Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy koirasusista

sushukka
09.01.2018 |

Koska välillä törmää niin hupsuihin käsityksiin ko. elukoista, suuntaan kuin toiseenkin.
Ehkäpä osa pelkääjistä/vihaajista haluaa oppia uutta. Tai joku joka harkitsee koirasutta lemmikiksi tahtoo kysyä jotain mitä ei esim. suomalaisilta infosivuilta löydy, mutta lontookaan ei tiedonetsijällä taivu.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkäätkö koskaan että koirasi sisäinen susi ottaa vallan ja vaikka käy kimppuusi?

En.

Mikä tahansa koira voi purra ihmistä, toiset herkemmin kuin toiset. Omat koirasudet eivät ole osoittaneet koskaan edes peuranjalasta tai ydinluusta aggressiota ihmiselle ja ovat olleet myös kipeänä turvallisia käsitellä.

Samaa ei ikävä kyllä voi sanoa kaikista sudettomista koirista joiden kanssa olen ollut tekemisissä.

Pitää kuitenkin muistaa että koirasusia on kaikenprosenttisia. Ensimmäisten sukupolvien risteytykset tai huolimattoman jalostuksen tulokset joissa luonteeseen ei ole kiinnitetty huomiota voivat olla aggressiivisia. Jälkimmäinen pätee toki kaikkiin koiriinikin.

En pitäisi mitään koiraa joka provosoimatta tai ylimitoitetusti käy ihmisen kimppuun.

Vierailija
22/30 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä pitäisi lailla kieltää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nämä pitäisi lailla kieltää

Kiellettyä on jo F1-F4 eläinten tuonti käsittääkseni.

Miksi esimerkiksi tsekkoslovakiansusikoira pitäisi kieltää, ihan rekisteröity Kennelliiton hyväksymä rotu?

Entä mitäpä haittaa on matalaprosenttisista koirasusista roduttominakaan?

Mä sanoisin että aloitetaan edes ensin vaikeavammaisista ja sisäsiittoisuudessaan umpikujaan ajetuista roduista.

Vierailija
24/30 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä mielenkiintoisesta ketjusta. Aihe on kiehtova! Ap, olen ihan kateellinen koirasudestasi. Ehkä joskus, kuka tietää, minullakin...

Vierailija
25/30 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä voisi hankkia koirasuden? Vai onko ne nyt laittomia Suomessa niinku olen kuullu?

Vierailija
26/30 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis pitäisikö sitten hankkia koirasusirotu minkä kennelliitto on hyväksynyt? Ne varmaan on vielä laillisia kun niihin ei sekoiteta uudelleen sutta vai?

Vierailija
27/30 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko lutusia? Sylikoiria?

Vierailija
28/30 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on risteyttää koira ja susi?

Ovat sama eläinlaji. Toinen kesy muoto ja toinen villi.

Vierailija
29/30 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiiko koirasusi kerrostaloon?

Vierailija
30/30 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kaikki koirat ole lähtöisin sudesta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan