Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et kuulu kirkkoon?

Vierailija
10.01.2018 |

Erositko kirkosta? Jos, niin miksi?

Kommentit (221)

Vierailija
1/221 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuulunut. En liity, koska en usko.

Vierailija
2/221 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko Jumalaan ja vastustan merkittävää osaa kristinuskon arvoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/221 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko jurmalaan

Vierailija
4/221 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu, koska en jaa kirkon uskoa ja arvoja. Pidän myös erittäin kohtuuttomana, että minut alunperinkin liitettiin kirkkoon ilman omaa tahtoani.

Vierailija
5/221 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko jumalaan.

Vierailija
6/221 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasteessa kirkkoon liitetty, mutta ollut ikäni skeptikko tai uskonnoton. Kuuluin kirkkoon lähinnä perinteiden vuoksi. Eli ristiäisten, häiden, hautajaisten jne.

Kun sitten olin itse menossa naimisiin, kirkko ei suostunut vihkimään minua, kastettua, rippikoulunkäynyttä ja kirkollisveronsa maksanutta jäsentään. Vain siksi, ettei vaimoni kuulunut kirkkoon.

En enää keksinyt yhtään syytä olla eroamatta.

Vierailija
7/221 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin 2001, taloudellisista syistä. Ei ollut varaa maksaa edes ammattiliiton maksuja, joten en nähnä aiheelliseksi maksella kirkollisveroja vielä päälle. Aion liittyä ev.luttiin heti kun pääsen työhön.

Vierailija
8/221 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ateisti. Erosin kirkosta. Pentuna kuuluin kirkkoon.

Vierailija
9/221 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin jo 30 vuotta sitten. En voinut kuulua samaan porukkaan umpimielisten uskovaisten mm. lestadiolaisten kanssa. Kuulumalla olisin mielestäni hyväksynyt heidän järjettömät uskonnolla perustellut toimintamallinsa kuten ehkäisykiellon.

Vierailija
10/221 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kirkko ei halunnut lapsiani jäsenikseen.

Kirkon jäseneksi päästäkseen tarvitsee kaksi kummia. Meillä ei ollut sopivia henkilöitä ja omiin kummeihini liittyi asioita, joita en halunnut siirtää lapsilleni.

Raamatun Jeesus oli yksinäisten ja hyljättyjen ystävä, joka sanoi "Antakaa lasten tulla minun tyköni"

Ev.lut kirkon Jeesuksen luo ei lapsilla ole mitään asiaa jollei vanhemmilla ole juoksuttaa sataa kaveria kummiksi.

Ja kun olen täältä lukenut noita kummijuttuja, en kadu päätöstäni yhtään.

Ilman kummipakkoa ev.lut.kirkolla olisi nyt viisi jäsentä enemmän.

- Enkä halua vastaukseksi "voihan sitä pyytää kummiksi isovanhempia/työkaveria/naapuria/pappia/Kelan tätiä"

Pohtikaa mieluummin, että miksi on kummipakko ja miksei sitä poisteta.

Vierailija
11/221 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on ennemminkin miksi kuuluisin. En keksi yhtään syytä. Uskoa voi mihin vaan ilman että kuuluu mihinkään järjestöön. En halua myöskään maksaa mitään ylimääräisiä maksuja kun tarvitsen ne rahat näin pienituloisena ihan itse.

Vierailija
12/221 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko jumalaan.

Vierailija
13/221 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä kun en heitä rahojani roskakoriin. Toisaalta myös siksi, että en kannata valtiokirkkoa. Uskonnolla ei pitäisi olla mitään tekemistä valtion varainkeruun kanssa, vaan sen tulisi toimia täysin erillisenä laitoksena ja siihen pitäisi liittyä erikseen täysi-ikäisenä, eikä käytännössä automaattisesti jo lapsena. 

Vierailija
14/221 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kuulu, kun en usko siihen mitä opettavat. se et uskoo johonki nii miks siitä pitää maksaa ja sitten sen jiiin nimissä voi tehdä kaikenlaista pahaa.

Vierailija
15/221 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin koska en tunne tarvetta kuulua ko. instituutioon.

Vierailija
16/221 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

luullakseni noin 800 syytä 

Vierailija
17/221 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenuskoni kuihtui teini-iässä. En ole koskaan vihannut kristinuskoa, mutta jossain vaiheessa se ei vastannut henkisiin tarpeisiini enää mitenkään. 24-vuotiaana aloin harjoittaa buddhalaista meditaatiota, ja neljä vuotta myöhemmin koin asiasta tulleen minulle niin tärkeän, syvän ja pyhän, että halusin liittyä buddhalaiseen uskonnolliseen yhteisööni virallisesti. Sitä varten minun oli erottava kirkosta. Tapaus sattui sopivasti A2:n surullisenkuuluisan homoillan jälkimaininkeihin, mikä oli sopivaa.

Vierailija
18/221 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon Marveliin. Hämis ja wolverine on enemmän kosketeltavia kuin toi huumehörhöziisushöpöhöpö.

Vierailija
19/221 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuuluisin? En nyt keksi yhtään perustetta.

Vierailija
20/221 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin uskoa ilman että maksaisin kirkolle. En käytä kirkon palveluja. Köyhänä myös säästän näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi