Mitä ajattelet äidistä,jolla on 14 lasta
Ja kaikki lapset ovat fiksuja aikuisia(nuorin taitaa olla vielä alaikäinen) kouluttautuneita ja ihan menestyviäkin työelämässä. Osalla lapsista on oma perhe, mutta ei kaikilla. Perheen pojat(joilla on omia lapsia) ovat tosi hyviä ja rakastavia isiä. Ottavat vastuuta lapsista ja kotitöistä hyvin.
Kukaan lapsista ei juo eikä polta. Ovat kaikinpuolin "kunnollisia"aikuisia, mukavia, empaattisia ja tunnollisia. Puheiden perusteella olen ymmärtänyt että lapsilla on ollut hyvä ja rakkaudentäytteinen lapsuus, sisarukset ovat hyvissä väleissä aikuisenakin.
Tunnen perheen lapsista siis kaksi ja tätä kautta olen tutustunut vähän heidän lapsuudenperheeseensä.
Mietin vaan että miten joku saa kasvatettua noin monta fiksua ja kunnollista aikuista, kun välillä tuntuu näiden kahden kanssa ihan toivottomalta :D
Kommentit (18)
Yhteisöllisyys on yleensä aina hyvä asia,joka kannattelee ihmisiä.
En ajattele mitään. Ei kuulu minulle kuinka monta lasta jollakin on.
Joku on aloittanut seksielämän liian aikaisin. Ja mikä on tuollaisen ihmisen koulutus? Ei voi arvostaa. Mikä mahtaa olla työuran tilanne? Ei ei.
En suoralta kädeltä tuomitse, mutta en kyllä ketään kannustaisikaan moiseen ratkaisuun, vaikka hoitaisi lapsensa kuinka hyvin.
Ei kait se lapsien lukumäärä mitään kerro, minkälaisia ovat aikuisena.
Monet ainoat lapset ovat aikuisena ihan "epäpnnistuneita", ja suuren perheenkin lapset voivat olla kaikki fiksuja ja "onnistuneita"
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi opetella sanomaan ei.
Niin tai sitten joskus tulee kerralla enemmän. Esmes tiedän perheen johon syntyi kolmet kaksoset ja kolme "yksinäistä". Ehkäisystä ei vissiin ollut tuohon aikaan kamalasti puhetta.
Ovat ilmeisesti jotain lahkolaisia, eivät hyväksy ehkäisyä. Kunniaa äidille ja ukolta munat pois.
Mun vl-sisaruksista parilla on melkein yhtä paljon lapsia. Ihanat perheet kaikilla ja kaikkien lapset hyvin kasvatettuja, korkeakoulussa ne, jotka sinne iän puolesta ovat päässeet. Jotkut ovat vaan ilmeisesti luonnollisen lahjakkaita kasvattavia. Minulla on kolme, ja välillä tuntuu olevan vaikeaa pitää tämäkin pakka kasassa...
Vierailija kirjoitti:
Joku on aloittanut seksielämän liian aikaisin. Ja mikä on tuollaisen ihmisen koulutus? Ei voi arvostaa. Mikä mahtaa olla työuran tilanne? Ei ei.
En ole varma tämän äidin koulutuksesta,mutta nyt ainakin toimii sairaanhoitaja jossain lasten osastolla.
-Ap
Ei kait se ole teiltä pois jon joku on kasvattanut 14 kunnollista veronmaksajaa
Ajattelisin, että hän on lestadiolaisuuden tms. kultin uhri. Aivopesty vaille omaa tahtoa ja joutunut synnytyskoneeksi. Lapsia on ollut niin paljon, että ovat joutuneet pärjäämään itsenäisesti jo pienenä, ja siten heistä on kasvanut aivan vastuullisia aikuisia.
Että hänellä on tumma kaapu yllään.
Päällisin puolin asiat voikin näyttää vaikka kuinka hyviltä, niin oli meidänkin suurperheessä. Totuus oli vähän toinen.
Olettaisin hänen olevan harras kristitty, todennäköisesti jonkin herätysliikkeen jäsen pienestä pitäen, ja ehkäisyn vastainen. Nuorena naimisiin ja lapsia heti perään, sitten on kotona ollut varmaan paljon tai ei ole ollut ylipäätään työelämässä. Lasten ja erityisesti poikien osallistumisen perusteella kuitenkin ihan täyspäinen ihminen, luultavasti mukavakin.
Vierailija kirjoitti:
Että hänellä on tumma kaapu yllään.
Ei sovi lainkaan yhteen sen kanssa, että lapset ovat mukavia, kunnollisia ja töitä tekeviä. Taisit lukaista vain otsikon.
Pahempi rikollinen kuin sarjaraiskaaja.