Mistä se johtuu että laihtuu vaikka syö ihan normaalisti?
Kommentit (16)
Tupakointi laihduttaa ainakin. Itse tosin laihduin myös tupakoinnin lopetuksen myötä, mikä oli enemmän kuin yllättävää.
- viini, tupakka ja muut päihteet
- kilpirauhasen liikatoiminta ja keliakia jotka taidettiin jo mainita
- jotkut lääkkeet
- stressi joillain ihmisillä (toisilla taas päinvastoin)
- syöpä
Liikunta. Itse kun harrastan juoksua, on aivan sama mitä syön, ja silti laihdun. En missään nimessä haluaisi laihtua, koska lääkärissä motkotetaan asiasta jatkuvasti kun aina vaan on kiloja taas tippunut. Syön aivan normaalisti, mutta RAKASTAN juoksua! Juoksen paljon ja se näkyy vaa'alla. Tuntuu ettei mikään syöminen riitä... Syön oikeasti todella paljon ja laihdun ja laihdun.
Joko tiedostamattasi syöt vähemmän kuin ennen tai sitten liikut enemmän kuin ennen. Oletko esim. vaihtanut työpaikkaa, jolloin työmatkan tai työpäivän aikana voi tulla enemmän tiedostamatonta liikuntaa? Tai oletko muuten kävellyt, urheillut, puuhastellut kotona enemmän? Uuden urheiluharrastuksen aloittamisen nyt ehkä itsekin olisit tajunnut ottaa huomioon, samoin esim. johonkin tiettyyn ruokavalioon siirtymisen. Oletko aiemmin kärsinyt univaikeuksista ja nyt saat nukuttua kunnolla tai onkostressi vähentynyt? Tai oletko esim. vaihtanut ehkäisyä tai muuta lääkitystä?
Muita selittäviä tekijöitä voivat sitten olla nuo ensimmäisessä viestissä mainitut sairauden (kilpirauhanen, keliakia tai muu imeytymishäiriö).
Mä laihdun, jos syön normaalisti, mutta jätän herkut pois.
Nää on sitten jotenkin säälittäviä, jotka ihmettelevät lihovansa/laihtuvansa, kun syövät "normaalisti" Ihan kun täällä olisi jokaisella joku kristallipallo, mistä näkee kyseisen viestittäjän ruuat.
Yleensä sillon laihtuu kun sitä vähiten odottaa. Mäkin joskus luulen lihonneeni paljon, siten käyn vaa'alla pitkän ajan jälkeen ja hups, oonkin laihtunut!
Vierailija kirjoitti:
Nää on sitten jotenkin säälittäviä, jotka ihmettelevät lihovansa/laihtuvansa, kun syövät "normaalisti" Ihan kun täällä olisi jokaisella joku kristallipallo, mistä näkee kyseisen viestittäjän ruuat.
No minä nyt ainakin tulkitsin tuon "normaalisti" tässä viestissä niin, ettei ap siis ole muuttanut ruokailujaan (mielestään) mitenkään, vaan syö niin kuin ennenkin, mutta silti laihtuu.
Mä laihduin 11kg kun lopetin e-pillerit.
Vierailija kirjoitti:
Mä laihduin 11kg kun lopetin e-pillerit.
Mä tiedän myös ihmisiä, jotka on laihtunut e-pillereillä! Meitä on moneen junaan.
Pitää syödä vähemmän kuin normaalisti. Sillä tavalla laihtuu.
Jos vaan liikut enemmän kuin yleensä.
- keliakia
- kilpirauhanen liikatoiminta
- lapamato
- hyvä aineenvaihdunta yksinkertaisesti
- sulla ruokahalu vähentynyt ja luulet syöväsi normaalisti, koska et tunne nälkää et tajua syöväsi vähän, monella hoikalla on vääristynyt kuva omasta syömisestä
Mun kaveri sai raskaudessa jonkun 4kg yhteensä. Ihan oikeasti. Sillä oli valtava vatsa, vauva normaalipainoinen mutta se itse laihtui samaa tahtia kokoajan!!! Ja söi silti kokoajan ja paljon. Eli myös raskaus tekee jollekin noin