Muutettiin yhteen. Miehen kissa hyökkii koirani kimppuun. Pelkään koirani hengen puolesta. Eroko tulee?
Millä helvetillä tuon saa loppumaan? Koirani on pieni, pitkälti miehen kissan kokoluokkaa. Molemmat ovat uroksia. Kissa on kastroitu, koirani ei, mikäli sillä nyt on jotain väliä. Olen miettinyt, onko jotain urosten reviiritappelua? Kissa siis uhoaa mouruamalla koiralleni, johon koira ei oikeastaan reagoi mitenkään. Sitten kissa hyppää koirani kimppuun ja ne ikään kuin painivat. Kissa pitää pientä koiraani tiukassa otteessaan tassuillaan ja siten koira on pakotettu olemaan selällään. Onko siis jokin alistamisyritys kissalta? Olen aina mennyt väliin tuohon, mutta pelkään todellakin koirani hengen tai lähinnä silmien puolesta. Kissallahan on todella terävät kynnet! Miten tuo saadaan loppumaan? Mikä ihme kissaa riivaa? Koirani antaa sen olla rauhassa, mutta kissa on jatkuvasti koiran kimpussa. Miehen mielestä ne vaan leikkii, mut enpä usko! Eihän kissa ja koira voi leikkiä kuten kaksi kissaa ja muutenkin sehän on liian vaarallista koiralle kissan silmien takia.
Kommentit (28)
Kissalta voisi poistaa kynnet. Eläinlääkärillä onnistuu ainakin Virossa. Toki se rajoittaa kissan kiipeilyharrastuksia, mutta huonekalut säästyvät bonuksena.
Kyllä minä kuvauksen perusteella tappeluna pitäisin. Kissa on aloittanut reviirinvaltauksen ja haluaa karkoittaa koiran. Vähän pelottaa sun koiran puolesta ettei kynsitä. Mulla on sekä kissa että koiria eikä tuollaista ole lainkaan. Kissa ei hyökkäile.
Vierailija kirjoitti:
Kissalta voisi poistaa kynnet. Eläinlääkärillä onnistuu ainakin Virossa. Toki se rajoittaa kissan kiipeilyharrastuksia, mutta huonekalut säästyvät bonuksena.
Se menee jo rääkkäyksen puolelle!
Muuten väittäisin, että toi kissa leikkii suurta ja mahtavaa. Jos se kerran ei sähise eikä karvat ole pystyssä, niin se ei oikeasti ole aggressiivinen ja vaaraksi koiralle.
Mulla on kaksi kollia, joista toinen, se kunkuksi itseään luuleva, käyttäytyy tuolla tavalla veljeään kohtaan.
Eläinkaupasta ja apteekeista saa pistorasiaan työnnettävän feromonihaihdutteen.
Klippaa kissan kynnet tai laita "kumitutit" tutustumisen ajaksi. Kissalla tutustuminen voi kestää kuukausia tai vuodenkin. Ne ei hirveesti perusta muutoksista.
Koittakaa myös molemmat itse olla stressaamatta, koska lemmikit imee helposti tunnetiloja. Rauhassa vaan. Ei kukaan ole kuolemassa.
Jep. Meidän iso sakemanni ei uskaltanut tulla edes keittiöön, jos kissa mulkaisi pahasti. Yleensä meni ok.
Leikiltä kuulostaa. Noin meilläkin kissat keskenään ja toinen kissa koiran kanssa leikkii. Keskenään painiessaan saattaa toinen kissa mourutakin, li ääni ei ole aina merkki tappelusta.
Jos koira pelkäisi tai kissa sitä satuttaisi, puolustautuisi koirakin tai pitäisi ainakin kovaa ääntä.
Jos kissa tosissaan hyökkää koiran päälle, niin sitä ei tarvitse edes miettiä onko tosi kyseessä. Kissa sähisee, rääkyy, käyttää tosissaan kynsiään ja koira olisi jo ollut verillä ja silmät revitty päästä.
No kyllä sen erottaa tappelevatko oikeasti vai vain nahistellen leikkivät. Meillä kissat leikkivät juuri vastaavalla tavalla, näyttäähän se välillä vähän hurjalta, kun kuusikiloinen kolli pyörittelee lattialla parin kilon kissanpentua, mutta kyllä sen eleistä erottaa onko kyseessä vain leikkipaini vai oikea tappelu.