Kiertoilmauuin propellin puhdistus?
Muutettiin uuteen vuokra-asuntoon, jonka edellinen asukas ei ole näköjään pitänyt roiskesuojaa kiertoilmauunissa, joten se hyrrä on ihan rasvan peitossa. Ei kuitenkaan käryä tai mitään, lähinnä esteettinen ongelma. Voiko/ saako tuolle itse tehdä mitään?
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on roiskesuoja?
Semmoinen tiheäsilmäinen metalliritilä, jonka saa laitettua sen kiinteän ritilän eteen. Saa sen kiinteän ritilänkin näköjään ruuveilla irti, mutta en tiedä saako sitä maallikko alkaa irrottelemaan. Käyttöohjeessa ei puhuta propellin puhdistuksesta mitään.
Jaa ite oon ainakin vaan ruuvannu ja laittanu tiskialtaaseen sen ritilän tiskialtaaseen likoomaan hetkeksi uuninpuhistusaineen kans.. hyvin puhdistunu. Ja propellista pyyhkiny enimmät rasvat pois samalla. Ihan hyvin lähtee jos ei oo ihan palanut kiinni. Varot vaan meisselin kans ettet kovin naarmuttele pinnotetta uunin sisällä.
Prismasta ostin propellinpuhdistusainetta spraypullossa. Sillä olen puhdistanut kiertoilmauunin propellin. Aine soveltuu myös kattotuulettimen puhdistukseen. Tietokoneen propelleihin en ole vielä uskaltanut kokeilla kun purkin kyljessä ei kerrota käykö se myös niiden puhdistukseen.
Sininen purkki missä on propellin kuva kyljessä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa ite oon ainakin vaan ruuvannu ja laittanu tiskialtaaseen sen ritilän tiskialtaaseen likoomaan hetkeksi uuninpuhistusaineen kans.. hyvin puhdistunu. Ja propellista pyyhkiny enimmät rasvat pois samalla. Ihan hyvin lähtee jos ei oo ihan palanut kiinni. Varot vaan meisselin kans ettet kovin naarmuttele pinnotetta uunin sisällä.
Kiitos oikeasti tästä! Rohkaistuin kokeilemaan ja hyvin toimi, tosin ihan astianpesuaineen kanssa liotin ritilän, kun se ei ollut kauhean likainen.
Ajattelin nostella jos jollain muulla on sama ongelma.
Ap
Apuja?