**LOKAMASUJEN PÄÄSIÄINEN**
Ajattelin, että taitaa mennä koko pääsiäinen yhdessä pinossa, kun niin moni tuntui lähtevän reissuun. Minä oon tyttöjen kans koko pääsiäisen kotosalla. Poika meni mummolaan ja mies on töissä..
Viime yö oli huono. Heräilin vähän väliä, vessassa piti käydä kolmesti(!) ja Venla nukkui keskessä, eli potki ja pyöri.. Viime raskaudessa olin loppuajasta ihan poikki, koska en saanut nukuttua kuin 2-4t yössä ainakin 2kk:n ajan. Piti ravata vessassa, oli kuuma, supisteli, liitoskivut valvotti jne. Silloin vannoin, että ei enää ikinä! Ja tässä sitä ollaan. Voin vaan toivoa, että pääsisin nyt helpommalla.
En nyt muista, mistä eilisessä pinossa oli puhetta. Täytyy lähteä aamupalalle, ennenkuin kuopus herää. Sais kerranki syödä rauhassa.
Mianni 12+6
Kommentit (52)
Kiitos coecahil (meniköhän oikein?) tyttöä täällä kyllä kovin toivotaan että toivottavasti sillanen pimatsu sieltä tulis.poikia kun on jo kolme ja yksi tyttö niin tyttö olis kivaa vaihtelua...mut kyl se poikakin on tervetullut meijän perheeseen.Täytyypä täs yrittää sit laittaa madam mammalle postia jos sieltä jotain vinkkiä sais tosin luulen kyl ite et poika ois tulossa...
Täällä oli puhetta tosta seksi elämästä meillä sitä ei oo lainkaan oon vaan jotenki niin väsyny kokoajan etten jaksa millään ruikutuksista huolimatta...Meen mielellään itekin nukkumaan kun lapset on sammahtanut.
Mitään muita " vaivoja" ei täs sit ookkaan tuntuu ettei mitään muksuu ookkaan kun ei mitään oireita muutakun se et täytyy koht ruveta äitiysvaatteet kaivamaan uudestaan esille nykyiset housut jo vähän piukottaa.
Hyvää pääsiäisen jatkoja!!!!!!!
havanese ja masuasukki 13+6
Mulla on ihan tajuton päänsärky, tosi inhottavaa. Otin aamulla jo yhden panadolin, mutta ei millään viitsisi ottaa lisää. Meen seuraavaksi päikkäreille, katsotaan jos se auttaa. Vähän tyhmää kun on ihan huonoilla fiiliksillä vaikka anoppikin on kylässä... Ei jaksa esittää reipasta.
Valivali-osastoa meikäläisen osalta siis. Johonkin piti kommentoida, mutta en muista enää mitä se oli.
Jotain positiivistakin eli meillä jatkuu huomennakin loma :) Lähdetään aamusti Poria kohti ja viedään neiti hoitoon mummulaan. Sitten olen järkännyt miehelle yllärin, mennään yöksi yhteen kivaan paikkaan, mutten voi kertoa sitä täällä kun mies aina välillä lukee tätä palstaa. Siispä kerron sen teille sitten kun seuraavaksi palaan linjoille, keskiviikkona varmaankin. Ihana päästä kahdestaan johonkin! Jos vaikka jaksaisi tuo paljon täälläkin puhuttu seksi innostaa minuakin ;) Mulla ainakin auttaa kun pääsee irti kodista ja kaikista arkisista huolenaiheista.
Nyt nukkumaan,
S-I ja Lumikukka 15+6
Pääsin taas oitkästä aikaa koneelle. Mieletön pino jo, enkä kerkeä lukemaan....
Täällä masu kasvaa, on jo omasta mielestä ihan selvästi näkybillä, mut ei oo kun yks kaveri kommentoinu et nyt näkyy jo. :) Rintavarustus on kyl iso, miehenki mielestä. Ei sillä että valittais.. ;) Muuten onki sit melko " oireetonta" elämä. Välil masua nipistää ja vihlasee jos liikahtaa nopeest tai yskäsee " rajummin" . Haalea linea negra on ilmestyny. Tummeneekohan se siitä vai jääkö tollaseks tosi vaaleaksi? Huomasin sen n. viikko sitten ekan kerran hyvin pienenä. Siis se oli pieni en minä! ;)
Ilmeisesti on ollu jotain puhetta seksistä. Meillä on aika hiljasta sillä saralla. Kerta viikkoon suunnilleen on meillä tahti. Ei vaan jaksa ja harvemmin kyllä huvittaakaan.. Ei oo mies onneks valittanukkaan, mut tiedän että kyllä useemminkin kelpais. Eiköhän se tästä kuhan väsymys helpottaa ja silleen. Toivottavasti. Olis kiva jaksaa ja haluta! ;)
Viikon päästä siis neuvola. (Eikä tänää niiku muistin viimeks, heh!) toivottavasti kuunneltais sydänääniä. Jotenki taas tuntuu niin uskomattomalta et siellä masussa mitään on kun ei " tunnu missään" . No, sithän sen näkee että kuunnellaanko. Lääkärissäkin sillo 3vko sitten piti lääkäriltä pyytää että kuunneltais. Oli se kivaa.. :)
Sit ei tarvikkaan neuvolan jälkeen odottaa " kun enää" muutama viikko ultraan. Mä kyllä ootan sitä jo tosi innolla! Olis jännä jos jotain osviittaa sukupuolesta näkyis. Täällä meillä ei ilmeisesti kaikki lääkärit kerro sukupuolta vaik kysyis. Ei olla kyl puhuttu et kysyttäis ylipäätään ja mitään väliähän sillä ei tietenkään ole. :) Jotenki tyttö-olo on... Mut jos näkyis sattumalta jotain tai sit " ei näkyis" . ;)
Juu, mutta nyt täytyypi taas tästä joutua, joten voikaahan taasen hyvin ja paksusti! :)
Pupu ja masu 15+3
Mä täällä toivun pitkästä flunssasta ja yskästä. Lapset myös sairastelleet ja oltu 2 viikkoa pois hoidosta ja töistä. Saa nähdä päästäänkö huomenakaan minnekkään.
Onko muilla lokamasuilla jo mahat kasvaneet? Mulla housut kiristää ja vyötä ei " tarvi" enää käyttää =). Kasvaakohan se maha nopeampaa, kun mulla on kolmas raskaus menossa. Tuntuu, että on turvonnut olo kaikin puolin.
Millaisia vaatteita sitä kesäksi ostaisi? Mistähänlöytyisi ihania kesävaatteita odottaville? Shortseja, hameita, capreja? No onhan tuohon kesään vielä aikaa, kunhan höpöttelen!
Väsy on myös kova. Tuntuu, että koko ajan nukuttaa eikä viittis mitään tehdä. Ne pakolliset yrittää tehdä, mutta muuten päivät menee vaan loikoillessa ja töissä! Eiköhän se väsy helpota, kun viikot etenee ja kesä tulee......
Juulia33 ja " vauveli" 13+0
Mummolareissulta kotiuduttiin eilen ja onpa se vaan kiva tulla kotiin... :) Niin sitä reissussa rähjääntyy, varsinkin kun nuo visiitit on aina sitä paikasta A paikkaan B ja vielä C ja takaisin paikkaan A -ravaamista! No, ihan hyvin tuo meni, mitä nyt lapset ei ekana yönä oikein malttanut ruveta nukkumaan, kun eivät ole enää kotona samassa huoneessa öisin.. Höpöttelivät vain toisilleen hassuja juttujaan.. :D
HAALAREISTA on pakko mainita, että Cittarin tarjousta minäkin käytin hyväkseni ja ostin kuopukselle Travallen Remu-haalarin! :D Sellaisen sinisen.. :) Niitä meillä on käytetty ennenkin ja hyväksi on havaittu. :) Taitaa olla kolmas haalari jo, isommalla oli jo viime vuonna saman sarjan takki+housut ja ne piti nytkin ostaa, kun entiset oli pienet (ja nuoremmalle halusin vielä haalarin, käyttäköön sitten tuota takkia välillä..).
Kyllähän niihin rahaa uppoaa.. meilläkin piti molemmille ostaa siis nuo välikelin asut, kumpparit, hatut (rukkaset sentään vielä mahtui syksyn jäljiltä..) ja sitten semmoiset " siistimmät" kevät/kesätakit. Vielä on ostoslistalla lenkkarit ja kävelykengät.. ja kesäksi varmaan vielä sandaalitkin.. Huh. minä olin ajatellut, että tälläisellä ikäerolla (n1v10kk) jäisi esikoisen vanhat hyvin kakkoselle sopivaksi.. mutta ei näköjään! Meillä kakkonen on huomattavasti rotevampi ja isokokoisempi kuin isoveli -joten esim kengät on nyt samankokoiset/nuoremmalla numeron isommat! Vaatteeetkin periaatteessa samankokoiset, ulkovaatteet sentään peräkkäiset koot.. Meillä on siis suht hoikka/pienikokoinen (melkein) 4-vuotias ja isokokoinen (samankokoinen kuin isoveli oli 3veenä) 2-vuotias... Saa nähdä, mitä tämä kolmonen sitten aikanaan on :D Melkein tässä kyllä jo toivoo ,että olisi tosiaankin poika, koska noita vaatteita ym on odottamassa sen verran paljon. Ihan juuri senkin takia, että kun kakkoselle ei ole oikein sopinut mikään esikoisen vanha, ja sitten on pitänyt hankkia toiset tms.. :D
Haluistakin olitte " paljastelleet" :D Meillä on mies ollut se innokkaampi osapuoli -ainakin raskausaikoina, ja nyt mies oli jo ennakkoon asennoitunut pitkään selibaattiin, kun plussasin... *punastuu* Tiesi jo, mitä on edessä.. Ja niinhän se menikin.. EVVK! :D Nyt vähän tuon pahanolon kaikottua (sitä se tosiaankin teki, jihuu" !!) palasi halutkin, joten nautitaan näistä nyt niin kauan kuin kestävät... Kunhan maha alkaa paisua, niin jo ne taas katoaa, jos mennään saman kaavan mukaan kuin ennenkin. ;) Uh. :D Puhumattakaan imetysajasta... :/ Ei todellakaan ole mielessä ihan heti eikä ihan heti senkään jälkeen :D Plus että tosiaan on nuo isommatkin lapset, niin... hiljaista varmaan tulee olemaan. Mutta mies on kyllä ollut ymmärtäväinen, ainakin ennen on.. ;) Tietää, että se on väliaikaista vain. Ainakin toivottavasti :O
Omaan napaan ei siis ihmeempiä. Oksetukset jäi viime viikolle, ja painokin taisi nousta pääsiäisherkkujen ansiosta ainakin kilon, joten enää ei olla pakkasen puolella kuin ehkä 2kg. No, huomenna on lääkärineuvola, joten siellähän se selviää.. Kohtu tuntuu mahanpäältä jo aika selkeästi, ja toivotaan että huomenna myös syke kuuluu hyvin. :) Sitä varman jännitän kaikkein eniten. Tässä vaiheessa, kun ei vielä liikkeet tunnu, niin ei voi niidenkään perusteella vauvan vointia kuulostella..
Hemoglobiinia en kyllä anna huomenna mitata, INHOAN sitä yli kaiken. (siis jopa enemmän kuin varsinaisen verinäytteen ottoa..) Siitä " napsahduksesta " mikä siitä kuuluu, on jäänyt joku inhotus mulle :D Naurettavaa.. :D Mutta ihan senkin takia, että en usko, että hb olisi laskenut kovinkaan (ei ole ennenkään laskenut tässä vaiheess a juurikaan) ja lähtöarvo oli niin korkea (155!!), että ihan turha sitä on joka kerta näin alussa mittailla.. Turhaa kiusaamista vain ;)
Hmm.. mitähän vielä.. Aivan ihanan keväistä tänne jyväskylään oli tässä viikonlopun aikana tullut, takapihakin oli mukavasti sulanut ja kukkapenkistä kurkistaa joku pienenpieni alkukin jo!! :O Ehkä se kesäkin sieltä tulee... ;)
Mutta nyt palaa riisipiirakat uunissa.... Gotta go! Mukavaa loppupääsiäistä! :)
-Jedelede 13+0
lisäilen viel et pari päivää sit aloin tuntemaan liikkeet kunnolla niin että kun pidän kättä vatsalla ni vauva muksii :D ihan vedet silmillä aina makailen sohvalla ku vaavi masussa muksii :)
T:Hexu ja onni-ilona rv 16+0
Käytiin tosiaan hakemassa pitsat ja nyt on olo onnellisen ähkyinen. öö..miksiköhän se maha kasvaa ;)
Tänään " aamulla" (siis kun mies heräsi eli klo 12.30) makoilin tuossa sängyllä ja mies sitten silitteli mun mahaa ja kysy: Joko sulla on maha kasvanu vai ootko vaan lihonu :))) No, sanoin sitten että varmaan kumpaaki, mutta kai se nyt jo vauvaki kasvattaa mahaa, kun 14.vko menossa. Se oli ihan että TÄH!? Niin paljo, hän luuli että on jotain 6-7. What the hell?? Ihan pikkasen kai ajantaju heittää! Kuitenki neljäs raskaus, että JOTAIN pitäs jo tietää.. No, oikeesti vaan huvitti tuo.
Muutoin mies on kovasti tsempannut, käytiin kävelyllä tyttöjen kans (tämä siis erittäin harvinaista, että mies lähtee mukaan!) ja sitten alkoi puhua siitä koiran otosta, josta oon haaveillu jo kauan. Ehkä meille kesällä vois hauvavauva tullakin! Juu ja nyt viihdyttää tyttöjä olkkarissa, että saan rauhassa nettailla. Hyvähyvä, tähän vois tottua ;)
Seksistä VIELÄ (onkohan tämä mulle jotenki kiva puheenaihe?? :) Siis minä kyllä laitan kohta miehen lukeen näitä juttuja! Minä sentään innostun niihin hommiin säännöllisesti sen 2-4x vko ja SILTI se valittaa. Höö, mitähän sanois ku löisin vaikka viikoksi kokonaan haarat kiinni :D Vaikka, nyt se taas esittää ymmärtäväisempää, kun pidin sille luentoa asiasta tässä yks päivä. Se vaan on jotenki extraviriili, kerta päivässä ois kuulemma just soppeli :O
No, jos jättäs tilaa muillekin. Huomenna vois sitten joku aamuvirkku aloittaa uuden pinon, tämä on jo aikas pitkä.
Mianni (yhä) 13+2
Pitkäksi on venähtänyt tää meidän pääsiäspino.... No huomennahan se taas arki koittaa, valitettavasti!
Meilläkin oli tänään pitsapäivä tai aamulla käytiin anopin luona syömässä ja nyt illalla oli laiska kokki:):) Tuli kyllä taas kauhee olo, aina tulee syötyä pitsaa ihan liikaa ja ahistaa joka suunnasta. Onneksi sain anopilta rennietä, ettei tarvii taas närästyksestäkin kärsiä. Kärvistelinkin jo monta iltaa, kun en muistanut käydä apteekissa ennen pääsiäistä. Tää meidän kylän apteekki ei nimittäin ole auki kun arkena.
Teillä on Jedelede samanikäiset lapset siis kun meillä. Meilläkään ei ole tuo vaatteiden kierrätys onnistunut, kun on esikoinen poika ja nuorempi tyttö. Oon niin turhamainen, etten voi käyttää tytöllä sinisiä, vaan aina pitää saada jotain punaista kampetta....
Täytyy lähteä saunaan, huomiseen!
Nöpö & paavokerttuli 15 (kyllä aika menee nopeesti!)
Hei, täytyy vielä lisätä, että tänään tuli viestiä siltä ennustaja elliltäkin ja sekin ennusteli, että poika olis tulossa. Ja sekin oli sitä mieltä, että meille tulis tyttövauva 2010 (samaa ennusti myös madam mamma, voikohan olla sattumaa.....).
Huh,kun pinna palaa tietämättömien/ennakkoluuloisten takia..Viittaan siis keskusteluun synnytyspalstalla kun joku kysyi että onko pakko imettää.Miten voi 2000-luvulla olla näin fanaaattisia ihmisiä että haukkuvat pystyyn jos uskaltaa sanoa tuntemuksensa?
Huomenna eka päivä töissä =) Jännittää jo pikkasen.
Ihanaa kun on saanut laiskotella 5 päivää,mies on siivonnu ja tehny ruokaa.
Vatta kasvaa ja potkuja tuntuu?Tai kuvittelen :)
Hauskaa alkavaa viikkoa kaikille!
Wades & Natika 14+0?
Tässä samalla napostelen Hesen kana-ateriaa :P Näytti muillakin olleen oikein kunnon " kasvispäivä" :D :D Tilasin Rouheiset kana-aterian eikä tää kyllä mun mielestä poikkea mitenkään päin siitä perinteisestä..?!
Mä vietin päivän kaverin luona, turistiin 5 tuntia. Kivaa oli.
Mianni: 2-4 kertaa VIIKOSSA !!!!!!!!!!!!! Ja miehes kehtaa valittaa :D :D Hyvin on hänellä asiat! Täällä 1- MAXMAX 2 kertaa/vko. Nauratti kyllä tuo " Luulin, että jotain rv6-7" :D :D On noi miehet kyllä uskomattomia. Mä välillä testaan miestä noitten viikkojen kanssa ja on kyllä kärryillä ainakin vielä, heh:)
Täällä on ollut muuten tosi aurinkoinen ilta :) Sade loppui lyhyeen.
Joku kyseli mammahousuista niin mulla on nää lappuhaalarit käytössä jo toista viikkoa enkä kyllä pois vaihtaisi mistään hinnasta! Ovat NIIN kätevät eivätkä purista mistään :)Näiden housujen lisäksi mulla on YHDET housut, jotka mahtuvat jalkaan masun puolesta.
Ei mulla kyllä mitään järkevää asiaa ole taaskaan...Taidan heittäytyä sohvalle, kun olen koko päivän istunut ja selkä alkaa väsymään:/
Huomiseen!!!!
Terkuin: Je_Ni edelleen 15+1
Viimeistä vapaapäivää viedään jo loppusuoralla. Päivät on ollu kyllä ihanan rentouttavia,eikä yhtään huvittais lähteä töihin.No kohtahan mulla se kesäloma alkaa.Vaikka ei paljon kesälomalta tunnu kun lunta on hyvästikkin maassa.Loma on aina loma ja saa olla kotona!
Oli näköjään muutkin " laiskotelleet" ruuan laitossa.Me haettiin Hesburgerista ja kyllä oli hyvää!
Ei olla kyllä muutenkaan koko pääsiäisenä sapuskaa pahemmin laiteltu.Anopilla ja omilla vanhemmillani ollaan käyty syömässä. Huomennapa tuo arki sitten koittaakin.
Kovasti odottelen että liikkeitä alkais tuntumaan.Pitäis varmaan näin " konkarina" tunnistaa ne aikaisemmin. Monestikkaan olo ei ole kuin konkarilla. Vauva juttuja vois lukea päivät pitkät ja kaikki asiat kiinnostaa niin kuin silloin kun esikoista odotti.Voi niitä ihanaisia pieniä nuttuja ja kaikkea hömppää,sisustustavaroita ym..Mää kyllä tunnustan että olen ihan täysin hurahtanut tähän vauvahuumaan!! Sehän on onneks sallittua.
Esikoisen ja kakkosen välissä on 2v3kk.Niin silloin en kauheesti jaksanu touhottaa vauva jutuista.Ja kaikki tavarat ja vaatteet oli kakkosta odottamassa.Mutta nyt ei niin mitään.Kaikki on myyty tai laitettu kiertoon sillä periaatteella että meille ei enää vauvoja tuu.
Toisimpa kävi!!!
Nyt iltapalalle että jaksaa nukkua ja aamulla töihin!!!
Päivänsäde 15+1
ps.Testasin tossa äsken vähän miestä ja kysäsin että mahtaakohan tietää nuo mun raskausviikot?! Olin ihan varma ettei sillä oo mitään hajuakaan mistään viikoista,mutta niimpä vain rakas aviomieheni yllätti minut ja vastasi että jollain viisitoista viikolla.
... eikä vieläkään jännitä. Päivittäin oon välillä ajatellut että " n päivää vielä" , mutta siinäpä kaikki. Mitä hittoa? Viime raskaudessa olin ihan intona koko ajan ja odotin että miksei se ultra jo tule! Ei tämä silti nyt arkipäivältä tunnu tämä raskaana oleminenkaan vaan lahjalta, mutta en tiedä... en tiedä miksei tuolla ultralla nyt tunnukaan olevan sellaista suurta merkitystä. Hmm.
No, varmaan huomenna jännittää kun aamusta sinne mennään. Muistaakseni oli kymmeneltä jo se ultra.
Toivottavasti muuten MIES PÄÄSEE ULTRAAN mukaan - meillä on sukulaisissa ollut rota-virusta ja jännätään nyt vähän että onko niillä jotka on olleet käymässä mummolassa. Jos on, niin ei pääse mummo vahtimaan -> ei pääse mies mukaan :( Ei ole muitakaan lapsenvahteja tiistaiaamuna tarjolla. Mutta kyllä tuo rota-virus on niin kurja että en sitä meidän 1v1kk tytölle halua.
Eipä tässä muuta ihmeempää nyt. Palataan sitten pääsiäisen jälkeen :)
Coe rv 13+0 (unohdin että viikot vaihtui kunnes sen toiseen viestiin kirjoitin, mukavaa)