Kehtaanko kysyä yhden puolitutun ihastukseni potentiaalisesta terveysongelmasta?
Olen ihan järjettömän ihastunut yhteen ihmiseen ja huomasin yhden seikan, josta alkoi huolestuttaa se, jos hänellä voisikin olla vakava sairaus. Kehtaanko mainita siitä ja neuvoa, että kannattaisi käydä lääkärillä? Olisi ihan hirveää, jos hänelle sattuisi jotain kamalaa ja siis se olisikin joku vakava juttu. Toisaalta on noloa puuttua sellaiseen seikkaan, sillä olen ihastunut häneen, enkä tunne häntä kunnolla.
Kommentit (32)
Missä kohtaa kehossa se luomi on? Onko miten SUURI LUOMI?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi luomi, jossa on tummempaa keskellä. Tutun tutulla on melanooma, joten tekisi mieli ohjeistaa söpistäni lääkärin pakeille. :/ t. Ap
Tuosta voit ihan hyvin sanoa, mikäli alueella, joka näkyy normivaatteiden ulkopuolella. Eli jos intiimialueen luomi, voit puhua luomista yleisellä tasolla, tyyliin kaverilla oli jne.
Jaa... puhuu söpikselle että kaverilla oli melanooma eikä kuitenkaan itse tajua yhtään mitään että voisi viitata häneen. No, sitten söpis suree itsensä ihan hengiltä, kun ihastuksensa paras kaveri kuoli melanoomaan ja koirakin jäi kodittomaksi ja piti viedä piikille. Kuoliko se kaveri muuten melanoomaan, miten sille kävi? Oliko se paras kaveri? Oliko sillä koiraa, minkä rotuinen se oli.
Voihan se olla että on tajunnut mennäkin jo lääkäriin. Miksi huolestut muiden asioista? Olen itse kärsinyt lukuisista erilaisista terveysongelmista ja aina olen ollut ensimmäinen, joka on huomannut jonkun olevan vialla. Olisi aika ikävää kuulla joltain puolitutulta mutu-diagnoosia tyyliin "sinulla kun on tuonnäköistä ihottumaa, oletko ajatellut että..." Juu, huomattu on. Välillä se tutkimusten kulku myös kestää, eikä kaikki ongelmat ratkea heti, voi olla joku näkyväkin haitta arkielämässä ja asia on hoidossa vaikkei potilas olekaan juuri sillä hetkellä sairaalassa.
Tämä pitää saada päivänvaloon!!! Kansanedustajat herätkää!
Vierailija kirjoitti:
Voihan se olla että on tajunnut mennäkin jo lääkäriin. Miksi huolestut muiden asioista? Olen itse kärsinyt lukuisista erilaisista terveysongelmista ja aina olen ollut ensimmäinen, joka on huomannut jonkun olevan vialla. Olisi aika ikävää kuulla joltain puolitutulta mutu-diagnoosia tyyliin "sinulla kun on tuonnäköistä ihottumaa, oletko ajatellut että..." Juu, huomattu on. Välillä se tutkimusten kulku myös kestää, eikä kaikki ongelmat ratkea heti, voi olla joku näkyväkin haitta arkielämässä ja asia on hoidossa vaikkei potilas olekaan juuri sillä hetkellä sairaalassa.
Toinen niin välittää ja on huolissaan söpiksestä, tottakai pitää huolestua SUURESTA VAARALLISESTA LUOMESTA, joka voi viedä söpikseltä hengen!
Onko miten suuttuvainen tuo sinun söpis? Sano että silmäsi eivät kestä katsella tuollaista ruskeaa öllötystä. Voit ehdottaa myös että 69:llä voisi sitä yrittää parantaa.
No jos haluat, niin kysy, onko käynyt näyttämässä sitä. Mutta turha panikoida.
Mulla on ollut yli 20 vuotta sellainen isohko "muuttunut" luomi, johon tuli jossain vaiheessa rengas ympärille. Siis luomi on ollut aina. En oo koskaan käynyt vartavasten näyttämässä, enkä oo vielä kuollut. Kerran yks lääkäri kysyi siitä, kun kuunteli keuhkojani. Kysyi, onko se muuttunut. Valehtelin, että ei, koska se rengaskin oli ollut siinä jo vuosia. Siitäkin on nyt jo kulunut kohta 15 vuotta. Enpä enää jaksa uhrata ajatustakaan koko luomelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi luomi, jossa on tummempaa keskellä. Tutun tutulla on melanooma, joten tekisi mieli ohjeistaa söpistäni lääkärin pakeille. :/ t. Ap
Ei se ole vaarallinen, olen käynyt näyttämässä sitä jo lääkärille ja lääkäri tuijotti vain suuria rintojani ja sanoi hyvät on.
Haha, tuo täsmäisi häneen kyllä. :)
Vierailija kirjoitti:
Onko miten suuttuvainen tuo sinun söpis? Sano että silmäsi eivät kestä katsella tuollaista ruskeaa öllötystä. Voit ehdottaa myös että 69:llä voisi sitä yrittää parantaa.
Ei se ole ällö tai öllötys, vaan ihan normaali luomi muuten. Ei hänessä ole mitään ällöä.
Mulla on varmaan sata luomea, en aio enää käydä näyttämässä niitä missään. Muutama on poistettu vuosia sitten, ihan hyvänlaatuisia olivat. Rumat arvet jäi turhista poistoista. Jos on tarkoitettu, että kuolen syöpään, niin sitten kuolen.
Mehän kaikki ihmiset tänne synnymme ja täältä myös lähdemme pois. Ei ketään ole tarkoitettu tänne ikuisiksi ajoiksi elämään. Ehkä söpis nyt vain..... kuolee.