kannattaako ruokavalio laittaa kuntoon ennen kuntosalia?
ylipainoa on paljon, jotenkin vaan tuntuu hankalalta. Olen viime vuosina lösähtänyt ja tullut välinpitämättömäksi itseni suhteen täysin.
Kommentit (8)
Jos laihtua haluat, niin ruoka on ensisijainen muutosta ajatellen.
Ei se vaikeeta ole, jos ei tee siitä vaikeaa.
Ei kannata. Mene sinne salille aluksi vaikka kaksi kertaa viikossa! Jos olet lössähtänyt, pienikin liikunnan lisäys on hyväksi. Kokemuksesta voin kertoa, että sekä laihduttaminen ruokavalion avulla että rankka kuntokuuri ovat raskas yhdistelmä. Sen kestää 2 kk ja sitten alkaa repsahtelut/motivaation puutostila. Lisäksi kroppa tulee kamalan kipeäksi. Ruokavalioon kannattaa tehdä pieniä muutoksia ja aloittaa kuntoilu siten, ettei energia lopu.
Vierailija kirjoitti:
ylipainoa on paljon, jotenkin vaan tuntuu hankalalta. Olen viime vuosina lösähtänyt ja tullut välinpitämättömäksi itseni suhteen täysin.
Muista että mikään ei näy heti. älä masennu ja luovuta. syö syö syö ja syö. mutta katso mitä syöt.. sen suklaapatukan voit vetää kerran viikossa. jos safkapuoli kondiksessa, niin tolla patukalla ei ole mitään väliä.
Oikealla ruokavaliolla saat paljon lisää tehoa treeniin. Samalla ajalla enemmän tulosta.
mä en osaa vaikka netti täynnä laihdutusohjeita, oon yrittänyt ja aina palaan vanhaan. Pari vuotta sittten laihdutin paljon mutta en kestänyt sitä henkisesti, eli oli liian kova muutos ja nopeaan, söin liisän vähän j kävelin ja liikuin hurjasti. Sen jälkeen mennyt vaan alamäkeä, en saa itseäni niskasta kiinni. Rahaa vähän jos pitää kahdet ruuat tehdä, itselle ja lapsille toiset.
ap
Ehdottomasti ruoanlaitto.
Ei urheilijatkaan elä ruokavaliosta vaan ruoanlaitosta.
Vierailija kirjoitti:
mä en osaa vaikka netti täynnä laihdutusohjeita, oon yrittänyt ja aina palaan vanhaan. Pari vuotta sittten laihdutin paljon mutta en kestänyt sitä henkisesti, eli oli liian kova muutos ja nopeaan, söin liisän vähän j kävelin ja liikuin hurjasti. Sen jälkeen mennyt vaan alamäkeä, en saa itseäni niskasta kiinni. Rahaa vähän jos pitää kahdet ruuat tehdä, itselle ja lapsille toiset.
ap
Aloita nyt ensiksi vaikka asenteen muutoksella. Et tarvitse laihtumiseen mitään erikoisruokia.
No kannattaa se siinä mielessä, että jaksat sitten treenata ja voit kertaheitolla paremmin.