**LOKAMASUJEN PÄÄSIÄINEN**
Ajattelin, että taitaa mennä koko pääsiäinen yhdessä pinossa, kun niin moni tuntui lähtevän reissuun. Minä oon tyttöjen kans koko pääsiäisen kotosalla. Poika meni mummolaan ja mies on töissä..
Viime yö oli huono. Heräilin vähän väliä, vessassa piti käydä kolmesti(!) ja Venla nukkui keskessä, eli potki ja pyöri.. Viime raskaudessa olin loppuajasta ihan poikki, koska en saanut nukuttua kuin 2-4t yössä ainakin 2kk:n ajan. Piti ravata vessassa, oli kuuma, supisteli, liitoskivut valvotti jne. Silloin vannoin, että ei enää ikinä! Ja tässä sitä ollaan. Voin vaan toivoa, että pääsisin nyt helpommalla.
En nyt muista, mistä eilisessä pinossa oli puhetta. Täytyy lähteä aamupalalle, ennenkuin kuopus herää. Sais kerranki syödä rauhassa.
Mianni 12+6
Kommentit (52)
Täällä on niin keväinen keli! Aurinko paistaa, on tosi lämmintä ja linnut laulaa, ihanaa! Aamulla ei päästy ulos ollenkaan, kun lähdettiin käymään prismalla. Isännän piti päästä ostamaan jotain porankärkiä, kun levyttävät mun veljen kanssa varaston seinät loppuun. (Ompahan sitten varasto valmis, että pääsee taloa kauppaamaan....) Ja lapset sai tuhlata virpomispalkkansa; siitä tulikin melkoinen tahtojen taisto, poika vaihtoi koko ajan ja lopuksi väännettiin kättä, että tarvitaanko puuha pete työkaluja ja poika voitti. Nyt se onnessaan sovittelee tuolla uutta puuha pete työkaluvyötään ja työkaluja siihen. Pääasia, että on tyytyväinen! Niin ja omatpahan oli rahansa, ei nimittäin ollut ihan halpa...:):)
Mulla on sama murjotustaktiikka kun sulla JE_NI. Mä oon vaan aika huono siinä, kun oon niin kauhee höpöttämään, että aikaa myöten aina unohdan, että piti murjottaa ja alan selittämään jotain juttuja ja sitten ärsyttää vielä enemmän. Meillä kans isäntä kuorsaa ja vallankin silloin, jos on ottanut jotakin. Monta kertaa ois sohva ollut houkutteleva vaihtoehto täälläkin, mutta ei anna luonto periksi luopua omasta paikastaan! Sitten isäntä saa vaan kyynärpäästä kylkeen jne. Ja meillä on kans välillä samanlaisia juttuja näitten himojen ja niiden puutteiden kanssa, kun MIANNILLA. Ärsyttää, kun pitäis vähintään joka toinen päivä olla jotain puuhastelemassa.
Meillä on onneksi yhteinen tili ja siis yhteiset rahatkin, kun on nuo tulot itsellä aika vähäisenlaiset. On siinä omat huonotkin puolensa, mutta meillä niitä plussia on enemmän.
Täytyy lähtee antamaan muksuille välipalaa ja laittamaan neidille uudet housut, kun pissasi housuunsa.
Nöpö & paavokerttuli 14+5
SELKÄSÄRYISTÄ KÄRSIVILLE: Oletteko kokeilleet/harkinneet sellaista [b]tukivyötä[/b]? Mulla oli lainassa edell. raskaudessa ja siitä oli kyllä suunnattoman paljon apua jo melko aikaisessa vaiheessa raskautta, kun selkä oli tosi kipeä. Ihan loppuaikoina en enää tykännyt käyttää kun alkoi epämiellyttävästi painaa vatsaa. Suosittelen lämpimästi! Mulla oli Anitan BabyBelt ja se on ainakin hyvä. Niitä on paljon myynnissä ainakin huuto.netissä, jos ei viitsi uutta ostaa. Itse ostin kaverilta ja valmiiksi odottamaan, varmaan tällä kertaa säästyn pahemmilta säryiltä;)
Nyt täytyy taas lähteä ulos nauttimaan auringosta.
Paremmalta näyttää täällä :)) Ihanaa huomata,että noi äijät taitaa ihan yleisestikin olla vähän " hankalia" ..hmmm...niin ja mehän ollaan raskaana olevina varsinkin TÄYDELLISIÄ NAISIA ;)
Oli tosi paljon kaikkee mihin pitäs muistaa kommentoida, voi kun muistas...Ööööö, tota ensin vaikka tosta pärräilystä; meillä kans isäntä osti itelleen taas ihan ihakuuden pärrän, mutta en mee kyytiin siitä syystä, että tollasen " kyykkäkyykkä" pärrän takana on tosi kamala istua, koska kyytiläinen istuu PALJON korkeemmalla ku kuski :( Siellä tuntee olonsa tosi orvoksi eli täytyy jättäytyä kyydistä veks. Mä muutoin ajoin sen A-kortin viime kesänä ja olen tosi ylpee, että sain sen suoritettua ja läpäsin inssinkin kertalaakista, vaikken ollut koskaan ennen ajanut ees mopoa. Isännän crossimönkijällä harjottelin vaihtamaan vaihteita..Nooo, pysäs toi autokoulun pärrä silti vähän väliä..heh heh jaa että ihan hiukanko oli vaihteet hakusessa :D Omassa ne jo kävi tutuksi...saas nähdä uskaltaako vuoden päästä laisinkaan sen selkään :o
Ja mitäs sitte....Tosta raha-asiasta niin meillä isäntä oikeesti " elättää meidät" ...tai siis maksaa oikeestaan kaikki laskut ja asuntolainan lyhennyksen...Se maksaa kenellä on rahaa :D Mutta ihan omat tilit meillä on ja omat rahat sillain, etten omiin ostoksiini häneltä rahaa pyydä vaan vaatteet ja muut ostan omasta palkastani ja maksan omat laskuni sekä rahatilanteeni mukaan tv-luvan tai muuta vastaavaa. Itellä kaikki menee mitä tulee, onneks isäntä sentään on saanut kerättyä sukan varteen " pahan päivän varalle" :)
Selkäsärystä...PIRU KUN EN IKINÄ MUISTA KENELLE PITI KOMMENTOIDA...SAAKELIN DEMENTIA :( No Sinä, joka kerroit millasia selkäsärkyjä sulla on niin kuulostaa kyllä kovastikin iskiaskivulta. Se vihlonta menee tosta ihan alaselästä pakaraan, välillä ihan takareiteen saakka...Ihan ku joku vetäs sen hermon piukkaan :( Auuuutssss!!!!
Tänään oli kiire päivä töissä ja selkä ihan saakelin tattis..:VÄSYNYT :( Melkein voihkin hyvästä olosta (heh heh, joo niin varmaan...)kun pääsin ISTUMAAN!!! Aaaaaahhhh!!!
Mä huusin huuto.netistä itelleni sellasen tukivyön. En ole tosin sitä käyttänyt kuin koe-mielessä kerran tässä kotosalla ja tuntui kyllä hyvältä. Aamusella kävi mielessä tarviskohan se laittaa töihin, mutta en sitten " jaksanut" (hyvä syy!) !! Pitää kyllä ruveta kokeilemaan sitä, ettei joudu jäämään saikulle :/
Ja jumppa auttaisi kyllä kanssa, mutta miten hemmetissä mä saan itestäni nyt irti! Tosiaan harrastin hyvin aktiivisesti salilla käymistä siihen asti kun tein r-testin (rv7+3) ja siihen loppu ku seinään! En ole tehnyt MITÄÄN sen jälkeen:( Jotenkin hirvittävästi tekis mieli jumpata ja tehdä, mutten USKALLA!!! TYHMÄ MINÄ !!! Kun on kaikkia ihme tuntemuksia millon missäkin niin sitä pelkää jotenkin vahingoittavansa sikiötä:( Tiedän, että olen väärässä....ja jopa myönnän sen :D
Kyl surkeesti pitäis tehdä jotain, kun kuiteski sain itteni just hyvään kuntoon.
Ja mitäs sitte piti...Niin siitä 3/4 D ultrasta niin kyllä musta tuntuu, että me sinne mennään kattomaan mitä tytölle (hih) kuuluu:) Mua vähän jännittää tuo kunnallisen puolen rakenneultra, kun olen kuullut vähän negatiivista palautetta tuolta " kyliltä" , mutta käydään nyt kattomassa mitä sanovat.
Ette arvaa...Isäntä sitte päätti äsken lähteä koittamaan uutta prätkää..Viiletti tuosta ilman kypärää eikä pärrässä ole ees rekkarikilpee vielä kiinni :D :D Meijän yks kaveri on tossa käymässä ja se sanoi mulle, että sun pitää sanoa että isin pitää nyt vähän rauhottua..NO NIINPÄ!! Mutta minkäs teet: miehethän ovat ikuisia lapsia :) Mutta oli joteskin niin lutusta kattoa miten onnellinen se oli tullessaan takasin! Kun hän ei ole tota pyörää päässyt ennen ees kokeilemaan, kun talvella osti. Valitteli, että välityksiä pitää vaihtaa, kun ottaa jo kakkosella 220km/h.....Että se siitä rauhottumisesta sitten:D :D :D Ei kait, kyllä mä siihen luotan, ettei tee mitään tyhmyyksiä vaan järki-kulta on aina mukana..
Voi että olikohan vielä jotain muuta mihin piti kommentoimani...äsh, kun ei muista...Kai tässä tärkeimmät ja lisäilen sitten mikäli tulee mieleen..Jaa niin, siitä ikkunanpesusta SANOMALEHDILLÄ:o Kuulostipa aika oudolta, mutta totisesti niin mielenkiintoiselta, että sitä on PAKKO kokeilla :D :D Kaikkea sitä kuuleekin!!! Ei ihan ekana olis tullut mieleen kyllä, heh!
Ihanaa, nyt on 2 vapaata edessä. Huomenna on meillä yhteinen vapaa ja TOIVON, ettei se mee isännän osalta tallin perukoilla! Joo, onhan se totta kai kiva, että on harrastuksia...muttei ne tietty saa mennä mun ja vaavin edelle....HEH HEH :D Maanantaina menen parantamaan maailmaa erään leikkausta odottavan lapsettomuudesta kärsivän ystäväni luokse:)
Nyt taidan heittäytyä sohvalle......Paitsi että en menekään, kun piti siihen seksijuttuun vielä kommentoida ;) Ymmärrän NIIIIN hyvin teitä, joilla lapsia eikä seksi sitten enää totaalisen väsyneenä kiinnosta!!! Kun ei se kiinnosta, vaikkei olisi lapsiakaan-omasta puolestani siis puhun:) Mä voisin periaatteessa olla tosi pitkiä aikoja ilman seksiä, ei se ole mulle henk.koht niin kovin tärkeää....tai non tärkeää, muttei NIIN tärkeää, you know?! Ja kun meillä ainakin mies useesti käy suoraan kiinni " kriittisiin paikkoihin" ja se ei ole musta ainakaan ollenkaan sytyttävää-päinvastoin!!! Miehillä se on tietty vähän eri asia, kun melkein ajattelevatkin " SILLÄ" , mutta kyllä se meillä naisilla on niin paljon myös psyykkistä juttua ja lähtee niin pienistä asioista....Katseista, ajatuksista, sanoista, teoista(sellasistakin, jotka eivät todella koske seksiä!!), huomaavaisuudesta jne....Ja voi mennä koko päivä niin, että pikkuhiljaa sitä lämpee ja lämpee ja illalla sitten jo melkein käy toisen kimppuun kiinni ;) Mutta sitten kun se on pelkkä " suoritus" niin ei hyvä :( En tiiä ottaako tästä nyt hullu erkkikään selvää, mutta yritin kuiteskin.
Meillä raskauden myötä seksielämä ei ainakaan missään nimessä ole vilkastunut ja se on pelkästään mun " ansioitani" , mutta en voi moittia isäntääkään-on ollut kyllä todella ymmärtäväinen sen suhteen :)
Nyt mä ehkä muistin kaikki :)
Päivänjatkoja ja muistakaa syödä munia ;)
Terkuin: Je_Ni 14+6 edelleen vielä hetken....
Mulla kävi just niinkuin Jenilläkin...kävin paljon salilla ja jumpissa..KUNNES testi näytti plussaa, jotenkin en sitten uskaltanut enää tehdä oikeen mitään. Tuntui,että jos liikaa pomppii tai ponnistelee niin menee kesken tms. mä sitten jotenkin ajattelin, että jos harrastaa edes ulkoilua niin hyvä. Et toisaalta parempi se, että oma mielenrauha pysyy, ettei tarvi sit miettiä jonkun liiallisen jumppailun takia vahingoittaneensa sikiöö.
Mä myös tiedän, että olen väärässä:) jumppa tuskin vahingoittaa sikiötä, mutta mulle tää meni paremmin näin. Kotona sitten teen noita vatsa- ja selkälihasliikkeitä melki joka päivä. Jotenkin vaan harmittaa, kun sain just käsivarret aika kivoiks, niin nyt ne läskistyy:) Paitsi, että saanhan mä syksyllä oman " puntin" mitä nostella. Ja saa tulla vähän läskiäkin, ei se nyt tunnu niin kamalalta sitten.
Niin, ja Juhuu!!! Löysin tarpeeksi pitkät mammafarkut lindexiltä! Nää on jopa ihan oikeesti ihan kivan näköisetkin! Sitten Tampereelta Nanoukista löytyi noita Mama-licious - vaatteita, ne on aika kivoja, eikä mitenkään kovin kalliita! Näillä farkuilla kelpaa istua sen 4 tunnin lennon ens perjantaina! Ei purista! Ja sitten on muutenkin kiva, kun toi masu (joka pikkuisen jo näkyy) oikeesti saa olla pömpöllään tossa. Normaalit housut kun jo ikävästi puristaa!
Nyt taidan lähteä koiran kanssa pihalle kun aurinkokin kurkkii välillä! Ulkona on ihanan lämmin!
Muistakaa, että kukko munii huomenaamulla tyynyn alle!
terv. Alisa 14+5
Nyt tuli ensi kertaa oikein kesäfiilikset tuolla ulkona. Käytiin muksun kanssa pyöräilemässä ja pistettiin grilli pystyyn. Nam, maistui hyvältä pitkästä aikaa...
Heh, tuosta ikkunanpesusta...Vinkin otin siitä sillä siisti (tmv..) ohjelmasta, mutta siinä neuvottiin laittamaan suihkupulloon etikkaa pikkusen. (vai oliko se edes etikkaa=D). Sitä sitten ikkunaan ja sanomalehdellä pyyhkien pois.
No, mulla ei ollut etikkaa kaapissa( korjatkaa joku jos sattui kyseisen ohjelman katsomaan, etten neuvo ihan väärin;) joten suihkutin fairyvettä ja pyyhin sanomalehdellä. Puhdasta sain niinkin.
Voi, että mä taidan olla joku kummajainen naiseksi, kun minä voisin harrastaa noita petipuuhia melkein milloin tahansa ja oonkin meidän suhteessa se aktiivisempi puoli. Ollaan puhuttukin että en ole tainnut koskaan kieltäytyä seksistä, mutta mies kyllä on...Vaikka ollaan kohta 7 vuotta yhdessä oltukin niin seksi maistuu kyllä meikälle, aina =o)
Minä en kovin kauaa pysty ilman olemaan, toisin kun oma mies. Meillä taitaakin tässä asiassa olla nuo " sukupuoliroolit" päinvastoin kuin norm. ;o) No, tulipahan kerrottua tuokin teille ;) ;)
Eihän tässä kohta ole enää mitään salattavaa =D
Jos kävis napsauttamassa saunan päälle ja kruunais tän kivan päivän löylyttelyllä =o)
C 13+2 edelleen ;o)
Siis mikä toi madam mamma on? kiinnostais itsekin tietää vauvan sukupuoli kenties jos osuis oikeeseen...
piiiiiitkästä aikaa! Ja oikeen mukavaa pääsiäisen aikaa kaikille minunkin puolesta! Oikeen hävettää kun en oo muka jaksanu tai kerenny pinoutua millon lie viimeks.Lukenu oon kyllä edelleen päivittäin,että jotenki oon kärryillä pysyny.
Oonkin ollu melkein koko kuluneen viikon saikulla.Valtava huimaus valtasi minut.Neuvolassa kävin,mutta paineissa ei mitään vikaa.lääkäri sano että voipi olla ihan vaan väsymystäkin.Mää en muutenkaan kohta enää ymmärrä tätä koko väsymystä.Tää vaan pahenee koko ajan.Alkuraskaudessa olin pirteä verrattuna tähän nykyiseen olotilaaan.
Onko teillä muilla tällaista jatkuvaa väsymystä,vaikka viikkojen puolesta pitäisi olla " hehkeä" keskiraskaus?!
pientä supistelua on myös ollu havaittavissa.
Esikoisen synttäreitä ollaan tässä vietetty ja kyllä otti lujille nämä kekkerit!! On se vaan kovaa kestittämistä,kun tuo ystäväpiiri on laaja.
Selkäsäryistä kun oli puhetta,niin liitympä minäkin tähän mainittuun iskias klubiin.Oireet täsmää täydellisesti.Arvasin kyllä näitten kipujen tulevan edellisten raskauksien takia,mutta ihan vielä en niitä odotellu.
Eihän tässä oo enää kuin vaivaiset 25 vko laskettuun! heh heh!
Kommentoinpa minäkin tähän rahan tienaamiseen. Itse ansaitsen hyvin surkeasti ja mieheni kuitenkin mielestäni hyvin. Onnekseni meillä yhteinen tili jonne kaikki perheen tulot tulee ja mistä kaikki maksetaan,katsomatta siihen kenen tienaamia rahoja käytetään.Meillä minä ehkä olen se tuhlaavaisempi osapuoli ja mies siitä joskus leikillänsä huomauttelee.Johon vastaan että eihän lapset voi takapuoli paljaina pihalla kulkea tai onhan se mukavaa kun kotona on nättiä ja viihtyisää.Äkkiä loppuu kommentit tuhlaamisesta. Tällainen käytätö sopii meille hyvin.
Seksistä oli myöskin puhetta.Meillä homma menee niin että mun halut on näin raskaana tipotiessään(ei ne mitkään mahdottoman suuret taida olla muutenkaan).Miestä tietenkin tympäsee seksittömyys,mutta hattua nostan hänelle siitä,että tämän raskauden aikana ekaa kertaa huom.ekaa kertaa on ottanut asian niinkuin mies! Tarkoitan sitä että ei narise eikä vonkaa ja pystyy ajattelemaan että sitten joskus taas tämäkin puoli suhteesta voi paremmin.Ja ennen kaikkea on onnelllinen niistä muutamasta kerrasta kuukaudessa kun vaimolta irtoaa muutakin kuin hyvänyön pusu.
Nyt lähdetään pääsiäiskokoille.
päivänsäde 14+6 (huomenna paukkuu viikot TAAS! IHANAA!!)
Ekaksi havanese: Laitat siis sähköpostia os. madam.mamma@luukku.com ja siihen ikäsi, lasketun ajan ja monettako odotat. Vastaus tulee sit aikanaan (mulla tais mennä pari päivää muistaakseni).
Seksistä vielä: Meillä on suurin ongelma minun väsymys! Siis kun yksin pyöritän 3 alle kouluikäisen kanssa arkea täällä päivät, niin olen illalla kertakaikkiaan niin väsynyt, että en jaksa! Ja monesti käy niin, että nukutan keskimmäistä ja nukahdan samalla itsekin. Olen yrittäny sanoa miehelle, että auttas, jos hän vaikka joskus huolehtis lapsille iltapalat, iltapesut ja laittas ne nukkumaan..mutta eipä tuo oo oikeen ottanu neuvosta vaaria. Ja välillä just tuo niin ärsyttää (siis jos mies sattuu oleen illan kotona, niin makaa sohvalla kattomassa tv:tä ja minä laitan muksut yöpuulle) että ei tuu enää mitään hellää mieleen!
Ja sitten tuosta lämmittelystä ;) Meillä on vähä toisin päin, että mulle kelpais hyvin ne ns. pikaiset (just tuon väsyn takia), mutta mies haluaa pitkiä, herkkiä sessioita :) No, kaikki salat vaan julki, onpahan tutuilla hauskaa jos lukevat ;)
Päänsärystä: Oli jonain päivänä monella samaa vaivaa. Mulla ei Panadol tehoa ollenkaan ja Buranaahan ei sais ottaa. Sanoin asiasta nyt lääkärineuvolassa ja sain Panacod-reseptin. Ja se auttaa! Ei tarvi ottaa ku yks tabletti, niin loppuu päänsärky ja on turvallista vaavillekin.
Sitten kysymys: Onko muilla paljon tuttavia raskaana? Meidän tuttavapiiriin / sukuun on iskeny oikee beibibuumi. Äkkiseltään laskettuna tälle vuodelle on 5 kaveria / sukulaista saanu jo vauvan ja mun lisäksi 6 on raskaana! Loppuvuodesta paukkuu vauvamahat oikeen urakalla. Ja, mikä ihaninta; näistä moni on yrittäny vauvaa kauan. Mahtavinta on, että meidän lapset saa joulukuussa toisen serkun :) Tähän asti on ollu vaan yks.
Mies on yhä töissä *huokaus* Aamulla lähti kahdeksaan, kahdelta kävi kotona n. 5min ja lähti takasi. Kauankohan sen pää / kroppa kestää.. Olo on todella kuin yksinhuoltajalla! Kuopus nukahti jo 19.15 eli herää aamulla joskus seiskalta. Esikko on hampaanpesulla, mutta tota vaikeinta tapausta tuskin saa nukkumaan ennen puoltayötä, kun nukkui " päiväunet" klo 16-18.30... ja itse oon taas aivan kuitti.
No, jos lähtis kuitenki iltapalalle tjn
Mianni (edelleen se 13 tasan)
En muista mikä päivä nyt on olevinaan... tai siis muistan että lauantai :) Mutta että onko tällä joku nimi.
Mun piti oikeastaan vaan yhtä juttua sanoa ).(sta eli yhdistelmä äitiyshousut + äitiyspaita (ainoa tarpeeksi pitkä peittämään over the belly -housujen venyvän osan) valitettavasti " toimivat" ja MAHA NÄKYI. Oltiin tänään Sellossa pari tuntia pyörimässä ja kyllä huomasi että varsinkin naisten katse ajautui poikkeuksetta mahan seutuville. Muistan tämän entisestä raskaudesta, nyt se vaan tuntui vaivaannuttavalta kun ei siis vielä ole kerrottu tästä. Vähän jännitti että joku tuttu tulee vastaan, mutta ei ainakaan tunnustanut.
Sitten kotiintullessa pitikin mahaa peitellä, kun tuli sukulaisia yllätyskäynnille! Kiva oli kun oli turvonnut kiinalaisesta sapuskasta :) Mutta hyvän vinkin otin taas käyttöön: lyhyt paita pitkän paidan päälle, " katkasee" kropan keskeltä ja maha katoaa. Toimii synnytyksen jälkeenkin, esimerkiksi Britneylla oli varmaan puol vuotta synnytyksen jälkeen aina kerrospukeutumista! :)
Tuolla kyseisellä Sello-reissulla kävi muuten viimein katkerasti selväksi LASTEN HINTA: Ostettiin 1v1kk esikoiselle välikausihaalari ja -hanskat (eli siis sellaset jolla se voi kontata ulkona vaikka maa olisi vähän märkäkin, muttei kuitenkaan topattu - tämä tiedoksi kaikille muillekin noviiseille, itsekin opin termin tänään :). Hintaa tuli 80 e eikä edes ostettu kalleimpia!!! Järkyttävää, en muista ollaanko ostettu tytölle mitään noin kallista paitsi turvaistuimet :o Nyt ne lapset vissiin alkaa sitten maksaa... kauppiaiden kettuilua, kyllähän ne 60-senttiset bodyt on halpoja :(
PÄÄSIÄISHULINOISTA MUUTEN: Pasha ja kulitsa tekivät eilen kauppansa :) Sain oikein monet kehut leipomuksista. Muutoin pääsiäinen taitaa olla meidän osalta ohi kun sukulaiset on lähteneet ja ruoat on syöty jo ennen varsinaisia juhlapäiviä, hehheh.
MADAM MAMMASTA: HAVANESE sanoi hauskasti... :)
Siis mikä toi madam mamma on? kiinnostais itsekin tietää vauvan sukupuoli kenties jos osuis oikeeseen...
Mäkin voin kyllä kertoa ja kenties jos osua oikeaan, että tyttö teille on tulossa :) Oon 50% todennäköisyydellä oikeassa :)
Mä joskus lähetin johonkin tuollaseen postia, en muista oliko tämä vai se Ennustaja-Elli, ja sain muuten aika kannustavaa postia, että meidän 2005 syntyneen esikoisen jälkeen seuraava tulisi sitten joskus 2016 ja sitten pari perään :D En muista enää sisältöä, ehkä syykin on ilmeinen :)
Ei sinänsä, mä uskon kyllä että ennustaminen on mahdollista ja TAROT-ENNUSTAMISTA on mulle tehtykin useasti kun on pari kaveria jotka osaavat (tai joiden kanssa on yhdessä opeteltu). Järkeviä ja toteutuneita juttuja on luettu. Esimerkiksi joskus vuonna 2000 tuli pöytään, että elämääni seuraavaan " kiertoon" eli 12 vuoteen tulee vaikuttamaan eritoten vaalea musikaalinen mies, joka on jo elämässäni. No, vuonna 2003 tosiaan sitten aloin seurustella erään vaalean musikaalisen miehen kanssa, joka oli ollut useita vuosia parhaita ystäviäni, ja jonka kanssa on nyt sitten toinen lapsi tulossa :) Kortteja luettaessa luulin kyse olevan aivan toisesta miehestä!
Pari muutakin tärkeää mitä muistan oli että vuonna 2003 menettäisin hyvän naisystävän, ja toden totta, kaksi parasta ystävääni katosivat elämästäni (sitä ennen pelkäsin että äitini kuolisi). Vuodelle 2004 povattiin äitiyttä jota kiihkeästi odotin jo v. 2000, ja niinpäs kävi että tein plussatestin 07/2004.
Mieheni uskoo tiiviisti, että kaikki tuo on sattumaa. Minä en :) Viimekertaisessa luvussa puolisen vuotta sitten halusin tietää tulevasta perhetilanteesta. Kortit antoivat ymmärtää, että meidän ei tulisi edetä hankkimaan toista lasta ennen kuin parisuhdetilanne on selkeämpi ja ymmärrämme toisiamme mieheni kanssa. Se ehkä toimi ennen kaikkea rohkaisevana tekijänä selvittämään tilannetta ja antautumaan myös ymmärtäjän rooliin vaikeissa suhteen solmuissa. Ja ehkä auttoi myös ymmärtämään, että miksei meille kovasti odotettua ja toivottua kakkosta tullut ihan heti.
No, tiedä häntä. Monenlaisia kokemuksia taroteista varmasti on. Ns. ammattilaisesta mulla ei ole kokemusta ja uskonkin, että mun läheinen suhde kortin lukijaan on ollut merkittävä, on voitu yhdessä tulkita korttien sanomaa. Mutta jotain taikaa uskon niissä silti olevan.
Nyt taidan mennä hakemaan jotain syötävää, kun nälkä kalvaa! Unelmoin vieläkin KIINALAISESTA RUOASTA... nammmm. Harmi kun kaikki hyvät kinukkipaikat on kaukana, miksei täällä Suomessa ole jenkkien takeaway chinese -perinnettä!
Hyviä pyhän jatkoja :) Kolme päivää vielä meillä np-ultraan.
Coe rv 12+5
IHANAA PAISTAA AURINKO :) ;) Olin ilman takkia (vähänks mä oon kova mimmi!!) koirien kans ulkona :D En mitään muuta toivo niin paljon kuin sitä, että tuo piha kuivaisi pikapikapikapikaaaa!!! Sitten voi koirat laittaa ulos ihan keskenään, nyt ei todellakaan voi sillä ovat yltä päältä kurassa ja p*skassa, kun hakis ne sisälle. Sanoin miehelle, että toisella koiralle pitäs hankkii roiskeläpät, kun on kyljetkin aina yltä päältä kurassa:D
Mulla tuli sitte eilen illalla taas se ihmeellinen/inhottava " painontunne" vasemmalle puolelle mahan sivulle suhteellisen alas:( Ei kiva! Ja kyllä se vieläkin tuntuu. Siitä viimeisestä kerrasta on viikko ja 3 päivää. Mä mietin, että voiskohan olla kohdun kasvua?! Ei se tavallaan SATU, mutta on aika inhottava:/
TÄNÄÄN PAUKKU 15 VIIKKOA, JIIIII-HAAAAAA :D :D Oikeesti kun tänne kirjottelee niin musta ainakin tuntuu, että koko aika viikot paukkuu?! Hieno homma sinänsä, mutta toisaalta huomaa miten nopeasti aika menee?! Mua välilä jo surettaa, että elämä loppuu kesken, kun se menee niin hemmetin nopeasti ;( Joo tiedän, että olen vähän hörhö!!!
Miannille vielä tuosta seksihommelista (heh, paljastetaan kaikki vaan) niin mä en väsyneenä kans ryhdy koko hommaan sillä mä oikeesti voin nukkua kesken leikin *noloa* Voin vaan mielessäni kuvitella tuon tilanteesi, kun teillä kuitenkin on kolme lasta ja hoitelet ne yksin nukkumaan niin ei varmaan tod ole paljon enää seksi-intoa jäljellä :( Luulisi kyllä, että miehesi auttaisi mikäli haluaisi sut innokkaana peiton alle?!! No mutta kuten on moneen kertaan sanottu, niin NE MIEHET:D
Tuli eilen taas syötyä tosi terveellisesti...Haettiin nimittäin rullakebabit ja oli kyllä tosi namia :P En oo ennen tossa muodossa kebabia syönytkään. Suosittelen!!
Mä olin sitten viime yönä unissani JUMPASSA....hmmm, oliskohan aika oikeesti tehdä jotain-muutenkin kuin unessa ?! Oikeesti kyllä on pakko!!Muuten menee hermot tän saamattomuuden kanssa*arrgh*
Viikko ja 2 päivää olisi neuvolaan....jee, odotan innolla ihan kaikkea mitä siellä tuleekaan...Onko paino noussut, entäs Hb laskenut...verenpaine.....jne...ja ennen kaikkea vauvan SYKE <3 Sitä odotan kyllä kuin kuuta nousevaa!! Voi että!! On viime kerrasta sitten jo aikaakin. Itse asiassa siitä on huomenna 3 viikkoa, kun viimeks oltiin kattelemassa vaavia.
Joku kyseli onko paljon tuttuja raskaana. Mulla työkaveri siis on ihan samoissa kuin minä ja sisko saa myöskin kolmannen lapsensa vielä tämän vuoden puolella. Hän ei tiiä vielä miten pitkällä raskaus on, ens viikolla on neuvola. Eli on joko maaliskuun taikka sitten jo helmikuun menkoista. Jos on helmikuun niin tulee vain noin kuukausi mun perässä. Valitteli muuten, että hänellä on ekaa kertaa iltaisin ihan järkyttävä JANO, kyseli onko mulla moista. Kyllä mä enempi juon mitä yleensä, mutta ei mulla sellasta pakottavaa janontunnetta juurikaan ole. Ai niin sitten on vielä isännän serkulle tulossa heinäkuun alussa esikoinen. Ei tietääkseni muille ole tulossa vauvoja lähiaikoina :) Eräs kaverini on juuri hakemassa Bangkogista(mahtoiks tulla oikein?)ensimmäistä adoptiolastaan; 1.5 vuotiasta poikaa<3 Aika ihanaa! Heille lapsettomuushoidot eivät tuoneet kaivattua lasta ja lähtivät adoptioon. Hatunnoston arvoinen suoritus, meinaan tuo adoptioprosessi ei ole kuulemma ollut ihan helppo juttu ja siinä kyllä nopeesti putoo pois ellei ole OIKEESTI tosissaan.
Jepsistä, mutta eipä kait tässä muuta kuin viettäkää oikein ihana päivä ja voikaa paksusti ;)
Terkuin: Je_Ni & " Pikku-Hippu" [b][size=3]15+0[/b][/size]
hyvä minä *taputtaa selkään* Äsken sitten vihdoin ja viimein tunsin oloni niin hyväksi että jumppasin oikein jumppavideon tahdissa. Nyt olo on vallan mainio! Ihanaa, jos sitä pystyis jatkossakin harjottamaan kun muksu nukkumassa. Ainoastaan selkälihakset mahalleen tehden tuntui aika epämukavalta...
Voi vitsit, täällä ei paista aurinko. Oikeastaan aika kumman näköinen keli, hirveän kirkasta mutta taivas aivan harmaana...=o)
Tänään syönnin jälkeen ajellaan mummulaan. Huomenna mennään tivoliin katselemaan härveleitä, kivaa!
Aamulla oli kukko muninut pojan pottaan ison munan =D
Voi vitsi että oli pojan ilme ihana kun pitkän etsinnän jälkeen löytyi, muuta sinne pottaan ei sitten ole tullutkaan =o/ Joku päivä sitten...;)
Mutta nyt menen huutelemaan nuo minun miehet tuolta ulkohommista syömään =)
Voikaahan paksusti ja nauttikaa kevään tulosta =o)
Camelot 13+3
Isäntä lähti laittamaan muksut päikkäreille ja mihinkäs muualle sitä meniskään, kun tänne....:):) Olis kyllä tarkoitus lähteä itsekin nukkumaan, eilen meni myöhään, kun mun veli oli tyttöystävänsä kanssa " talkoissa" (ukot laittoivat varaston seinälle muutaman levyn). Isännällä tuntui olevan aamulla vähän krapulan poikasta, mutta kaipa se meni ohi, kun käytiin lenkillä ja se pesi vielä autonkin tossa pihassa. Poika oli ihan innoissaan touhussa mukana, harjaili vanteita tosissaan!
Joku muukin oli eilen aloittanut kesäkauden, kaivanut grillin esille. Me siis tehtiin niin myös ja paistettiin kevään ensimmäiset makkarat. Jotenkin se ei kuitenkaan maistunut kovinkaan hyvältä, mistä lienee johtuu. Muille kyllä maistui.
Siitä ikkunanpesusta taas; CAMELOT olit käyttänyt sitä sillä siisti-ohjelman vinkkiä. Pitikö sitä ikkunaa pyyhkiä rätillä ennenkun otti käyttöön sen sanomalehden? Meillä nimittäin on ainakin niin paljon sormenjälkiä ikkunoissa, että mietin vaan irtoaako sillä sanomalehdellä hinkatessa....
Noista välikausihaalareista ja haalareista; mä oon hyväksi havainnut travallen remu-haalarit. Ne ei oo ihan kalleimpia, mutta ei halvimmasta päästä kuitenkaan. Meillä on ollut lapsilla monet näitä pukuja ja niissä on mun mielestä hyvä hintalaatu-suhde. Nyt ostin tytölle välikausihaalarin kyseistä merkkiä, ne oli citymarketissa tarjouksessa (-20%) maaliskuussa ja se maksoi silloin jotain 65 e. Reimatec:lla ois ollut aivan ihana malli, mutta sillä oli hintaa 99 e, joten jäi ostamatta. Mutta kyllä noihin lasten vaatteisiin saa uppoamaan rahaa mukavasti, meilläkin oli ostoslistalla tälle keväälle molemmille uudet saappaat, kurahousut, välikausihaalarit jne. Eli rahaa menee, onneksi neiti sai synttärilahjaksi saappaat ja kurahousut. Niin ja hetken päästä joutuu ostamaan kummallekin kävelykengät ja sandaalitkin vielä.
Täytyy lähteä vaihtamaan neidille vaatteet, se oli kakannut housuunsa....
Nöpö & paavokerttili 14+6
Eli meilläkin tosi likaiset ikkunat edellisten aukkaiden jäljiltä, sormen ja suun(!) jälkiä. En tarttenut koko hommassa rättiä ollenkaan vaan siis sillä sanomalehdellä pyyhin ja kirkkaat tuli hankaamisen jälkeen=o)
Haalarikeskusteluun osaa otan minäkin =o)
Meillä ollut viime keväänä ja nyt talvella Jonathanin haalarit ja tosi hyvät ollut. Maksaa vähemmän kuin Reimatec mutta melkein samat ominaisuudet. Täksi keväksi ostettiin sama haalari samoin tarjouksin kuin Nöpö cittarista =) Eli siis Travallen remu. Muuten olisin ostanut taas Jonathanin mutta tämän vuoden väri ei miellyttänyt silmää. Olen muutenkin tykännyt sijoittaa noihin haalareihin pikkuisen enemmän niin ei ole sitten tarvinnut ostaa erikseen kuravermeitä kun nuo haalarit on siis vedenpitäviä ja hyvin onkin pitänyt =o)
Mutta nyt sitten pukemaan ja mummulaan ajelemaan =)
C samat kun äskenkin =D
Ei muuten, mutta alkaa omatunto kolkuttaa pahemman kerran:/ Mä oon varmaan viitenä viime vuonna luvannut ukolle, että pesen pesen (olkkarin ikkunan) ja aina se on loppujen lopuksi ollut mies, joka on rättiin tarttunut. BTW, käyttää juuri tuota sanomalehtitaktiikkaa, näppärä mies mulla;) Mutta jos mä Tänä Vuonna vaikka pesisin sen ihan itse...Vai jättäiskö syksyyn eli siihen, kun tehdään kaikkemme että synnytys käynnistyisi;)) Silloinhan on puhtaiden ikkuinoiden lisäksi myös tyytyväisiä miehiä;)))
(.) Ei mitään uutta auringon alla, ensi viikon neuvolakäyntiä odotellessa. Tällä palstalla oli muuten aloitus kohdun tunnustelusta itse vatsan päältä; mä en ole ikinä siinä onnistunut. Tällä kertaa en ole pahemmin edes kokeillut, mutta esikoista odottaessani yritin moneen kertaan löytää kohdun reunat, vaan ei niitä koskaan löytynyt. Vasta sitten kun maha oli jo selvästi kasvanut ja vauva selvästi tuntui -ts. enimmäkseen vauvan liikkeet- niin silloin sain käsituntumalla varmuuden siitä, että mahassa tosiaankin joku asusteli. Nyt mulla ob alavatsalla lisäksi vielä sektioarpi, jonka kohdalla ihon alla tuntuu sellaista vähän kovempaa (arpikudosta?) joten entistä vaikeampaa on tuo tunnusteleminen. No mutta, kunhan ne liikkeet alkaa tuntua, niin onhan siinä jo viestiä kerrakseen:)
Jassoo, tyttö heräsi jo päikkäreiltä, täytyy mennä antamaan jotain sapuskaa.
Mukavaa pääsiäisen jatkoa.
L14+3
Oli lähdettävä päivällä hätiin, kun se neiti taas väänsi kakat housuun, siis ihan sananmukaisessa merkityksessä.... Oon pitäny sitä ilman vaippaa päivisin ja vähintään kerran päivässä vääntää kakat pikkareihin. Oisko kenelläkään hyvää vinkkiä miten saisin sen loppumaan????? Isäntä oli vähän hätää kärsimässä päivällä ja oli siis mentävä apuun ja jäi viestit kesken. Nyt passitin muksut isänsä kanssa ulos kaivamaan hiekkalaatikkoa esille ja saan rauhassa naputella:):):)
Siihen seksi-asiaan piti vielä kans kommentoida; meillä on isännällä kans sellainen tapa, että tarraa kiinni " kriittisiin paikkoihin" ja se on mun mielestä tosi ällöttävää ja tökeröä! Muutaman kerran viime päivinä se on saanutkin lähdöt, kun on käynyt tisseihin kiinni ihan entiseen tapaan ja ne kun on hieman kipeet! Mä oon kans sitten toisinaan suostunut " pikaseksiin" , että pääsisin nopeemmin nukkumaan eikä tarvii katella ukon murjotusta, sillä on nimittäin tapana lähteä torjuttuna niskoja nakellen nukkumaan. Mutta mukava kuulla, että muillakin on samanlaista, jotenkin omien kavereiden kanssa ei tuu puhuttua tälläsistä asioista!
Ja sitten vielä siihen päivänpolttavaan asiaan, eli ikkunoihin! Kiitokset vielä Camelot:lle. Mua korpee suunnattomasti, että äitini oli tarjoutunut mennä pesemään veljeni ikkunat hänen tyttöystävänsä kanssa. Heillä on rivari, jossa on ehkä 3 ikkunaa ja meillä on omakotitalo, jossa on ikkunoita huomattavasti enemmän! Äiti ei ole ikinä tarjoutunut, että tulis meille ikkunoita pesemään, ei edes silloin, kun meillä oli 2 lasta, joista vanhempi oli 1v 10kk. Vähän oon katkera!
Jaa, kai sitä täytyy tuonne ulos itsekin lähtee, on niin ihana ilmakin!
Nöpö
Ihan ekaksi, etten unohda: Yöllä aloin miettiä sellaista, että voikohan 2-3 vuotiaan yöllinen potkiutuminen aiheuttaa mahavauvalle mitään ongelmia? Siis ei varmaankaan vielä nyt, mutta sitten loppuraskaudessa. Kun meillä ei tuon keskimmäisen kanssa näytä olevan juurikaan toivoa, että oppis nukkumaan omassa sängyssään. Viime yönäkin heräsin varmaan 3-5 kertaa siihen, että tyttö potkasi minua unissaan.
Meillä täällä isukki vetää sikeitä ja haisee niiiiin hurmaavalle, että YÖK. Sai sitten yllättäin tän päivän vapaaksi ja pitihän se eilen illalla lähteä sitten kavereiden kanssa pääsiäistä juhlimaan. Rantautui kotiin 7 aikaan tänä aamuna, just kun minä ja tytöt oltiin heräämässä uuteen päivään. Oli kuulemma ollut raskas yö, kun oli pitänyt toimia 3 kaveripariskunnan avoliittoneuvojana. Meillä kun on selvästi pisin liitto koko kaveripiiristä niin olivat halunneet tietää, mikä on meidän salaisuus. Ukko oli kyllä löytänyt asian ytimen, kun oli vastannu: Itse en ole koskaan kotona ja akalla on lehmän hermot kun hoitaa kodin ja lapsilauman. AIVAN! Sanoin kyllä, että voi se pitkäkin liitto katketa kuin kanan lento, jos näitä yöjuoksuja alkaa kovin olla ;) No, nukkukoon nyt muutaman tunnin, mutta saa kyllä olla sitten loppupäivän toooooosi kilttinä :D
Sain eilen siivottua ja nyt on kyllä kiva ottaa rennosti päivä. Mies sanoi, että käydään tänään pitsalla, niin ei tarv ruokaakaan laittaa. Poika jäi eilen mummolaan yökylään, joten siinäkin mielessä täällä on rauhallista, kun tytöt vaan kotona. Mun pikkuveli kyllä on yökylässä, mutta siitä ei oo häiriötä, päinvastoin apua (on 15v)
Viime yönä taas jossain vaiheessa synnytin sitä tyttövauvaa ;) Nyt moni tuttu on saanu sen käsityksen, että TOIVON tyttöä. Tämä ei kyllä pidä paikkaansa, mulle on ihan yks ja sama kumpi tulee. Mutta kun vaan tuntuu, että se on tyttö. Ja käytännöllistä ois tyttö saadakin, kun 2 nuorimta tyttöjä ja näinollen vauvanvaatteet on sitä vaaleanpunaista ja ehkä ois sitten leikitki enemmän yksiin meneviä, kun ois reilun 3v sisään syntyneet 3 tyttöä. Toisaalta, poika ois kivaa vaihtelua ja vanhanaikaisesti aateltuna oishan se ihan kiva saada toinenkin " suvun jatkaja" . Lokakuussa näkee!
Nyt ei jaksa muuta höpistä, kun taaskaan ei juuri mitään aiheeseen liittyvää ollut.
Mianni 13+2
" Sataa sataa ropisee, pili pili pom" :) Joo en laula enempää, don´t worry ladies!
Isäntä onpi töissä sitten ja meikäläinen puol tuntii sitten nousi sängystä.
Menen tänään kaverin luokse niin piti herätä " ajoissa" , mulla kun tuppaa aina menemään aikaa ennen kuin pääsen mihkään lähtemään.
Perkula kun pientä flunssaa ois pukkaamassa, jo muutaman päivän on saanu niistää ja ollu vähän " tukkonen" olo :(
Eilen mä otin itteeni niskasta kiinni ja vähän tein vatsa-ja selkälihaksia tuossa olkkarin lattialla tuuli.net:in ohjeiden mukaan. Tosin itse kun olen toiminut pitkään aerobicohjaajana niin tiiän kyllä mitä kantsis tehdä, mutta jotenkin tulee tehtyy paremmin kun on toisen ohjeet.
No kylläpä Miannin mies tuli ajoissa kotio:D :D Mä olisin repiny pelihousuni, jos meijän isäntä tulis noin myöhään kotio!! Ei oo pitkään aikaan missään käynytkään kyllä ja toivottavasti ei meekään, kun mä en saa sitte nukuttua millään vaan katon koko aika kelloa ja odotan, jotta taksi pärähtää pihalle(ja koirat riemastuvat!).
Mä luin illalla sitä neuvolasta saamaani " Meille tulee vauva" opusta ja se on kyllä tosi kiva ja kattava paketti :) Varsinkin kun ensimmäistä tässä odotellaan niin kaikki on niin uutta ja vierasta ja jännittää miten vauvan kanssa osaa sitten toimia...Mies kyseli justiinsa yks päivä, että " Mistä tietää sitten koska vauvalla on nälkä?" Sanoin, että kaippa siitä, jos huutaa..ei muuta ku tissi suuhun ;) Isäntä alkoi siitä paikkaa huutamaan, mutta sanoin" Sori, se koskee vaan vauvaa:D :D"
Tisseistä puheenollen...kun tässä nyt kaikkea ollaan jo paljastettu niin kerrotaan nyt sitte viel sellanenkin, että mulla on tuntoherkkyyden(?)osalta nännit täysin eri paria ja ovat olleet kyllä mielestäni jo ennen raskauttakin. Toinen on PALJON herkempi ja toinen arka tai jotain....Toivottavasti sitten, kun/jos imetän niin ei tule aina lykättyä vaan toista tissiä vauvan suuhun...Tosin saattaahan siinä käydä niinkin, että myös tuo herkempi puoli tulee araksi.Eikös siinä usein niin käy, kun imettää?! Olen ihan pihalla tuosta imetysasiasta, kun ei ole kokemusta:) Pihalla siis kuin pikkulintu*titityy*
Jaahas, kai mä alan touhuumaan jotain ja kohtapuoliin pitää lähtee pesemään hiukset ja vähän meikkailemaan :)
Oikein mukavaa alkanutta viikkoa ja vielä parempaa viimeistä vapaata! Huomenna työt kutsuvat täälläkin taas:/
Voikaa hyvin!
Toivottelee: Je_Ni & " Pikku-Hippu" 15+1
madam mammasta.
Minä laitoin sinne oman syntymäaikani ja miehen ja jos on jo ennestään lapsia niin niiden syntymä ajat.
Meillä pääsiäinen mennyt kotosalla eilen oltiin melkein koko päivä pihalla ku nätti ilma.
Nyt tulee vieraita ni ei voi pahemmin kirjoitella.
T.hexu ja onni-ilona rv 16+0
Jännitin etukäteen alkaako supistelut uudestaan (fyysisesti raskas työ), mutta ei onneksi ole! Samankaltaiset selkäkivut kuin muillakin olen sanut kyllä nyt näiden päivien seurauksena riesakseni. Saan onneksi kaverilta pian tukivyön!
Möyryämistä tunnen välillä masusta, potkuja en vielä..
A & Kirppu h15+4
Me käytiin tänään ostamassa puutarhakalusteet ja toivottavasti mies tuo mukanaan grillinkin kun lähti äsken hakemaan niitä kalusteita. Eivät mahtuneet autoon kun minä ja tyttö oltiin kyydissä, joten piti kaksi reissua tehdä. Ja eilen hain jo narsisseja etupihalle ja kyllä tuli keväinen olo. Tänäänkin aurinko paistoi niin komeasti, mutta ikävä kyllä meni pilveen melkein heti kun pääsin takapihalle istumaan ja nautiskelemaan :( Tein oikein luontohavainnonkin kun huomasin meidän naapurin pihalla kärpän, oli yllättävä havainto.
Jeni: Täällä on kohtalontoveri noitten selkäsärkyjen kanssa! Eilenkin oli illalla kohtalaisen vaikea päästä kävelemään ja kumartumaan. Ärsyttää, että jo tässä vaiheessa on näin kipeä selkä! Luulisin näitten olevan kanssa iskiassärkyjä, mutta en ole ihan varma. Tuntuvat tuolla häntäluussa ja alaselän/pepun tuntumassa. Se on sellaista vihlovaa kipua, välillä tekis mieli huutaa kivusta kun oikein sattuu. No, jumppa siihen auttaisi ja käynkin kyllä jumpassa, mutta pitäisi lisätä joka ilta pieni vatsa- ja selkälihasjumppa ohjelmaan. Kun vaan jaksaisi... Välillä tuntuu, että kipu on pahimmillaan juuri jumpan tai pitkän kävelylenkin jälkeen, mikä vie vähän motivaatiota liikkumiselta.
Camelotilla oli hyvä vinkki ikkunanpesuun, kiitos! Meinaan kokeilla kun pesen tässä loman aikana makkarin ikkunat. Olkkarin ikkunat pesinkin vanhalla tyylillä ja viiruja tuli...
Pääsiäisen jatkoa,
S-I ja Lumikukka 15+4