ADHD Lääkkeet ja Seksihalut?!
Hei! Sain adhd dg:n ja seuraavaksi aletaan kokeilemaan lääkitystä. Ongelmana on, että libidoni on jo valmiiksi lähes olematon enkä halua menettää niitä rippeitä joita viel on. Esim. Kaikenlainen hormonaalinen ehkäisy vaikuttaa voimakkasti, ja olen täysin kyvytön seksiin niiden kanssa. Eli siis. Miten teillä muilla (naisilla, miksei miehilläkin) vaikuttaa seksuaalisuuteen esim concerta, voxra yms.? KIITOS!
Kommentit (62)
Edellinen lisää vielä että ota nyt helvetissä se lääkitys jos lääkäri on sitä mieltä että tarvitset sitä. Se nimittäin auttaa ratkaisevasti opinnoissa, varsinkin yliopistotasolla.
Minulla ja miehellä lääkkeet ovat vain lisänneet haluja kun ollaan virkeämpiä ja vireämpiä, mielialakin on parempi kun asiat ovat paremmin hoidossa. Minulta on myös kaikki hormonaaliset ehkäisyt poissuljettuja kun halut lähtee, enkä koe rakkaudentunteita miestäni kohtaan niiden kanssa. Minulla Medikinet käytössä ja miehellä Concerta. Lääkkeet ovat muuten olleet meille molemmille yksi suurimpia käännekohtia elämässä, suosittelen.
Kiitos vastauksista! Lääkityksen olen kylä varmasti ottamassa, sen verta hankalaa elämä on kyllä. Diagnoosikin on jo suuri helpotus. Nyt vain pohdituttaa ainakin tuon seksuaalisuuden osalta, että mitä lääkettä lähtis ekana kokeilemaan? Kertokaa vain lisää kokemuksia!😊
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista! Lääkityksen olen kylä varmasti ottamassa, sen verta hankalaa elämä on kyllä. Diagnoosikin on jo suuri helpotus. Nyt vain pohdituttaa ainakin tuon seksuaalisuuden osalta, että mitä lääkettä lähtis ekana kokeilemaan? Kertokaa vain lisää kokemuksia!😊
Tulet huomaamaan että Concerta vie niin ruoka- kun juomahalut. Sinun pitää itse katsoa että varsinkin juot säännöllisesti. Sitten se vaikuttaa sydämeen niin että pulssi nousee herkemmin, eli liikunnan joudut melkein jättämään pois. Salin sijasta käyt ne kolme kertaa viikossa tunnin kävelyllä ulkona.
Jos otat lääkkeet aamulla, sinulle tulee myöhään iltapäivällä tai viimeistään alkuillasta tunne että tekee mieli katkoa kyniä. Tee miehellesi selväksi että silloin ei ole hyvä aika riidellä. Jos olet vähintään 3/5-vaimo niin ymmärrät itsekin että lääkkeet aiheuttaa pahan olon, etkä lähde purkamaan sitä muille.
Voiko noiden lääkkeiden kanssa syödä samaan aikaa SSRI-lääkettä? Estääkö se tuota pudotusta iltapäivisin?
Vierailija kirjoitti:
Voiko noiden lääkkeiden kanssa syödä samaan aikaa SSRI-lääkettä? Estääkö se tuota pudotusta iltapäivisin?
Ei mutta nukahtamiseen voi tarvita jotain.
Metyylifenidaatti ja bupropioni aiheuttavat pikemminkin "pirikiimaa". Varovasti mammat noiden douppien kanssa. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulet huomaamaan että Concerta vie niin ruoka- kun juomahalut. Sinun pitää itse katsoa että varsinkin juot säännöllisesti. Sitten se vaikuttaa sydämeen niin että pulssi nousee herkemmin, eli liikunnan joudut melkein jättämään pois. Salin sijasta käyt ne kolme kertaa viikossa tunnin kävelyllä ulkona.
Jos otat lääkkeet aamulla, sinulle tulee myöhään iltapäivällä tai viimeistään alkuillasta tunne että tekee mieli katkoa kyniä. Tee miehellesi selväksi että silloin ei ole hyvä aika riidellä. Jos olet vähintään 3/5-vaimo niin ymmärrät itsekin että lääkkeet aiheuttaa pahan olon, etkä lähde purkamaan sitä muille.
Miksette vain vedä piriä? Haitat ja annostelu helpommin hallittavissa. Vai onko se likaisten narkkien puuhaa ja tuo teidän häröily terveellistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse asiassa en adhd:n vuoksi tunne lainkaan nälkää, ja olen kuullu että tää on todella yleistä. Monella myöskin conerta parantanut asian. Pulssin kanssa ongelmia jo nykyään.. Voikoan siis olla ettei ainakaan concerta sitten sopisi?
Ap
Olen itse syönyt vähän yli kuukauden Concertaa mutten ole huomannut mitään erityistä korrelaatiota lääkityksen ja seksihalujen välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos otat lääkkeet aamulla, sinulle tulee myöhään iltapäivällä tai viimeistään alkuillasta tunne että tekee mieli katkoa kyniä. Tee miehellesi selväksi että silloin ei ole hyvä aika riidellä. Jos olet vähintään 3/5-vaimo niin ymmärrät itsekin että lääkkeet aiheuttaa pahan olon, etkä lähde purkamaan sitä muille.No itse asiassa en adhd:n vuoksi tunne lainkaan nälkää, ja olen kuullu että tää on todella yleistä. Monella myöskin conerta parantanut asian. Pulssin kanssa ongelmia jo nykyään.. Voikoan siis olla ettei ainakaan concerta sitten sopisi?
Ap
Siitä joudut puhumaan lääkärin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Voxra nostaa seksihaluja.
Minkälaisia kokemuksia sinulla on siitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monen kokeilemani lääkkeen jälkeen Voxra oli ainoa joka sopi minulle ja täydellinen lääke masennukseen. Lisäksi se lisäsi seksihaluja ja pystyin saamaan perättäisiä orgasmeja.
Huonoja puolia oli vain aloitusoireet ja se, että täyden vaikutuksen saaminen kesti n. 2kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monen kokeilemani lääkkeen jälkeen Voxra oli ainoa joka sopi minulle ja täydellinen lääke masennukseen. Lisäksi se lisäsi seksihaluja ja pystyin saamaan perättäisiä orgasmeja.
Huonoja puolia oli vain aloitusoireet ja se, että täyden vaikutuksen saaminen kesti n. 2kk.
Kiitos kommentista!😊 Käytitkö ihan masennukseen vai Adhd:hen? Onko muilla samankaltaisia kokemuksia? Entäs se concerta? Kuulisin mielelläni vielä lisää siitäkin, sekä vaikutuksista? Olen kuullut niin paljon hyvää concertasta ja päiväväsymyksen sekä ruokahalun yhteydessä toimivuudesta, niin tekisi mieli koitta sitä ensimmäiseksi. Kuitenkin ne halut mietityttää...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommentista!😊 Käytitkö ihan masennukseen vai Adhd:hen? Onko muilla samankaltaisia kokemuksia? Entäs se concerta? Kuulisin mielelläni vielä lisää siitäkin, sekä vaikutuksista? Olen kuullut niin paljon hyvää concertasta ja päiväväsymyksen sekä ruokahalun yhteydessä toimivuudesta, niin tekisi mieli koitta sitä ensimmäiseksi. Kuitenkin ne halut mietityttää...
Ap
Toinen vastaaja kehottaa edelleen kokeilemaan Concertaa ja miettimään seksihaluja myöhemmin. Lääkitys oli nimittäin minullakin elämän käännekohta.
Meillä on nykyään enemmän aamupanoja juuri noiden erektiojuttujen takia. Aamulla vain katsoo ettei avokki ole enää täysin unessa ja sitten tökkii häntä hepillä niin ollaan hetken päästä täydessä touhussa :D
En usko et voxra lisää naisten seksihaluja ainakaa. Eiks niitten pitäis vaa vähentää ku on mielialalääkkeitä ja muutenki eikai ne auta ku masennukseen!!
Ja eikös concertan pitäis ainakin vaan vähentää niitä? Exäni oli lähes impotentti!!
Minulla seksihalut eivät vähentyneet mutta erektio on selvästi huonompi. Käytän Concertaa tosin vain koulupäivinä. Lomilla ja viikonloppuina kaikki toimii normaalisti.