**LOKAMASUJEN PÄÄSIÄINEN**
Ajattelin, että taitaa mennä koko pääsiäinen yhdessä pinossa, kun niin moni tuntui lähtevän reissuun. Minä oon tyttöjen kans koko pääsiäisen kotosalla. Poika meni mummolaan ja mies on töissä..
Viime yö oli huono. Heräilin vähän väliä, vessassa piti käydä kolmesti(!) ja Venla nukkui keskessä, eli potki ja pyöri.. Viime raskaudessa olin loppuajasta ihan poikki, koska en saanut nukuttua kuin 2-4t yössä ainakin 2kk:n ajan. Piti ravata vessassa, oli kuuma, supisteli, liitoskivut valvotti jne. Silloin vannoin, että ei enää ikinä! Ja tässä sitä ollaan. Voin vaan toivoa, että pääsisin nyt helpommalla.
En nyt muista, mistä eilisessä pinossa oli puhetta. Täytyy lähteä aamupalalle, ennenkuin kuopus herää. Sais kerranki syödä rauhassa.
Mianni 12+6
Kommentit (52)
Laitoin tohon äskeiseen viestiin viikot väärin eli nyt on 13+2 :):)
Ihanaa kun on loma :) Olin tosi tehokas jo näin aamulla ja pesin olkkarin ikkunat. Oli kyllä aikakin, ne oli ihan kamalan likaiset edellisen asukkaan jäljiltä. Kohta varmaan lähdetään ulos kun aurinkokin toivottavasti alkaa pilkottamaan. Omassa navassa ei muutoksia...
Axelaralle tsempityksiä, että kipeät supparit loppuisivat. Koita malttaa levätä!
Hyvää pääsiäistä kaikille,
S-I ja Lumikukka 15+3
Tosin sateista sellaista :(
*hih* Oli minunkin sitte pakko kirjoittaa tuolla madame mammalle ja kysästä vähän lapsen sukupuolta :D Hän kirjoitti, että eskoinen syntyisi 28.9 ja on tyttö, 2009 saisimme syyskuussa toisen tytön ja huhtikuussa 2015 vielä kolmannen tytön :D :D HALUAN USKOA TUOHON !!! Enhän mä nyt tollasiin sillä lailla usko ihan aikuisten oikeesti, mutta HALUAN nyt uskoa..pliiis, antakaa mun olla vähä hömppä, jookos :)
Eilen illalla iskias oli taas tosi piinaavaa. Vähän kun kyyristyy tai kyykistyy niin pääsee " auts" meinaan vihloo niin pirusti :( No, ei voi kuin kestää vaan. Pelottaa vaan välillä kulkea tuolla pihalla kahden kohnon koiran kanssa, jos meneekin jalat alta...Pitää toivoa, että pysyn jaloillani!
Heiii, eilen yksi mieheni sukulainen sieltä juhlista(jossa viikko sitten olimme eikä kukaan sanonut mitään masustani)oli soittanut anopille ja kysynyt asiasta:D:D Tämän soittajan isä oli alkanut väittää, että varmana oltiin raskaana, että totta kai hän nyt raskaana olevan naisen tunnistaa. Tää soittaja oli vaan väittänyt vastaan ja siks päättänyt kysästä anopilta asiasta :) Oli ollut aika yllättynyt, kun raskaus olikin totta. Heh :)
Mä eilen illalla innostuin siivoomaan ja tuli hyvä mieli :) Tosin nyt kun noi kuratassut tossa vilistää niin ei kauaa huomaa siivonneensa, mutta pääasia kun sen tietää, että on siivonnut.
Eipä kait tänne tällä erää muuta....Meillä ei mitään suunnitelmia koko vklopulle. Autoa ei saatu, menee ens viikkoon :(( Mä meen huomenna töihin ja isäntä menee maanantaina ylitöihin...että tää ja sunnuntai ovat ainoat yhteiset vapaat.
Mukavaa perjantaita kaikille:)
Toivottelee: Je_Ni & " Pikku-Hippu" 14+5
Vitsi mulla menee järki tän koneen kanssa, tää on varmaankin hajoomassa, kun on niin sairaan hidas ja huutaa ihan kauheesti! Mies onkin ihan onnessaan katellu uutta, mutta ne on niin pirun kalliita, eikä just nyt ois varaa ostaa. Toivottavasti pärjättäis tällä vielä jonkun aikaa, sitten vois ostaa uuden, kun meen sinne töihin, ois vähän parempi tuo rahatilanne....
Ja lisää tätä valitusosastoa....Sori! Eilen oli ihan kauhee päivä. Aamulla näytti vielä tosi hyvältä ja innoissani kannoin matot ulos ja sain imuroituakin, mutta sitten iski kauhee päänsärky! Ja sitä kestikin sitten iltaan asti. En ois millään jaksanut siivota loppuun, mutta eipä ollut vaihtoehtoja. Mies oli kiukkuinen lapsille ja kaikki vaan tiuski toisilleen. Sitten se oli pyytänyt vieraita meille illaksi ja sekös mua kiukutti. (Keskelle siivouspäivää vieraita, ei hyvänen aika....:):)) Ja sitten illan päätteksi suutuin lapsille, olivat tuoneet kaikki mahdolliset palapelit olkkariin ja levittäneet ne pitkin lattioita. Ja kun pyysin keräämään ne, alkoivat vaan viskoa niitä pitkin sohvan alusia. Voi että näin sitten punaista! Aloin huutaa ihan hulluna niille ja ne vaan naureskelivat! Vitsi, että sitten kilahti! No tukkapöllyähän siitä sitten tuli ja äidille ja lapsille molemmille itku. Harmitti niin vietävästi, kun tuli silleen kilahdettua niille..... Kyllä oli pahamieli, kun menin illalla nukkumaan....
Toivottavasti tänään ois parempi päivä, tosin on ainakin alkanut huonosti; muksut heräsi kuudelta ja pojan kanssa otettiin matsi syömisestä, sille kun ei kelvannut taas mikään. Täytyy nyt toivoa, että tää tästä helpottais!
On kyllä ihanaa, kun on monta päivää vapaata ja on luvattu ihania ilmojakin. Kaivettiin aamulla grilli varastosta ja kannetaan se iltapäivällä takapihalle. Jos vaikka päästäis paistamaan kevään ensimmäiset makkarat!
Laitoin kanssa viestin sinne madam mammalle, jännityksellä odotan, milloinka sieltä viestiä tulee takaisinpäin ja mitä siellä sanotaan. Tulen sitten kertomaan.
Täytyy lähteä ottamaan päikärit, että jaksaa iltaan asti!
Nöpö & paavokettuli rv 14+4
Eilen ei sitten tosiaan tullut yhtään huono olo missään vaiheessa :) Tänä aamuna pikku häivähdys, mutta se meni ohi.
Olin sitten unohtanut tietysti kolikon kääntöpuolen, eli heti kun paha olo loppui niin aloin miettiä että onkohan nyt kaikki ok... Voi huoh tätä epävarmuutta. No, onneksi tätä kestää enää kohtalaisen vähän aikaa, tai siis suurin osa on takana kun sitten niitä potkuja alkaa tulla. Tosin löytyyhän sieltä sitten uusia epävarmuuksia, liikkuuko tarpeeksi, entä missä tarjonnassa on, ei kai napanuora ole kaulan ympärillä. IHANAA odotusaikaa vaan kaikille :D
Lähdetään tästä iltapäivästä mun vanhemmille parin kilometrin päähän, jossa siis paikalla myös miehen vanhemmat, ovat tulossa Pohjanmaalta. Tein eilen pashaa ja nyt oon leipomassa kulitsaa. Pääruoan tekee vanhemmat. Mutta mukava itsekin viedä jotain sinne :)
Mummini on myös kaupungissa ja kerroin eilen hänelle että meidän tytöstä on tulossa isosisko. Oli jo ehtinyt kyselläkin meidän äidiltä, että joko on toinen tulossa :) Mummo on lestadiolainen ja vaikkei kukaan jälkikasvusta olekaan, niin mummi taitaa olla tyytyväinen kuitenkin että annetaan tulla lapsia nuorena (oon nyt siis 24v, no, nuori ja nuori, nuori tämän päivän standardien mukaan).
Nyt mies ajaa pois kun oon hänen koneella. Hyvää pääsiäisenaikaa kaikille! Ja neljä päivää nyt meillä ultraan :)
Coe rv 12+4
Heippa vaan!
Oikein löhöpääsiäinen onkin, täällä on niin hiljaista, mies nukkuu ja minä siivoilen ja puuhailen kaikkea turhanpäiväistä. Sain kaverilta paksun vauvakirjan, sitä lueskelen ja sit kun sain äitiyshousujakin, niin niitä nyt sitten yritän purkaa punteista, jotta sais lisää pituutta lahkeeseen.
Oon ollut kyllä jonkin verran väsynyt, nukuttaa vaan. Me kun lähdetään viikon päästä Mallorcalle, niin ajattelin, että pitänee tarkistuttaa hb, et jos on siitä kiinni, ettei tarvis sitten pilata matkaa kauheella väsymyksellä.kävin sitten neuvolassa.. No, eipä ollut siitä kiinni, 142 oli hb. Onneks ei tarvi rautaa vielä alkaa syömään.
Masu alkaa ehkä vähän näkyä. Innostuksissani sitä tuolla kaupungilla oikein pullistelen, että muutkin näkis:)
Selkäsärkyjä on ollut, mut eipä auta kun jumppailla ahkeraan. Joka päivä pitäis jotain tehdä niin sit ei särje. Ei auta valitus, täytyy vaan mennä sinne lattialle ja ähertää painojen kanssa..
Iloista pääsiäistä kaikille!
Je_ni: Minä myös laittanut madam mammalle viestiä. Kerroinkohan siitä jo täällä?
ekalla kerralla unohdin laittaa lasketun niin ennusti vain että poika tulee, maaliskuussa 2010 tyttö ja huhtikuussa 2011 kaksoset.
Nyt laitoin sit n.3kk myöhemmin hänelle uuden viestin johon sain laitettua sen lasketun niin ennusti että poika syntyy 3.9.06 ja tyttö maaliskuussa 2010 mutta nyt ei kaksosista mitään :)
Jotenkin toivon että pitäisi paikkansa tuo poika mutta toisaalta aivan sama kumpi tulee :D
(.) me ollaan koko pääsiäinen kotona yritin kyllä että laitettais tytöt hoitoon ja käytäis miehen kanssa leffassa tai syömässä tai jotain!! Yli vuoteen ei olla missään kaksin oltu..
Masussa alkanut tuntemaan vähän enemmän jo liikettä :) aamulla tuli ihan vedet silmiin ku tajusin että vauva se on mikä koputtaa eikä suolisto.
Saa nyt sit nähdä mennäänkö mihinkään..
Eilen piti miehelle tulla palkka mut kas kummaa tili on tyhjä ja rahaa ei tullut.. eli saadaan tiistaihin asti odottaa rahaa :(
Lauantaina olis kummi tytön synttärit eikä mulla sille mitään lahjaa edes ole :(
Mut nyt käyn ottamas pikku unet ennen ku tytöt herää :)
T:Hexu ja onni-ilona rv 15+4
Minkä tyyppistä? Itselläni on menkkamaisia supistuksia, jotka ovat tuntuneet nyt pari päivää vain selän puolella. Olen miettinyt voisko olla muunkin kuin kohtulihaksen aiheuttamaan, mutta vähän turhan aallottaista on..
A & Kirppu h15+1
Sain ennustuksen; poika syntyisi 23.9.2006. Itsellänihän on ollut voimakas poikaolo. Lisäksi ennusti että marraskuussa 2010 syntyisi vielä tyttö, olen haaveillut neljännestä lapsesta, joten sekin voisi olla ihan mahdollista! Hauska nähdä, miten ennustus toteutuu...
nöpö
On ollut vähän tylsä päivä, kun ei ole oikein mitään tekemistä...:/ Käytiin vähän ajelemassa ja kahvilla ja moikkaamassa meijän porukoita.Nyt mies meni talliin kynimään autoa ja mä koitan välillä kattoa telkkaria ja välillä olla koneella jne...Puputan tässä tonnikalasalaattia, jonka ite tein :)
Selkäsäryistä....Mulla niitä on ollut oikeestaan koko ajan. On sellasta ns.jomotusta tai välillä vihlontaa(varsinkin nyt kun tätä iskiasta...)Tuntuu, että selkä väsyy tosi herkästi. En oikein osaa selittää sen kummemmin. Lääkäri sanoi, että kuuluu asiaan, kun lantion asento muuttuu..?!
Madamen ennustuksista vielä...Mies ei oikein " ottanut todesta" tuota, että meille siunaantuisi 3 tyttöä :D :D Hän kun haluaisi myös pojan tuonne talliin kaveriksi..heh :) Todella mielenkiinnolla kyllä odotan miten ennustus pitää paikkansa nyt edes tuon ensimmäisen kohdalla.
Mutta eipäs muuta....Palaillaan taas!
Terkuin: Je_Ni 14+5 edelleen...
Voi että onkin ollut tohinaa koko päivä =)
Tänään vihdoin ja viimein sain ikkunat pestyä ja ihka uudet verhot ikkunoihin =) Kylläpä oli hienot ja piristi kummasti.
Pesinkin uudella tavalla kun siinä suomalaisessa sillä siisti(tmv..)ohjelmassa neuvottiin sanomalehdellä pyyhkimään ikkunat niin tulee kirkasta. No niinpä tein ja tuli tosi kirkkaat ilman lastan vedon viiruja joita aina kiroan pesujen jälkeen ;o) onko vika ollut pesijässä vai missä mutta nyt tuli ihan oikeasti puhtaat ja kirkkaat =o) Suihkupullosta vaan suihkutin fairyvettä ja sanomalehdellä pyyhin pois =o)
Pääsiäisen ainut reissukin tehtiin siskon luokse tytön synttäreille..Huomenna mies meneekin töihin ja su ja ma on sitten ihan huilaamista varten =o)
Je_ni: Joko ootte pyörät ottanut naftaliinista? Näkyi meinaan jo monta onnellista menijää tuolla moottoritiellä =o)
).( Pahoinvointia, päänsärkyä ja huimausta...Tosi epämukavaa kun suihkussakin alkaa pyörryttämään niin että pakko istua alas ettei kaadu. Verenpaine ei ole matala vaan pikemminkin koholla. Tuohon päänsärkyynkään ei tehoa tavan särkylääkeet. Ens viikolla on se lääkärineuvola niin täytyy siellä ottaa nuo puheeksi.
Jospa sitä menis jotakin syömään..
Pääsiäisen jatkoja!
Camelot 13+1
aivan ihana pääsiäisilma ollutkin tänään!
ei olisi malttanut sisään tulla ollenkaan:)
mies kävi juuri nostamassa pöydät ja tuolit parvekkeelle ja ajattelin huomenna hakea puutarhalta narsisseja oikein paljon että saa ihanan värikkään ja keväisen tunnelman tuonne " kesähuoneeseen" .
noista supistuksista vielä.. itselläkin nuo supistukset on olleet kipeitä, mutta kahdet synnytyssupistukset kokeneena tiedän kuitenkin että eivät semmoisia ole, joten kaipa nuo harjoitussupistuksetkin voi olla kipeitä, tekemättä tuhojaan kohdunsuulla, tottakai pelottaa kokoajan että jos ne saavatkin jotain aikaan, mutta täytyy varmaan luottaa siihen että ei nämä mitään pahoja ole...
edellisessä raskaudessa supistuksia saattoi tulla usein jopa minuutin välein, pitkiä aikoja, ja vaikka paikat avautuivatkin ennen aikojaan, poika syntyi raskausviikolla 39+5 :)
joku oli jo pashan ja kulitsan tehnyt, itsellä nuo leipomukset vielä odottaisivat tekoaan, huooh, energiaa vaan ei tahdo löytyä..
pääsiäismunatkin vielä maalaamatta;) hih..taitaa valmistua juuri ensi pääsäiseksi..
mutta nyt krissen seuraan..
oikein iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikille!
fiikuna ja mytty rv.14+2
Täällä vietetään pääsiäistä ihan kotosalla ja oireettomana mennään. COEn tavoin potkuja odotellessa, niin että pääsee sitten huolestumaan, kun niitä ei välillä tunnukaan;) Varsinkin aluksi niitä tulee vielä niin harvakseltaan...Niinhän se on, että melkein koko ajan on joku asia mielen päällä, joka enemmän tai vähemmän huolettaa. Siis todellakin, ihanaa olla raskaana;D
Mulla on ensi viikolla neuvola ja kuunnellaan ekaa kertaa sydänäänet. Ultrassa oon kyllä nähnyt sydämen sykkivän jo kahteen kertaan, mutta se on aina niin mukava kuulla kun hevoset laukkaa:) Joidenkin mielestä vauvan sydänäänet kuulostavat enemmänkin junan puksutukselta, mutta meidän esikoinen kyllä kuulosti ihan laukkaavalta hevoselta:D Aikaisemmin jo kyselin muiden kokemuksia raskausoireiden yms yhteydestä vauvan sukupuoleen, nyt tuli mieleen sydänäänet ja syke. Sitähän sanotaan, että nopeampi syke (>140) olisi tyttö ja hitaampi (<140) taas olisi poika. Onko pitänyt paikkansa muilla? Meillä tämä oli alusta saakka totta, esikoisen syke oli aina 150:n luokkaa ja tyttöhän sieltä tuli.
Ei kai tässä muuta, hiljaista tuntuu olevan. Ne, jotka eivät ole reissussa, ovat varmaan nääntyneet syötyään liikaa suklaamunia =)
L 14+1 (Jiihaa, näyttää jo tosi hyvältä noi viikot!)
Olikos se Axelara kun kyseli selkäsäryistä?! Mä en oikein osaa sanoa, onko supistelevaa, kun ei niistä supistuksista silleen oo kokemuksia. mut tuskin on sellasta, kuvittelisin..nimittäin aamuisin oikeen särkee selkää ylempää, ristiselästä joskus, mut enemmän tuolta keskiselästä jomottelee. Jumpalla menee ohi aika hyvin säryt. Pelkään vaan niin tuota reppua mikä masuun tulee painoksi, että kuinka paljon se sitten jumittaa mun selkää.
No, se selviää vaan odottelemalla ja katsomalla! Mietin, että puolisen vuotta ja sitten meillä on lapsi! Apua:) Kuinka me sen kanssa osataan olla?? hui! :)
Hyvät illanjatkot!!
terv. Alisa 14+4
Uusi päivä taas koittanut ja toivottavasti parempi kuin eilinen:(
Kirjoittelinkin eilen, että oli vähäsen(??)tylsää ja isäntä meni talliin jne...Mä sitten lähdin yksin ajelemaan ja kävin viemässä istuttamani rairuohot siskolle,olin n.1.5 tuntia reissussa eikä isäntä ollut ees huomannut mun lähteneeni?! Huomasi vasta kun tulin takas. En vaivautunut sanomaan hänelle mitään, kun läksin sillä olin tosi kiukkunen :(
Jos meillä on pääsiäisen 4:stä vapaasta KAKSI yhteistä niin eikös niistäkin toinen pidä viettää TALLISSA, prkl:(( Ei aina jaksa ymmärtää noita miehiä ja niiden ajatuksia! Sitte kysytään, että " Mikä nyt on huonosti?" Välillä siinä kohtaa meinaa kyllä pelihousut revetä?! Sanoin kyllä suoraan, että olisin halunnut viettää päivän YHDESSÄ, sohvalla saan maata muutenkin ihan tarpeeksi. Olin niin vihanen, että sanoin koittavani sunnuntaiksikin töihin niin ei tarvii mun takia olla tallista pois. Piruuttanihan sen sanoin, en TODELLAKAAN aio mennä huomenna töihin. Mutta kun mies menee maanantaina 12 tunniksi töihin niin piti vähän " piruilla!:D
Eli se ilta meni sitten mököttäessä, saunassakaan en sanaakaan puhunut.Mä olen aina hiljaa, jos mua suututtaa...:/ Menin nukkumaan jo aiemmin, mutten mä mitään nukkunut vielä kun isäntä kömpi viereen. Oli juonut muutaman olusen ja voi että meinas verisuoni katketa päästä...arrgghhhh. Toinen sitte nukahti siihen hyvinkin pian:telkkari jäi auki ja voi juma sitä KUORSAUSTA :(( Pari kertaa tönäsin ja hetken oli hiljaa. Oli siinä ja siinä, etten lähteny sohvalle maaten, mutta luonto ei antanut periksi jättää omaa lämmintä petiä :)
Että SEMMOSTA KAIKKEE KIVAA TÄÄLLÄ EILEN :D :D : D
Toivon siis todella, ettei tästä päivästä tule yhtä " iloinen" :)
Iskias vihoitteli taas ja sekin pistää hermot vähän kireelle. Ai niin..mies muuten sanoi sitten mun kiukuttelusta, että " Voi olla, että johtuu tuosta raskaudesta..en tiiä, kun ei niin kauheesti ole kokemusta!" Teki siihenki mieleni heittää, että mies ei todellakaan kestäisi raskautta millään muotoa..ei henkisesti eikä psyykkisesti...mutta olin sitte ihan hissukseen kuiteski;)
Muutoin ei mitään uutta....Niin siellä kyseltiin ollaanko kaivettu prätkät naftaliinista niin mähän en meinaa ollenkaan kiivetä pyörän päälle tänä vuonna. En antaisi ikinä itselleni anteeksi mikäli nyt menisin kaatumaan ja tapahtuisi jotain ;( Mieli toki tekisi, mutta järki sanoo jyrkästi EI !!!! Kokemusta ajamisesta on kuitenkin vasta muutaman kuukauden ajalta viime vuonna ja kerran menin sitten kaatumaan silloinkin..eli en kyl uskalla ottaa riskiä :( Eilen kaivoin nahkatakin(ajotakin...)kaapista ja pidän sitä nyt sitten muutoin, ettei ihan tyhjänpanttina tuolla kaapissa pölyty :) Kyllä voi vähän haikee olo tulla, kun tuosta pihasta lähtee iso lauma prätkiä kuumana kesäpäivänä viilettämään...mutta onhan tää masunkasvatus kuitenkin mulla tuhatbiljoonaa kertaa tärkeempää.Ehdin sitten ensi vuonna ajella, lapsenvahtikin on jo hommattu :D :D
Nyt toivottelen kaikille mukavaa lauantaita! Mä poistun valmistautumaan töihin, plääh :/
Voikaa hyvin, Ystäväiseni!
Toivottelee: Je_Ni & " Pikku-Hippu" 14+6 (ja huomenna taas paukkuu!)
P.s Sorry tällanen *valivalivali* teksti tähän aamun alotukseksi :D
Voi että mulla myös risoo, ja mikäs muu kun oma rakas ukko! Se tekee koko pääsiäisen ympäripyöreetä työpäivää (klo 8-20) ja sitten sen pienenpienen ajan, jonka kotona käy, löhöö sohvalla JA olettaa, että minä laitan muksut nukkumaan ja sen jälkeen hyrrään suurissa himoissani sen kainaloon. Voi juma, kun ei vois yliväsyneenä enempää S:ä tehä mieli! Ja muutenki, sen ei ois pakko tehdä lähellekään noin paljoo töitä, mutta kun " pitää sitä tienata pahan päivän varalle" . Sillä on viimeksi ollu vapaapäivä n. 3 viikkoa sitten.
No, tästä pääsenki toiseen asiaan, mikä kyrpii vielä enemmän. Meillähän minä oon kotiäitinä ja mies sies tienaa ihan mukavasti. No, mulla ei tietty rahat riitä koko kuukaudeksi (varsinkaan nyt, kun maksoin viime kotihoidontuesta sähkölaskun, johon meni reilusti yli puolet siitä mitä sain). Ärsyttäää sitten suunnattomasti, kun pitää aina erikseen pyytää mieheltä rahaa. Siis nytki; se kävi illalla ja aamulla jääkaapilla ja eilen puhuinki, että käyn tänään kaupassa jne. ja siis varmaan iteki huomas, ettei kaapeissa oo paljoo mitään. Niin arvatkaapa ottiko asiaa puheeksi. Paskat, lähti töihin ja otti vielä sen auton, jossa on lasten turvaistuimet. Aaaggghhhhh! No, käy se kotona kahdelta syömässä. Pakko sitten taas ruinata rahaa. Kyllä se sitä sitten aina antaa, mutta tuntus paljon kivemmalta, kun tajuis antaa ihan oma-alotteisesti.
Flunssa ei oo häipyny vieläkään, mutta jotenki siihen on jo tottunut. Mahassa kaikki hyvin. Luulen, että olisin jo kahtena päivänä tuntenut liikkeitä, mutta hiukka epäilyttää oisko sittenkään. Edellisistä kun tuntui vasta rv 18-19. Toisaalta, mulla on ollut aina istukka etuseinässä, mutta nyt en tiedä vielä missä. Noo, voi olla ihan ilmakupliakin. Eipä tässä hätää vielä ookkaan.
Nyt pakko lähtee pyykkivuoren kimppuun vaikka laiskottaaki armottomasti.
Mianni 13+0
Ompas muillakin mennyt noihin ukkokultiin hermot, en siis ole ainut =o)Meilläkin mies lähti töihin ja mulla ihan paska fiilis. (hölmö minä!)Kun tuntuu vaan että kaikilla muilla on nyt pitkä viikonloppu edessä vapaata. Mutta onhan näemmä muittenkin miehet töissä =D
Ymmärrän kyllä, Je_ni. Luulempa minäkin että voi olla parempi olla nousematta pyörän selkään, näin hyvän syyn vuoksi =o)
Vaippaostoksille pitäisi lähteä, jos ottais vaikka pyörän esille ja kävis pyörällä kaupassa. =)
Meilläkin mies tienaa siis paljon paremmin kuin minä ja vähän sama juttu että ottaa kunnian päälle pyytää rahaa toiselta. Onneks meillä mies tajuaa pienen pienestä vinkistä jos jotain tarvitsee ostaa. Töihin tekisi jo mieli lähteä mutta hoidetaan nyt tämäkin pieni ihminen ensin vähn isommaksi ja sitten etsitään töitä kunnolla.
En tosiaan ole luonteeltani mikään kotihiiri. Neljä seinää alkaa hyvinkin pian tökkimään ja pelkkä kotiäiti-sana kuulostaa omaan korvaan oudolta..Mutta aika aikaa kutakin =o)
Tulipas taas turistua...Ihanan näköinen keli ulkona, mieltä piristää kummasti. Meinasin varastosta kaivaa grillin jo tuonne takapihalle ja jos vaikka laittais vähn " kesäkuntoon" muutenkin...Ihanaa!!!
Kesä-kevät ihminen olen minäkin henkeen ja vereen asti =)
Nyt menoks.
Camelot 13+2
Siis polku-, ei moottoripyöräilemään:) Kohta tulee kaksi vuotta siitä kun olen viimeksi fillaroinut eli ajokki on kyllä pahemmin pölyssä ja huollon tarpeessa:/ Esikoista odottaessani pyöräilin aluksi keväällä vielä työmatkat (12km/suunta) mutta jossain vaiheessa se jäi ja sen koommin en ole pyörääni edes nähnyt. Nyt en noin pitkiä matkoja uskaltaisi (lue: jaksaisi;) enää polkea, kun en ole juuri mitään liikuntaa harrastanut piiitkäään aikaan. Mutta pieniä lenkkejä voisin tehdäkin, jos vain sais tuon ukkokullan laittamaan fillarin kuntoon:p
IHANA ILMA muuten=)
-L-
Tosta pyörän selkään hyppäämisestä sen verran, että ajattelin kyllä mennä isännän kyytiin näin alkukaudesta muutaman kerran. Vielä kun ei ole tuo mahakaan tiellä :) Ukko-kulta kun osti juuri uuden prätkän ja on niin innokas esittelemään sitä. En aio antaa pelolle valtaa, jotain voi sattua vaikka bussimatkalla tai suojatiellä jos sikseen tulee.
Sitten kun vauveli on syntynyt, niin taitaa jäädä ne kyydissä olot vähemmälle. Tai sitten ajan itselleni a-kortin ja ostan oman pärrän.
(.) Maha ei ole vielä yhtään näkyvissä, ja iltapäiväpahoinvointi on (ainakin toistaiseksi) kadonnut. Katsotaan mitä tapahtuu kun stressi pukkaa päälle koska viikon päästä olisi muutto. Tai siis kamojen roudaaminen varastoon ja muutto mökille pariksi viikoksi. Ostamamme asunnon vapautuminen viivästyi ja joudumme elämään matkalaukkuelämää reilut kaksi viikkoa. Kun vanha asunto on jo myyty, niin täältä täytyy häipyä. Onneksi saamme sanktioina vajaat pari tonnia vaivanpalkkaa. Sillä saa jo uutta kämppää sisustettua (vaikka lastenhuoneen :D ) kivasti.
Muuton takia neuvolakin vaihtuu. Vähän jännittää, kun olin juuri ehtinyt tottua. Viimeinen neuvola vanhassa paikassa on 25.4 ja vielä rakenneultra 17.5.
Oletteko menossa 3D ultraan yksityiselle? Tekisi mieli mennä katsastamaan miltä se pikku-ukko (vahvat poikafiilarit) oikein näyttää. Onko tieto millä viikoilla siitä saa eniten irti? Ja mitä paikkaa pääkaupunkiseudulla suosittelette?
Iloista ja munarikasta pääsiäistä kaikille Lokamammoille!
Tikru ja ' Pena' 14+4
Neljän päivän loma edessä - ihanaa! Puolilta päivin lähdemme maalle miehen sukulaisiin pariksi päiväksi. Hauskaa kun pääsee rentoutumaan ja kunnon saunaan!
Eilen illalla siskoni ja mieheni sisko kävivät meillä ja molempia pyysimme kummeiksi (aikaisessa ollaan!) ja tietty suostuivat ja olivat oikein innoissaan. Molemmista tulee ekan kerran täti ja keksimme siinä sitten samalla nimen sekä tytölle että pojalle! Aika hyvät keksittiinkin!!!
Nyt kahvin keittoon ja laukkua pakkaamaan... Hyvää pääsiäistä!
Bluewish 12+2