Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤¤KESÄKERTTUJEN PITKÄPERJANTAI¤¤¤

14.04.2006 |

PERJANTAIN PINO PYSTYYN! TAITAA TULLA VAAN AIKA HILJASTA!

JOKA TAPAUKSESSA HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE TASAPUOLISESTI!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehditpä sopivasti ensin ja ajallaan=)

Jatketaan tähän...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lillin kanssa osuttiin samalle asialle hyvinkin ajoitetusti. Täällä löytyy kaksi käheää äänensä menettänyttä. Mies lähti töihin ja virnisteli mennessään. Ei toinna olla kotona, kun ei ole juttu seuraa...

Maidon vastaanottamisesta oli puhetta eilen. Luovutettua äidinmaitoa otetaan ainakin Lahdessa keskussairaalaan ja käsitykseni mukaan muillakin paikkakunnilla, joilla keskola löytyy. Vuonna 02 oli korvaus 15e litra ja maidon sai viedä itse. Pullot ja pumpun sai talosta. Muiden paikkojen käytännöstä en tiedä.

Joopa joo, miesten käsitys menoista ja niiden kestoista on hämärä. Kyllähän sä pärjäät täällä on luottamusta;) Meillä alkaa miehen kesäloma juhannuksesta ja suunnittelee Päijänteelle lähtöä. Nähtäväksi jää, miten tätä keskustelua vielä käydään...

Masussa hiljaisempaa eilen ja sitten yöllä muksittiinkin säännöllisesti. Aattelin varailla synnytyspäiväksi 4.6. heh heh... varauksiahan saa esittää palataan asiaan heinäkuussa

Lytte ja Masukki 30+6

Vierailija
4/18 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

summersnow:lle Meillä ainakin sairaan sivuilla luki seuraavasti siitä ylimääräisestä maidosta

YLIMÄÄRÄINEN ÄIDINMAITO

Mikäli äidillä tulee maitoa yli oman tarpeen, ostaa Vaasan keskussairaala rintamaitoa. Tarkemmat ohjeet saat äidinmaitokeskuksesta puh. 323 1969.

Sinunkin sairaalan nettisivuilta varmaan löytyy ohjeet. Muistaakseni ystäväni isosisko vei itse aina sairaalaan sen maidon ja sai siitä noin

7 euroa/ 1dl. Mutta tämä on kyllä tapahtunut silloin kun euroon siirryttiin,joten siitä on joku aika. Käytäntö on voinut muuttua.

Lilli81 33+0

Vierailija
5/18 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lytte77, tulihan tänne joku muukin kirjoittelemaan kuin minä. Ajattelin,ettei kukaan varmaan ole edes kotosalla. Koitappas parannella sitä flunssaa sielä vaikka hunajamaidolla ;)

Nyytti päätti sitten vähän ennen seitsemään aamulla,että äiti ei enää nuku! Ihana herätä siihen kun hän oli niin temperamenttisella tuulella. No heti sen jälkeen sainkin suonenvedon niin sekin pompautti ylös. Ja nyt on pohje sitten aivan yli kipeä. Oli vasta toinen suonenveto tässä raskaudessa. Normaalisti karsin suonenvedoista harvasen viikko. Ja kolmas mikä sai ylös oli ihan tuhoton nälkä! Olen tässä jo aamupalan syönyt,mutta pitää laittaa varmaan vielä yks annos lisää :)

Kuinka jollain voi olla näin kova nälkä?

No,joo palaillaan päivän mittaan asiaan

Lilli81 33+0 Jee uusi viikko!

Vierailija
6/18 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootteko tehneet sen nettikyselyn lapsiluvusta ja syntyvän lapsen sukupuolesta? Se on ihan varmaankin höpö höpöä,mutta oli pakko tehdä.

Eli lähetetään sähköpostia osoitteeseen madam.mamma@luukku.com tai ennustajaelli@luukku.com. Postiin laitetaan sitten vaan oma syntymäaika,miehen syntymäaika,La,monesko lapsi on tulossa. Sitten täti kattoo korteista ja lähettää tuloksen sähköpostiin.

Mä sain ainakin madamelta yhdessä päivässä vastauksen.

Näki korteissa pojan syntyväksi 1.6.06. eikä nähnyt muita lapsia. Katsotaan pitääkö paikaansa. Tuskimpa vaan!

L81 taas

Vierailija
7/18 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia siemailen ja koitan vältellä tiskejä=)

Täytyypä kokeilla tuota ennustusta... En ollut kuullutkaan...

Mulla on ihan mahdoton himo kaivaa nuo vauvan vaattet tuolta kaapista. Voi kun ois niille vaan kunnon paikka. Ei ole ja vielä täytyy malttaa. Voiskohan vaikka lajitella ne... Ne on kyllä viimosen päälle laitettuja, kun oon jo sellaset poistanut aikapäivää sitten, joita ei tullut käytettyä tolla meiän likalla. Täytyisi muutamat lakanat hommata vielä. Harsoista oli kysely tässä viikolla. Likalle mummu osti kangaskaupasta ja reunasi harsoliinaa sellasen 20 kpl, hinta 5e. Oli ihan välttämätön, kun elettiin pulautuslammikossa. Harsoja ja vaatteita kului useita päivässä. Nyt oli 05 pakkauksessa useampi kun silloin 02. Varmaan niillä ja muutamilla hyvillä vanhoilla pärjätään.

Oon vauvalle koittanut löytää kivaa mobilea tai sellasta sänkyyn pingotettavaa juttua, mutta tarjonta on kovin kehnoa tai kallista.

Lytte taas (ja varmasti vielä tänään täällä)

Vierailija
8/18 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]täällä nämä päivät vaan porskuttaa tasaiseen tahtiin eteenpäin...eikä nyt pääsiäisenäkään lähetty minnekkään " sukkuloimaan" ;)

[color=red]hyvä että muut tiesi tuosta maidon luovutuksesta vastailla...ite tuota mietin esikoisen kanssa kovastikkin mutta,mulla sitä maitoo ei sitten jäänytkään ns. " yli" niin unohtunut nuo jutut jo aikas hyvin

[color=blue]KUMMIT:meillä on onkelma tän kans... mulla kun on 3 pikkusiskoa...ja mun mielestä tuntuis tyhmälle että nyt tulevan vauvan kummit ois

-miehen siskon poika (alle18v)

-mun nuorin pikkusisko(alle18v)

-ja miehen serkku(mies)

...

ongelmia tuottaa mulle se että jos tämä nyt on sitten se Viimeinen lapsi :( niin sitten haluisin kaikki mun siskot kummeix... ku tiedän että ne kaikki haluis...

ei olla niitä vaan otettu kun ovat kaikki olleet siinä 18vuoden tietämillä ja elämäntyyli ollut vähän sellaista välinpitämätöntä...ja ei kummille sopivaa...(jos näin nyt voi sanoa) :))

romaani tulee taas....en vaan tiiä mitä noitten kans tekis....hermot menee :((

[color=blue]SYNNYTYKSESTÄ:

sanoin eilen siskoille että yksi heistä SAA tulla mukaan synnytykseen jos haluaa...mies kun lähtee huoneesta siinä vaiheessa kun tulee " tosi kyseeseen" ...heh herkkis ;DD

[color=red]nyt iski paniikki...mun piti tänään viedä tuo äippäpakkaushakemus kelaan...mut nehä on kiinni...ja maanantainakin varmaan??...

mun la on 17.päivä ja ens maanantaina on 17.päivä...

oonko mä nyt mokannut ja pahasti?????? siis evätäänkö multa nyt toi etuus.....AAAAAPUAAAAA

voi hitsi mikä lahopää mä oon :(((

mites te muut kerttuset...mitäs kuuluu tänään :)

krisse,tytöt ja Aurora/Antonio rv30+6

Vierailija
9/18 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärräpäitä on eilisillasta lähtien sadellu tässä huushollissa... Onnistuin sitte saamaan RINTATULEHDUKSEN... Iltapäivällä vasta päivystykseen... En tiiä enteilikö se kuume ti-ke sitä vai tuliko uutena juttuna... No parempi nyt ku sit imettäessä, oli aikamoista tuskaa imettää ku pelkkä asennon vaihto tai rintaan koskeminen sattu niin tajuttomasti...

Rintapumpuista oli puhetta eilen(kö?). Täällä saa neuvolasta lainaan ja tällä kertaa otan sen kyllä valmiiks lainaan, enkä hae vasta ku tosi tarvis on jo käsillä...

Toivottavasti johtuu tästä tulehduksesta mut on oksettava olo. Koko yö meni huonolla ololla ja asentoo ei tahtonu löytyä... Vali-vali alkaa olla...

Mies nukkuu, onneks oli viimenen yövuoro, ei oo pakko saaha nukkua NIIN paljoo.. Poika kahtoo TomiTraktoreita ja hokee kummisetänsä nimee, tulee iltapäivällä, on nähny viimeks toista kuukautta sitte...

Taijanpa heittäytyä sohvalle siluettiristikon kera tai sitte alan häiriköks tänne ;)))))

Suhmura ja Napura 32+1

Vierailija
10/18 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lytte77:

Oon vauvalle koittanut löytää kivaa mobilea tai sellasta sänkyyn pingotettavaa juttua, mutta tarjonta on kovin kehnoa tai kallista.

Mäkin näin ennen joulua sellasen babymobilen,minkä halusin tosissani vauvalle. No päätin silloin,että haen sen vähän myöhemmin. Arvaa vaa oliko niitä enää? No ei tietenkään ja valmistus oli lopetettu,joten niitä ei edes saa mistään enää. No sitten löysin yhden tosi kivan vaihtoehdon ja soittelin yhteen firmaan ja kyselin mobilea. Ylläri ylläri niidenkin valmistus oli lopettu ja niitä ei ole ollut varastossa enää moneen kuukauteen. Tossa vaiheessa mä luovutin. En osta mitään sellasta kyllä mistä en tykkää,joten saa nyytti olla sitten ilman mobilea niin kauan,että löydän sopivan.

joten tiedän tunteen kun ei saa sitä mitä haluaa ;)

Joo tervetuloa kaikki muutkin tänne häiriköimään. Laitetaan kunnon pino pystyyn ;)

Lilli taas

Vierailija
11/18 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lytte77

[red] pakko oli vielä laittaa kun löysin IKEAN postimyynnistä aikas halpoja mobileja

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay?storeId=1…

Lilli

nyt lupaan lopettaa hetkeksi terrorisoinnin !

Vierailija
12/18 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krisse: Hyvä, että joku muukin on mattimyöhänen noiden kelan papereiden kanssa. Itse luulin, että ne pitää kierrättää työnantajan kautta (kun mulle maksetaan peruspalkkaa ekalta 3:lta kuulta)... mutta ne tulikin postissa takasin (itse kun lähetin ne postitse sairaalasta pomolle)... ja nyt sitten on edessä kaikki pääsiäiset jne... eli ensiviikolla saan vasta laitettua, jos joku ystävistäni pystyisi viemään ne sinne kelaan (mies kun on matkoilla ja ite en saisi liikkua kovin paljon).

Joku mietti sokeri-arvoja... raja-arvot riippuu tekotavasta... eli on olemassa kahdet eriraja-arvot tekotavasta riippuen.

Nyt alko ihan tosissaan syyhyttää laittaa vauville asiat kuntoon....mutta täytyy oottaa että mies pääsee reissuistansa kotiin (tulee viikon päästä).

Omanapa: Mahatauti meni tällä kertaa nopeasti ohi.... ja eilen illalla sain jo syötyä leivän ja teetäkin. Yöllä vauvi riehui kamalasti ja kärsin ekaa kertaa elämässäni levottomista jaloista! Olipa kauheata.. mutta oletan että se johtu siitä että olin pienessä nestehukassa... kun ei päivällä muuta tehnytkään kun istui pöntöllä lorisemassa. Illalla sitten tulikin muutamat napakat supistukset... jotka onneks meni ohi.

Ninni rv 29+2

Vierailija
13/18 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin niin toivonut EnnustajaEllin ennustusten käyvän toteen, mutta toisin kävi, ainakin ajankohdan suhteen, sukupuolesta ei vielä tiedä.. Lähetin nimittäin 8.8.2005 Ellille sähköpostia ja silloin tämä pikkukakkonen ei ollut edes hurjimmissa suunnitelmissakaan ja tällanen oli vastaus (kaivelin vanhoja sähköposteja..)

Sinulle syntyy tyttö 29.12.2006 ja poika 16.3.2008.

:) MiljaMaaria

Vierailija
14/18 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tulehdushan se oli, 10pvn lääkekuuri... Toivoin salaa naislääkäriä mut kun näin sen lääkärin: pitkätukkanen ja -partanen hippimies... Puisia isopallosia rannekoruja ja pillifarkut, ei enää ollukaan väliä kuka tutkii..

Toivottavasti krisse ja muutkin mattimyöhäset saatte paketit/rahat, en ite tiiä noista päivämääristä ku vein samantien hakemukset ku sain neuvolasta...

Poika leikkii ulkona papan kans, ovat ku paita ja peppu... Mummulassa olosta nautitaan varmaan melkein koko pääsiäinen, eipä tartte ruoanlaitosta huolehtia....

Olo on vieläki ällöttävä, mut jospa se toi tulehus sen sai aikaan ja lääkekuuri parantas....

Aikas ihanan näköstä ulkona ku aurinko paistaa....

Suhmura taasen...

Vierailija
15/18 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli niinku otsikosta voi päätellä niin jälleen täällä on erittäin harmaa ilma!

Mulla on ihan sunnuntainen olo!!! Onneks on vasta perjantai!

Kiitos kaikille jotka kirjotitte informaatiota tosta streptokokki jutusta!!!

Oon käyny joka päivä lukems juttujanne mut en oo sitten saanut enään aikaseks kirjotella. Tein noitten teijän juttujen mukaan listan mitä on itellä ostamatta, et jos jossain vaiheessa lähtis shoppaileen! :D

Valvoin tosiaan ke-to välisen yön noitten ns. kipeiden supistelujen takia ja aamulla soitin neuvolaan siinä ysin jälkeen jolloin ne supistelut oli sit jo ihan kivuttomia ja paljon harvemmassa ja meinas th eka et olis pitänyt heti lähtee käymään tyksissä mut ku kerroin et mun olo on hyvä ja silleen ni sit totes et täytyy tässä seurailla ja levätä. Eli vielä kotona ollaan ja välillä seuraillaan et kui tiheesti supistaa mut mitää kivuliaita ei oo ollu. Sanon muuten siks et ns. kipeiden suppareiden takia ku juu uni ei tuu ku on alaseläs ja -vatas sellaset poltot ku kuukautisten aikana mut ei mitään sellasta ku mulla oli sillon rv 14-15 ku oli se kohdunsuun tulehdus. Sillon olin kaksinkerroin ja itkin joka supistuksen aikana. Th meinas et jos nyt tulee sellaset kivut nii sit on jo synnytys käynnissä et nää fiilikset mitä mulla oli kypsyttää ja aukasee sitä kohdunsuuta. Onneks on nyt monta päivää aikaa olla vaakatasossa!

Tässä muuten yks hauska juttu mikä kannattaa käydä omaks iloks testaan jos on aikaa http://testit.mine.nu/TestaaMinut

siel voi testata oman henkisen iän! =D Mulle tuli tylsästi 23vee ku oon saman ikänen mut miehelle joka on 35 tuli 17!!!!!

Nyt poistun taas taka-alalle lepäileen.

Anu rv 29

Vierailija
16/18 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krisse ja Ninni, viekää vaan pokkana sit tiistaina tai kun kerkeätte älkääkä sanoko mitään, et on myöhässä. (Jos eivät vaikka edes huomais.) Ja jos huomaavat, niin sitten selittää, miksi ei ole vienyt. Uskoisin, että ymmärtävät kyllä. Voihan postikin niitä hakemuksia välillä hukata. Tai jos olettaa, et kulkee yhdessä päivässä, niin kulkeekin kahdessa. Mullakin meni hilkulle, kun vaille yksi torstaina menin kelaan viemään (ensin olin ajatellut viedä neljän aikaan), niin olikin menossa kiinni poikkeavasti jo yhdeltä. Uuden pakkauksen valokuvia mulle siellä sitten leppoisasti esitteli, ensi viikon aikana on arvioitu vaihtuvan, mut voi olla, et kun on pitkät pyhät ja paketit ei silloin kulje, niin menee myöhemmällekin. Kuinkas monta harsoa tässä uudemmassa tulee? Onkohan niidenkin kohdalla supistettu nälkävyötä? Joku jutteli, et 05 paketissa on ollut reilusti.

Suhmura, ei kannata ihmetellä, jos on kipeä olo rintatulehduksen takia. Mulla kun oli kunnon rintatulehdus, niin olin niin kipeä(mut rinta ei niinkään tavallista pakkautumista kipeempi), et terv.keskus lääkäri laittoi jopa EKG:hen (sattui ja puristi rinnastakin kovin)... ja sitten vielä poliklinikalle varmuuden vuoksi... Jossa oli kauhea ruuhka ja poiskaan ei ois enää päästetty, kun sinne oli mennyt, eikä rintapumppua löytynyt lainkaan, et ois saanut edes pumpattua... Oli ollut lapsi 1pv hoidossa, niin jo meni tiehyet tukkoon.

Tässä sitä voi vaan muistella, mikä imetyksen autuus tästä taas parin kuukauden päästä aukeaa... :-) Ei niin järin mukavaa, jos meinaa tiehyet mennä tukkoon koko ajan. Muistelen, että yhden lapsen kohdalla meinasi aika herkästi tulla(juuri tuo ed. esimerkkikin sen imetyksen aikana, oli ainakin 2 kunnon tulehdusta silloin, eka jo 2 vk synnytyksestä). Joskus puhuttiin, et sen rintatulehdusta aiheuttavan bakteerin sais synnytyssairaalassa. Mahtaako se käsitys olla vallalla nykyäänkin ja mahtaako juontaa juurensa juuri siitä? Ilmanko sit yhden lapsen imetysaikana voi olla tulehduksia vaik kuin ja toisen aikana ei juuri lainkaan.

No, hyviä illan jatkoja kaikille ja hyvää pääsiäisaikaa! Muistakaa lepäillä, jos supistelee. Ja olla murehtimatta (itsellä ainakin murheet ja huolet lisää supistuksia)!

Summerska

Vierailija
17/18 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otti sen verran nauruhermoon, kun Lilli kertoi tuosta, mitä madam mamma oli hänelle sanonut. Lähetin nimittäin minäkin hänelle postia ja on tainnut hyvä kun ei sanasta sanaan vastata samanlailla! :))) Eli että meillekin poika tulossa 1.6.06 ja enempää ei ole tulossa... että mistä lie korteista nuo katsoo... Hauskoja nuo joka tapauksessa ovat!

Tiina 32+3

Vierailija
18/18 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulin vähän tälleen myöhäsellä, mut kaipa joku huomenna lukee :) Siis meillä on ollut nyt sitten vieraita riittämiin ja oikein yökylässä.. Mennyt aika sitten siihen! Montaa kertaa mietin, et kehtaisko sitä istuu netissä hetken. Ja tänään vieraiden lähdettyä, ollaan oltu koko päivä pihahommissa oikeen koko perheen voimin :) Haravoitiin ja kerättiin oksia yms. Sitten oon esikoisen kanssa väsänny viime päivinä synttärikutsukortteja..

Masussa on ihan rauhallista koko ajan. On tosi paljon rauhottunu. En tiedä johtuuko se siitä, et oon koko ajan liikkeessä. Ei potki paljoa, mut vaihtelee asentoa. Ja makuuasennossa alkaa sitten potkut. Liitoskivut on hirveet ja jos kävelen niin supistelee..ihan siis pieniäkin matkoja!

[color=blue] En muista mitään kysymyksiä..mutta teempä itse yhden!

Jos tämä vauveli olisikin poika niin ollaan mietitty nimeksi Artturi, mutta mikä sopisi toiseksi nimeksi??? Tykätään kansainvälisistä ja perussuomalaisista vähän vanhoista nimistä..

Noh, nyt meen syömään lämpimiä leipiä :) nam nam..

Hanna*