ulkomailta tulleille. Eikä missään nimessä asumistukea. Se vääristää vuokratasoa ja valuu vuokraajien käsiin. Poistamalla kaikki tämä byrokratia säästetään jo kummasti.

Vierailija
17/58 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asumistuki vääristä vuokratasoa vaan asuntokeinottelu. Jos vuokrat olisi esim max 300 e/yksiö, ei asumistukia tarvitsisi maksaa lainkaan niin paljon. Ensin vuokrat alas lain keinoin.

Vierailija
18/58 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-millä se maksetaan?

irtisanotaanko sossut? he tekevät kuitenkin tärkeää työtä jota ei pelkkä raha korvaa

-maksetaanko kyseinen tuki koko maailmalle?

koko afrikka tulee tänne kun kuulee että "ilmaista" rahaa tulee

-missä pärjää 540 eurolla kuukaudessa?

summa ei riitä edes vuokraan kaikkialla, joten sossuja ei voidakaan irtisanoa (?)

-jos kaikille jaetaan ylimääräistä rahaa, niin kenenkään ostovoima ei nouse. Katainen kokeili tätä ja nyt korjataan hänen jälkiään.

se tekisi Suomesta yhä kalliimman muihin maihin nähden.

velkaantuneisuus kiihtyy jo nyt ja lisävelkaantumiseen ei ole varaa jakamalla rahaa kaikille

Negatiivisena tuloverona toteutettu perustulo ois järkevä ja kustannustehokas vaihtoehto. Siinä ei tietenkään ole mitään järkeä, että kaikille kansalaisille vaan tupsahtaa touhutonni joka kuukaus tilille. 

Vierailija
19/58 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanoudu vaikka heti. Sen tonnin saa ihan nykyisilläkin tukijärjestilmä, mutta joutuu vain hakemaan usemmalta luukulta ja siinä on tarveharkintaa, joka alentaa tukia heti jos tienaa palkkatuloja, mutta sehän ei haittaa jos ei huvita käydä töissä.

Perustulo tulee, oletteko valmiita?

Vierailija
20/58 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saataisi asuntokeinottelu kuriin, vähenisi asumistuen tarve. Mutta koska asuntokeinottelijat on hallituksen bisneskavereita, eivät he tätä halua. Pitää äänestää muita kuin hallituspuolueita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä