Tytön kaveri 8v nimitti minua "kaksoisleuka-akaksi" kun käskin jättää puhelimen eteisen parkkiin
Meillä on älypuhelinparkki siksi, että lapset ovat muutenkin ihan liikaa nenät kiinni puhelimissa. Parkin avulla he sentään leikkivät ja liikkuvat.
Tytön kaveri joka on jatkuvasti liimaantunut puhelimeensa, ei halunnut jättää sitä (äänet päällä ja saa käydä eteisessä soittamassa/vastaamassa jos tarve on)
Kun ilmoitin "Meillä jätetään puhelimet siihen eteisen koriin" niin tyttö sanoi "Ei tommonen kaksoisleuka-akka sitä päätä" ja lähti puhelimensa kanssa kotiin.
En nyt tiedä olisiko tuosta syytä ilmoittaa tytön vanhemmille vai mitä tehdä?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun luettuani en ihmettele ollenkaan, miksi monet lapset eivät osaa enää ollenkaan käytöstapoja.
Tais suurinosa tunnistaa tämän provoksi, joka täällä pyörii tuon tuosta. Aihe on sama "älypuhelinparkki" ja pienet lapset.
En olisi huolissani käytöstavoista.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kerran pojan (muistaakseni silloin n.7-8-v.) kaveri haukkui vaimoni todella töykeästi, en nyt kirjoita tähän miten, ettei joku tunnista. Että kyllähän tällaisia on. Pojan vanhemmat pitivät kyllä todella tiukan puhuttelun hänelle.
Mitäs vaimo puhuttelusta tykkäs?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa haukkua tietenkään ketään, ei lapsi tai aikuinen, mutta tuo kännykkäsääntö on kyllä täysin typerä. Onko tuo nyt sitten hyvä, että lapsella ei ole pian enää kavereita? Kännykkä on tätä päivää, hyväksykää se!
Mieti halutatko lapsen jolla on kavereita vai lapsen, joka ei osaa puhua ja viestiä kaverilleen kierrättämättä sitä tukiaseman kautta.
Oma lapseni on 12v. Äsken kaverinsa kanssa pelasivat padeilla ja kännyköillä. Nyt lähtivät ulos. Joten sanon, että minulla on lapsi jolla on kavereita, jotka viestivät sekä tukiaseman kautta että ihan oikeasti vuorovaikutuksessa. Ei ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kerran pojan (muistaakseni silloin n.7-8-v.) kaveri haukkui vaimoni todella töykeästi, en nyt kirjoita tähän miten, ettei joku tunnista. Että kyllähän tällaisia on. Pojan vanhemmat pitivät kyllä todella tiukan puhuttelun hänelle.
Mikset itse puuttunut tilanteeseen?
Eihän tämä puolisolle kuulu millään tavalla. Kyllä aikuisen naisen pitää itse pärjätä lasten kanssa, vieraidenkin.
Jos tämä on oikeasti tapahtunut, niin kyseisellä lapsella ei olisi mitään asiaa kotiini ilman anteeksipyyntöä. Tuon ikäisen pitää osata käyttäytyä enkä halua että lapseni kaveeraavat kiusaajan kanssa. Tälläinen toiminta tuskin on mikään yksittäistapaus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihduta?
Millä tavalla se laihduttaminen auttaa kaksariin kun sitä näkee ihan laihoillakin?
No oletkos sellainen? Turha laåselle on suuttua, jos hän rehellinen. Rehellisyyshän on hieno piirre.
Ei en ole "laiha". Olen lihaksikas minua lapset kutsuu voimanaiseksi. Vaikka minulla rasvaprosentti on alle 20% kaksariin löytyy. Ja kyllä lapsille saa suuttua. Tuon ikäinen lapsi kyllä jo ymmärtää milloin hänellä on tarkoitus loukata jotakuta sanoillaan.
Ja näistä "oot läski laihduta"ihmisten lapset ovat varmaan AP tekstissä olevan kaltaisia. Ehkä kannattaisi katsoa peiliin ja opetella ne käytöstavat.
Minun talo, minun säännöt. Ihan sama kenen kakara tulee käymään. Jos käsken jättää puhelimen eteiseen, se jätetään tai sitte kaveri lähtee kotiinsa.
Monen mielestä ilmeisesti jotenkin hauskaa? noinko te kasvatatte lapsenne nimittelemään muita?
Vierailija kirjoitti:
Minun talo, minun säännöt. Ihan sama kenen kakara tulee käymään. Jos käsken jättää puhelimen eteiseen, se jätetään tai sitte kaveri lähtee kotiinsa.
Mitä uhoat? Juuri näinhän tyttö toimi.
Työskentelen paikassa, jossa on paljon somalilapsia (jo koululaisia).
En tehnyt heidän mielensä mukaan viime viikolla ja sain kuulla, että minulla on iso perse.. heh. Minulla on aivan normaali, jopa hoikahko.
Ovatko koskaan nähneet niitä äitejään ilman kaapua?
Mutta olin aikuinen ja ammatillinen, sanoin vain, että ihan on tavallinen aikuiselle naiselle. Tietysti isompi kuin teillä lapsosilla :D
Jos puhuu tuohon sävyyn aikuiselle, niin miten käyttäytyy toisten lasten seurassa? Ei tuo ole vain käytöstapojen puutetta, vaan kunnon ihmis pe*seen alku. Tuollaiseen pitäisi puuttua heti alkuunsa.
Älä ainakaan päästä enää tuota huonokäytöksistä tenavaa kotiisi.
Selität myös tämän esimerkin avulla omalle lapsellesi, että tuommoista on huono käytös. Jos lasta ei opasteta kotona, maailma opettaa.
Niin tuo 8-vuotiaskin jo nyt tietää, että hänen omasta käyttäytymisestään riippuu, pääseekö johonkin - teille ei pääse.
Ehkä hänelle aikanaan tulee mieleen myös töitä hakiessa, että kannattaakin tulevalle pomolle tehdä heti selväksi, mitä ajattelee tämän ulkonäöstä ja mitä työpaikan sääntöjä suostuu noudattamaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi vain miettiä, millainen kroppa on, jos ihmisellä on kaksoisleuka! Kroppahan sitä ensin paisuu ja naama lihoo vasta myöhemmässä vaiheessa. Ei voi olla kaunis näky.
Kuten tavallista, AV:lla on jälleen kerran neulan terävästi löydetty jutun loittajan pointti.
En antaisi lapseni leikkiä noin epäkohteliaan kaverin kanssa. Kaveri on vasta 8-vuotias mutta jo nyt noin kännykkäriippuvainen ja huonot tavat omaava.
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen paikassa, jossa on paljon somalilapsia (jo koululaisia).
En tehnyt heidän mielensä mukaan viime viikolla ja sain kuulla, että minulla on iso perse.. heh. Minulla on aivan normaali, jopa hoikahko.
Ovatko koskaan nähneet niitä äitejään ilman kaapua?
Mutta olin aikuinen ja ammatillinen, sanoin vain, että ihan on tavallinen aikuiselle naiselle. Tietysti isompi kuin teillä lapsosilla :D
Otitko vanhempien kanssa puheeksi kuinka törkeästi ja epäkohteliaasti heidän lapsensa käyttäytyy?
Tuskin tulee ihan normaalista ja fiksusta kodista tuollainen lapsi. En haluaisi että lapseni leikkii moisen kanssa. Se kaksarihan on ihan sivuseikka tässä, jos ap olisi ollut hoikka ja kaksariton,hän olisi ollut esim."saa*anan lauta."
Vierailija kirjoitti:
No niinhän se lähti. Ja ap suuttui kun talon säännöt eivät kelvanneet.
Mieti halutatko lapsen jolla on kavereita vai lapsen, joka ei osaa puhua ja viestiä kaverilleen kierrättämättä sitä tukiaseman kautta.