Jos haluaa olla ns "päiväkotitäti" eli vapaaehtoinen hoitaja, mihin ilmoittaa?
Olen valmis leikittämään, hoitamaaan, pukemaan yms. lapsia. Mihin voin ilmoittautua?
Kommentit (8)
Tee pari omaa tenavaa. Niitä voit pukea ja riisua ihan rauhassa.
Ihan jo lastenkin hyvinvoinnin ja turvallisuuden takaamiseksi kukaan maallikko ei onneksi pääse päiväkoteihin "hoitamaan" lapsia, vaikka kuinka paljon sellaisesta omasta mielestään tykkäisikin.
Hanki lähihoitajan koulutus ja ilmottaudu päiväkotiin
Minulle ehdotettiin kyllä työkokeilua päiväkodissa. Mitään alaan liittyvää koulutusta ei ole. On kyllä 3 kpl mt häiriödiagnooseja ja muutama mielisairaalareissu takana. Pari kertaa olen ollut psykoottinen. En pidä lapsista enkä metelistä.
Luultavasti ap pääsee helposti työkkärin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan jo lastenkin hyvinvoinnin ja turvallisuuden takaamiseksi kukaan maallikko ei onneksi pääse päiväkoteihin "hoitamaan" lapsia, vaikka kuinka paljon sellaisesta omasta mielestään tykkäisikin.
Meillä on päiväkodissa koko ajan 3-4 työkokeilijaa,osa mielenterveyskuntoutujia, osa erittäin vastahakoisesti lasten kanssa. Mutta kun lapsia on 4 ryhmää ja tarvitaan lisäkäsiä, niin kaikki kelpaa.
Ala varamummoksi jos ikäsi riittää, kysyntää on. Tukiperheeksi jos voit hommaan sitoutua, kysyntää on enemmän kuin tarjontaa ja tuosta saa vielä pienen ylläpitokorvauksen. MLL kai noita ainakin huseeraa?
Hanki alan koulutus ja mene päiväkotiin töihin tai ala perhepäivähoitajaksi.
Mikäli auttamishalua löytyy ilmaisena lapsenvahtina olemisen muodossa, niin facebookista löytyy paikkakunnasta riippuen omat ryhmänsä lapsenvahdeille, hätäkahveille tms.
Et mihinkään. Toivottavasti. Niihin tehtäviin tarvitaan koulutus.