Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljon sinulle on kertynyt tähän mennessä eläkettä per kuukausi? Katso täältä.

Vierailija
09.01.2018 |

Tule kertomaan, paljon on kertynyt. Ensin näkyy kaikki työpaikat, missä on työskennellyt koskaan koko elämänsä aikana ja sitten näkyy summa. Täytyy kirjautua pankkitunnuksilla.

https://www.tyoelake.fi/tyoelakeote/

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voida laskea.

Pitäisi tulla valtiolta ja yksityiseltä yht n 1880e. 37 työvuotta takana

Vierailija
82/103 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä n. 916€ kuussa. Olen 40-vuotias, 15 vuotta päätoimista työelämää, kaksi vanhempainvapaakautta taustalla. Arvio eläkkeestä 66v 5kk 2800€. 68v 9kk 3300€. 70v 3600€. Eli rollaattorilla töihin vikat vuodet.

Dokumentissa oli myös 6 sivua työsuhteita, joissa olen ollut alle 23-vuotiaana, ja jotka eivät oikeuta eläkkeeseen. Mielenkiintoinen asiakirja, kiitos linkistä!

Ei 70-vuotiaat yleensä ihan rollaattorikunnossa ole, vaikka ymmärrän kyllä pointin.

Minua hämää tuo kun ylempänä sanotaan että eläkettä ei kerry yhtään sen enempää vikoina vuosina ja silti nämä esimerkkiarviot antavat olettaa, että lopussa eläkettä kuitenkin yhtäkkiä kertyy paljon enemmän?

Ei kerry enemmän vaan ei LEIKATA elökettä elinaikakertoimen muodossa. Jos minä jään elökkeelle heti kun saain (65 v 7 kk) elinaikakerroin leikkaa elökettä 11 %. Jos teen 69 v asti leikkausta ei tehdä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

39v, nyt 1200 eur. Optimistisen laskelman mukaan eläkkeelle 67v, eläke 5900 eur.

Mutta eihän 30 vuoden päästä 5900 euron ostovoima ole mitään.. vastaa tuota 1200 euroa, jos hyvin käy

Vierailija
84/103 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 41 v ja kertymä 920 euroa (paljon töitä alle 23 v joista ei kertynyt mitään)

Ajattelen itse niin, että kunhan pääsen yli 1200 euron niin kaikki on kotiinpäin. Tuo 1200 kun tosiaan taataan kaikille takuueläkkeen tms muodossa.

Eli jos arvio työelökkeestä on noin 1200, siihen on turha odottaa mitään valtion maksamaa päälle

Vierailija
85/103 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 v ja 108 euroa. Pitää varmaan muuttaa Norjaan tienaamaan että saan säästettyä vanhuuden varalle.

Vierailija
86/103 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertynyt n. 1900 €/kk tähän mennessä. Työvuosia jäljellä n. 7 vuotta. Maksimissaan eläke tulee olemaan 2500 €. Pitää muistaa, että eläkettä verotetaan enemmän kuin palkkatuloja, joten käteen tulee jäämään minulla maksimissaan 1500-1700 €/kk.

Se helpottaa, että on oma asunto ja yhtiövastike 266 €/kk, muut laskut n 40 €/kk. Jos n 300 laskee ruokaan ja muihin talousmenoihin, jää n. tonni. Sillä pitäisi hyvinkin pärjätä ellei sitten tule suuria sairauskuluja.

Siksi olisikin hyvä roikkua työnantajan listoilla tonne 68-vuotiaaksi ja hoidattaa kaikki työnantajan laskuun mahdollisimman pitkään.

Itse asiassa eläkkeitä verotetaan hyvin lievästi enemmän, tästä oli juuri laskelma jossain lehdessä. Keskituloisella ero oli jotain 200-300 euroa vuodessa! Tuo on vaan isojen ikäluokkien propagandaa kun vaativat korotuksia työeläkkeisiin. Pienien kansaneläkkeiden nostamista eivät tietenkään kannata.

Vierailija
87/103 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa "lykkäyskorotus". Se vastaa pitkälti entistä elääkekarttumaa.

Puolisoni täytti 60 vuotta ja aikoo jatkaa ainakin 68 vuotiaaksi , jos terveys vain sen sallii. Jos hän jää eläkkeelle noin 64 vuotiaana, on eläke n.3.800€, mutta jos jatkaa 68 vuotiaaksi, lupaa eläkelaskuri 4.180 euron eläkkeen.

Vierailija
88/103 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä! Olen 43v ja ollut äitiyslomia ja hoitovapaita (yht 4v) lukuunottamatta KOKO ajsn töissä 25v iästä lähtien. Eläke on 495e kuussa. Siis mitvit!? Ei mitenkään ehdi tulla kunnon eläkettä siihen 66v ikään mennessä.

En ole mikään jättipalkkainen mutta ihsn keskipalkkainen kuitenkin. Tuleeko tähän kansaneläke lisäksi vsi onko tässä kaikki??

Oma itaekäs kermaperseisäni (joka on ollut paska isä ekä ole auttanut tai tukenut koskaan missään) ilkkui tässä taannoin että hänellä on hyvin asiat kun jäi 56v eläkkeelle ja eläke on melkein 3000 kuussa! Isä sai jonkun valtion erikoiseläkesopimuksen ja sai jäädä noin aikaisin eläkkeelle.

Meidän ikäluokka sitten raataa 10v pidemmän uran ja eläke joitain satasia tai maksimissaan reilun tonnin. Vituttaa!

Sen sitä saa kun hekutetaan sossupummi yhteiskuntaa, jossa valtio on jumala, joka antaa sun rahat muihin suihin. Olisiko kannattanut nostaa kytkintä Suomesta hyvän sään aikana? Tai tehdä kuten monessa muussa maassa ja säästää itse eläkettä varten. 

Pitäisi kyllä ruveta säästämään itse eläkettä varten, mutta nykyisestä palkasta (11,74 euroa tunti, käteen jää noin 1600 euroa kuukaudessa) ei kyllä paljoa jää säästöön muutenkaan. Minulla on näillä näkymin eläkkeeseen vielä ainakin 30 vuotta ja luulen että siihen mennessä eläkeikää on nostettu jonnekin 80-90 vuoden tienoille, mikäli koko eläkejärjestelmää on olemassakaan silloin enää. En kyllä usko että tämä nykyisen kaltainen yhteiskuntamalli tulee kestämään noin kauaa.

Vierailija
89/103 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chinchi kirjoitti:

39v, nyt 1200 eur. Optimistisen laskelman mukaan eläkkeelle 67v, eläke 5900 eur.

Mutta eihän 30 vuoden päästä 5900 euron ostovoima ole mitään.. vastaa tuota 1200 euroa, jos hyvin käy

Kyllä se eläkesummakin nousee indeksin mukana eli eläkkeesi voi olla vaikka 20.000 euroa(jos on kova inflaatio), mutta vastaa nykyrahassa 5.900 euroa

Vierailija
90/103 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosiansiot on tällä hetkellä n. 30 000 eur / brutto, eläkelaskurin mukaan tuleva eläkkeeni olisi n. 1200 eur/kk, jos vuosiansioni säilyisi samanlaisena eläkeikään asti. Olen 41-vuotias eli työuraa olisi vielä ainakin 25-26 vuotta edessä. Vuodesta 2002 lähtien olen ollut kokoaikaisessa työssä, yksi puolen vuoden työttömyysjakso välissä, ei muita katkoksia. Koko eläkejärjestelmä tuntuu huijaukselta.

Vierailija
91/103 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reilu 800€.

Toki olen sen tiennyt aina, että alle keskipalkan työskentelevänä en tule koskaan elämään eläkkeelläni ilman yhteiskunnan lisätukea.

Siksi en myöskään ole työurani aikana kuulunut liittoonkaan, koska miksi maksaisin turhaan?

Saan tukina saman (tai jopa enemmän) kuin saisin ansiosidonnaisena työttömyyden iskiessä.

Tiesitkö, että saat tuon 800 euron päälle kansaneläkkeen, joka on nettona noin 500-600 euroa kuussa?

Ne jotka eivät ole koskaan olleet työelämässä, saavat pelkän kansaneläkkeen.

Paitsi, että se työeläke vaikuttaa kansaneläkkeen määrään. 800 euron työeläkkeellä kansaneläke on noin 200 euroa.

Vierailija
92/103 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä! Olen 43v ja ollut äitiyslomia ja hoitovapaita (yht 4v) lukuunottamatta KOKO ajsn töissä 25v iästä lähtien. Eläke on 495e kuussa. Siis mitvit!? Ei mitenkään ehdi tulla kunnon eläkettä siihen 66v ikään mennessä.

En ole mikään jättipalkkainen mutta ihsn keskipalkkainen kuitenkin. Tuleeko tähän kansaneläke lisäksi vsi onko tässä kaikki??

Oma itaekäs kermaperseisäni (joka on ollut paska isä ekä ole auttanut tai tukenut koskaan missään) ilkkui tässä taannoin että hänellä on hyvin asiat kun jäi 56v eläkkeelle ja eläke on melkein 3000 kuussa! Isä sai jonkun valtion erikoiseläkesopimuksen ja sai jäädä noin aikaisin eläkkeelle.

Meidän ikäluokka sitten raataa 10v pidemmän uran ja eläke joitain satasia tai maksimissaan reilun tonnin. Vituttaa!

Sen sitä saa kun hekutetaan sossupummi yhteiskuntaa, jossa valtio on jumala, joka antaa sun rahat muihin suihin. Olisiko kannattanut nostaa kytkintä Suomesta hyvän sään aikana? Tai tehdä kuten monessa muussa maassa ja säästää itse eläkettä varten. 

Pitäisi kyllä ruveta säästämään itse eläkettä varten, mutta nykyisestä palkasta (11,74 euroa tunti, käteen jää noin 1600 euroa kuukaudessa) ei kyllä paljoa jää säästöön muutenkaan. Minulla on näillä näkymin eläkkeeseen vielä ainakin 30 vuotta ja luulen että siihen mennessä eläkeikää on nostettu jonnekin 80-90 vuoden tienoille, mikäli koko eläkejärjestelmää on olemassakaan silloin enää. En kyllä usko että tämä nykyisen kaltainen yhteiskuntamalli tulee kestämään noin kauaa.

Yhteiskunta tulee tosiaankin olemaan aivan toisenlainen 30 vuoden päästä. Ensinnäkin, mitään Suomen valtiota ei ole vaan Euroopan liittovaltio, joka on vahvasti islamisoitunut. Lisäksi tänne on muuttanut kymmeniä miljoonia afrikkalaisia. Ei meidän silloin enää tarvitse huolehtia Suomen eläkesysteemeistä, koska niitä ei ole.

Vierailija
93/103 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen keskipalkkainen (noin 3300 e/kk) nainen, takana työvuosia vähän yli 30 ja eläkekertymä ruhtinaalliset 1367 e/kk. Missä ihmeessä ovat ne huimat suuret eläkkekertymät, joista meitä yli 50v ikäisiä syytetään?

Tuohan on jo hyvin.

Ne huimat eläkekertymät on meitä vanhemmilla. Esim. äitini 79 v., ikänsä ollut töissä sairaanhoitajana (äitiyslomat silloin pari kk), eläke nyt kaksi tonnia kuussa. Isälläni kolmen tonnin paikkeilla, opettaja.

Minä yli viisikymppinen akateeminen pätkätyöllistetty, alle tonni kertynyt.

Niinpä. Hyvä jos porukka herää tilanteeseen ja alkaa säästää itse eläkepäiviä varten.

Vierailija
94/103 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkyy vain valtiolla tai yksityisillä olleet työpaikat (ellei ole muuttunut?). Mä olen koko työurani tehnyt kunnallisella puolella, tuo näyttää mulle 0€ kuussa.

Kyllä sen pitäisi näkyä, olen käynyt joskus.

Vierailija
95/103 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta tulee tosiaankin olemaan aivan toisenlainen 30 vuoden päästä. Ensinnäkin, mitään Suomen valtiota ei ole vaan Euroopan liittovaltio, joka on vahvasti islamisoitunut. Lisäksi tänne on muuttanut kymmeniä miljoonia afrikkalaisia. Ei meidän silloin enää tarvitse huolehtia Suomen eläkesysteemeistä, koska niitä ei ole.

Ja huh hah hei...ota nyt jotain mikä rauhoittaa!

Vierailija
96/103 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta sai sen saman kuin menemällä suoraan Kevan sivuille. Tulen saamaan lisäksi merimieseläkettä, mutta sitä ei näy tuolla vaikka kunnan, yksityisen ja yritystoiminnan ansiot ja eläkekertymä näkyy.

Vierailija
97/103 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Miksei näy työpaikat ja tulot ennen 2012 vuotta? (Olen syntynyt 1984).

Vierailija
98/103 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000 eur ja ikä 59.

Vierailija
99/103 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kertymää tällä hetkellä 2500/kk. Katsoin että 65 vuotiaana, eli 10 vuoden päästä jäädessäni eläkkeelle, niin eläkkeeni on 3600/kk.

Vierailija
100/103 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kertymää tällä hetkellä 2500/kk. Katsoin että 65 vuotiaana, eli 10 vuoden päästä jäädessäni eläkkeelle, niin eläkkeeni on 3600/kk.

Oho, sulla on sitten yli 7000 euron kuukausipalkka, tai olet julkisella puolella jossa eläke-edut ovat huikeat.