Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entisen asukkaan postia tulee joka kuukausi?

Vierailija
09.01.2018 |

Muutettiin tähän vuosi sitten. Puoli vuotta sitten alkoi tulemaan vieraan naisen nimellä klarnan tms postia kerran kuussa. Olen postille kiikuttanut kirjeet ja ilmoittanut ettei asu täällä. Ja taas tuli uusi... kuinka kauan noita on velvollinen kiikuttamaan postiin? (ja joo, tiedän että postilaatikko riittäisi mutta kun sekin vietiin täältä pois ja lähin on siellä kaupalla missä postikin on).

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerään näitä ruskeaan kirjekuoreen, osoitan sen postin pääkonttorille ja laitan tietenkin ilman postimaksua matkaan. Tehkööt mitä lystää.

Vierailija
2/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite heitän nykyään jo menemään vanhojen asukkien postit. Jos ei sen vertaa vaivaudu asioitaan hoitamaan niin kärsiköön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite heitän nykyään jo menemään vanhojen asukkien postit. Jos ei sen vertaa vaivaudu asioitaan hoitamaan niin kärsiköön.

Niinpä. Ei pitäisi olla ylivoimaisen vaikeaa ilmoittaa se uusi osoite niihin paikkoihin, mihin se automaattisesti ei mene.🙄

Vierailija
4/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos noin teet, syyllistyt mahdollisesti rikokseen. Sehän on selvitettävissä, mihin osoitteeseen jokin taho on väärään osoitteeseen päätyneen postin lähettänyt.

https://yle.fi/uutiset/3-6443467

Vierailija
5/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Väärään osoitteeseen tulleen postin palauttamatta jättäminen saattaa johtaa poliisin puheille.

- Viestintäsalaisuushan on Suomessa lain suojaama. Jos viestintäsalaisuutta loukataan, saatetaan asiasta nostaa pahimmassa tapauksessa rikossyyte, Reijo Uusihauta kertoo."

Lähde: https://yle.fi/uutiset/3-6443467

Eli kyllä se väärään osoitteeseen tullut posti täytyy palauttaa.

Vierailija
6/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan kysy postin aspasta mitä pitkään jatkuvalle ongelmalle pitää tehdä, jotta sen saa loppumaan.

Vierailija
7/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos noin teet, syyllistyt mahdollisesti rikokseen. Sehän on selvitettävissä, mihin osoitteeseen jokin taho on väärään osoitteeseen päätyneen postin lähettänyt.

https://yle.fi/uutiset/3-6443467

Aina voi sanoa ettei ole saanut mitään postia.

Vierailija
8/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vaan kysy postin aspasta mitä pitkään jatkuvalle ongelmalle pitää tehdä, jotta sen saa loppumaan.

No tietenkin ne kehottaa vain palauttelemaan niitä maailman tappiin, daa.

Ap

Vierailija
9/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Väärään osoitteeseen tulleen postin palauttamatta jättäminen saattaa johtaa poliisin puheille.

- Viestintäsalaisuushan on Suomessa lain suojaama. Jos viestintäsalaisuutta loukataan, saatetaan asiasta nostaa pahimmassa tapauksessa rikossyyte, Reijo Uusihauta kertoo."

Väärään osoitteeseen tullut posti on eri asia kuin edellisen asukkaan posti.

Vierailija
10/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä postit täytyy aina palauttaa asianmukaisesti.

Niin se vain täytyy toimia, vaikka kuinka harmittaisi.

Vierailija
11/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta otin joka kirjeestä ja muusta postista kuvan, ja lähetin edelliselle asukkaalle sen, jotta voi tulla hakemaan laatikostamme itse nämä postit. Puolen vuoden jälkeen aloin heittämään roskiin. Jos siinä ajassa ei ole saanut tehtyä osoitteenmuutosta paikkaan, johon on jotain  velkaa, ja laskuja tulee säännöllisesti, niin varmaan sillä oppii, että tulee luottomerkintä. Jos jälkeenpäin kysytään posteja, aion väittää etten ole saanut moisia posteja. Eipä tosin ole neljään vuoteen kyselty :D

Vierailija
12/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärään osoitteeseen tullut posti on eri asia kuin edellisen asukkaan posti.

Häh? Jos edellisen asukkaan nykyinen osoite on jokin muu kuin se, johon posti tulee, niin silloinhan posti on tullut väärään osoitteeseen. Luepa tuo uutinen, siinä esimerkkitapauksena mainitaan juurikin tilanne, jossa entisen asukkaan postia tulee uudelle asukkaalle.

Vierailija
13/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoli vuotta otin joka kirjeestä ja muusta postista kuvan, ja lähetin edelliselle asukkaalle sen, jotta voi tulla hakemaan laatikostamme itse nämä postit. Puolen vuoden jälkeen aloin heittämään roskiin. Jos siinä ajassa ei ole saanut tehtyä osoitteenmuutosta paikkaan, johon on jotain  velkaa, ja laskuja tulee säännöllisesti, niin varmaan sillä oppii, että tulee luottomerkintä. Jos jälkeenpäin kysytään posteja, aion väittää etten ole saanut moisia posteja. Eipä tosin ole neljään vuoteen kyselty :D

Jos meinaat väittää, ettet ole mitään posteja saanut, ei ehkä olisi kannattanut ottaa niistä kuvaa ja lähettää mahdolliselle asianomistajalle... ;)

Vierailija
14/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon asunut tässä nyt pari vuotta ja lähes joka kuukausi tulee nordeasta mun osoitteeseen jonkun kuolinpesän kirjeitä. Ennen vein ne postiin tiskille ja kyselin, että mitä tehdä, ne sanoi, että ei voi oikein tehdä mitään. Nykyään kirjotan kuoreen, että kyseinen henkilö ei enää asu täällä ja lykkään postilaatikkoon.

Vierailija
15/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se maksa se postinsiirto palvelu puolen vuoden jälkeen? Ei ole viittinyt maksaa siitä ja nyt sitten alkaa valumaan postia.

Mun mielestä tuo on törkeetä postilta. Ihmisten kiusaamista vaan. Etenkin siis vanhan asukkaan. ei pitäisi olla mitään velvoitetta uudella asukkaalla postin suhteen.

Itse tietty keräsin posteja aikani ja vein kerralla niitä ohikulkeissani laatikkoon. eihän se iso vaiva ole, mutta täysin turhaa.

Vierailija
16/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tarkennuksena vielä, osoite näissä posteissa oli mun, eli siis ei ollut väärä osoite vaan entisen asukkaan posteja.

Vierailija
17/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoittelen päälle hauskoja viestejä ennekuin kiikutan laatikkoon. On sitten lähettäjillä ja postissa hauskempaa.

Perintäkirjeiden tulo loppuu nopeasti.

Vierailija
18/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuukaudesta toiseen useamman kerran viikossa kaikista ilmoituksista postiin ja muista toimenpiteistä huolimatta tulee aina vain muiden ihmisten postia, niin kukaan tuskin loputtomiin jaksaa niitä palauttaa minnekään, vaikka kuinka pitäisi. Kai nyt herranjestas Postikin voi asialle jotain tehdä, jos sinne on ilmoitettu, että tämä ihminen ei asu tässä osoitteessa? 

Vierailija
19/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanoivat postissa, etteivät voi tehdä mitään niin kauan ku nordea lähettää niitä kirjeitä. Laittavat ne mun kiikuttamat kirjeet menemään nordealle ja niiden pitäis lopettaa se sieltä päästä. Ilmeisesti postilla on velvollisuus viedä posti siihen osoitteeseen mikä siinä päällä lukee, jos niillä ei ole muuta osoitetta tiedossa kyseiselle henkilölle.

Vierailija
20/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kuukaudesta toiseen useamman kerran viikossa kaikista ilmoituksista postiin ja muista toimenpiteistä huolimatta tulee aina vain muiden ihmisten postia, niin kukaan tuskin loputtomiin jaksaa niitä palauttaa minnekään, vaikka kuinka pitäisi. Kai nyt herranjestas Postikin voi asialle jotain tehdä, jos sinne on ilmoitettu, että tämä ihminen ei asu tässä osoitteessa? 

Joo, täysin ymmärrettävää että kypsyttäisi.

Ihme juttu kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän