Entisen asukkaan postia tulee joka kuukausi?
Muutettiin tähän vuosi sitten. Puoli vuotta sitten alkoi tulemaan vieraan naisen nimellä klarnan tms postia kerran kuussa. Olen postille kiikuttanut kirjeet ja ilmoittanut ettei asu täällä. Ja taas tuli uusi... kuinka kauan noita on velvollinen kiikuttamaan postiin? (ja joo, tiedän että postilaatikko riittäisi mutta kun sekin vietiin täältä pois ja lähin on siellä kaupalla missä postikin on).
Kommentit (32)
Mulle tuli kans edellisen asukkaan virastopostia taas, kypsyin kun eivät postissa voi tehdä mitään. Laitoin sähköpostia maistraattiin että ei olla mikään homopari samassa osoitteessa ja tehkää sinne tietoihinne joku muutos ettei tarvi sen uusavuttoman postia olla kokoajan palauttelemassa.
Pari kertaa voi palauttaa mutta sitten roskiin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä postit täytyy aina palauttaa asianmukaisesti.
Niin se vain täytyy toimia, vaikka kuinka harmittaisi.
Jos kuukaudesta toiseen useamman kerran viikossa kaikista ilmoituksista postiin ja muista toimenpiteistä huolimatta tulee aina vain muiden ihmisten postia, niin kukaan tuskin loputtomiin jaksaa niitä palauttaa minnekään, vaikka kuinka pitäisi. Kai nyt herranjestas Postikin voi asialle jotain tehdä, jos sinne on ilmoitettu, että tämä ihminen ei asu tässä osoitteessa?
No ei nyt ihan kauheasti voida siellä Postissakaan. Lähtökohtaisesti posti toimitetaan siihen osoitteeseen, joka kuoreen on merkitty. Noin isossa organisaatiossa ei voi lähteä siitä, että joka ikinen osoitetieto tarkastettaisiin ennen jakelua. Eri asia sitten, jos kuoreen merkittyä osoitetta ei ole olemassa, silloin osoite menee automaattisesti osoiteselvitykseen. Mikään ei myöskään estä tilaamasta postia muuhun kuin omaan osoitteeseensa.
Jos postia tulee pankeista tai viranomaisilta, niin silloin henkilö ei ole tehnyt muuttoilmoitusta väestörekisteriin ja "asuu" edelleen sinun asunnossasi. Näihin paikkoihin nimittäin menee tieto muutosta automaattisesti vaikka olisi osoitteenluovutuskielto kuten itselläni. Mä yleensä käännän postin takaisin ekan kuukauden ja heitän sitten roskiin, jos tulee edellisen asukkaan postia.
Täällä sama ongelma. Entisen asukkaan postia tulee viikoittain joka ikiseltä mahdolliselta perintätoimistolta, poliisilta, käräjäoikeudelta, ulosottovirastolta jne. Hauskinta tässä on se, että kyseisellä henkilöllä on neljä eri sukunimeä, joita käyttää sekä erikseen että yhdistelminä. Akka kai luulee pääsevänsä ongelmistaan eroon sillä, ettei käännä postejaan.
Meillä on sellanen ongelma että posti uudelleenohjaa meidän postit pois meidän asunnosta! Sanotaan että osote on vaikka yksisarviskatu 45C Helsinki joka lukee kirjekuoressa, postiin kun se saapuu ne liimaa siihen tarran joka vie sen tyyliin Vantaalle.
Tosi hienoo 👌🏻
Olen asunut täällä 3 vuotta ja edelleen tulee entisen asukkaan posteja. Lähinnä ne vaikuttaa olevan jotain perintätoimiston kirjeitä ja joka ikinen kuukausi tulee puhelinoperaattorin kirje. Kerran vahingossa avasin yhden (sama operaattori kuin minulla) ja se oli maksumuistutus. Tekisi mieli alkaa jo heittää roskiin, jos joku ei ole osannut tehdä kolmessa vuodessa osoitteenmuutosta tai ei muutenkaan osaa hoitaa raha-asioitaan.
Missä kaupungissa/kaupunginosassa on tullut vääräään osoitteeseen? Oon nimittäin miettinyt useasti et tuleeko kaikki mun posti varmasti nyk. osoitteeseen.
Nyt neljän vuoden jälkeen heitän kylmästi roskiin. Ehkä karhukirjeet sitten rohkaisevat tekemään osoitteenmuutoksen. Nää entiset asukkaat eivät ole edes yritystään viitsineet poistaa meidän osoitteestamme, löytyy yhä kun googlettaa meidän osoitteen...
Vierailija kirjoitti:
Täällä sama ongelma. Entisen asukkaan postia tulee viikoittain joka ikiseltä mahdolliselta perintätoimistolta, poliisilta, käräjäoikeudelta, ulosottovirastolta jne. Hauskinta tässä on se, että kyseisellä henkilöllä on neljä eri sukunimeä, joita käyttää sekä erikseen että yhdistelminä. Akka kai luulee pääsevänsä ongelmistaan eroon sillä, ettei käännä postejaan.
Akka on suorastaan nero. Poissa silmistä = poissa mielestä. Nopelin ansaitsisi
Itse teippaisin postilaatikon kylkeen tukevan muovipussien johon laittaisin väärään osoitteeseen jaetun postin.Kirjoittaisin isolla :postinjakaja, ota mukaasi väärään osoitteeseen jaettu posti!
Se on sitten Postin ongelma jos ei ota mukaansa väärin jaettua postia.
Jos lähettäjä käy ilmi kuoresta, kuten Klarna, soitan yleensä suoraan lähettäjälle, että tämä tyyppi ei enää asu täällä. Se on nopein ratkaisu.
Kun vie kuoren postille takaisin, kuoren päälle on järkevä kirjoittaa isolla muuttanut, osoite ei tiedossa, ja vetää nuoli sitten lähettäjään. Sillä se kannetaan lähettäjälle takaisin. Ei nimittäin postissakaan aina tiedetä, minne on muuttanut, osoite voi olla vaikka Poste Restante, eli asunnoton.
Postikortit voi kyllä nakata roskiin, jos lähettäjän nimeä ja osoitetta ei ole.
terv. entinen postin täti