Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon sinulle on kertynyt tähän mennessä eläkettä per kuukausi? Katso täältä.

Vierailija
09.01.2018 |

Tule kertomaan, paljon on kertynyt. Ensin näkyy kaikki työpaikat, missä on työskennellyt koskaan koko elämänsä aikana ja sitten näkyy summa. Täytyy kirjautua pankkitunnuksilla.

https://www.tyoelake.fi/tyoelakeote/

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy vain valtiolla tai yksityisillä olleet työpaikat (ellei ole muuttunut?). Mä olen koko työurani tehnyt kunnallisella puolella, tuo näyttää mulle 0€ kuussa.

Vierailija
2/103 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollu valtiolla ja yksityisillä töissä, näytti 400 euroa / kk eläkettä. Siihen päälle tulee vielä se kansaneläke, joka on jotain 500-600 euroa nettona kuussa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

50e kertyi. Olen jo eläkkeellä.

Vierailija
4/103 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu 800€.

Toki olen sen tiennyt aina, että alle keskipalkan työskentelevänä en tule koskaan elämään eläkkeelläni ilman yhteiskunnan lisätukea.

Siksi en myöskään ole työurani aikana kuulunut liittoonkaan, koska miksi maksaisin turhaan?

Saan tukina saman (tai jopa enemmän) kuin saisin ansiosidonnaisena työttömyyden iskiessä.

Vierailija
5/103 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleehan nuo samat tiedot vuosittain kotiinkin.

Vierailija
6/103 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reilu 800€.

Toki olen sen tiennyt aina, että alle keskipalkan työskentelevänä en tule koskaan elämään eläkkeelläni ilman yhteiskunnan lisätukea.

Siksi en myöskään ole työurani aikana kuulunut liittoonkaan, koska miksi maksaisin turhaan?

Saan tukina saman (tai jopa enemmän) kuin saisin ansiosidonnaisena työttömyyden iskiessä.

Tiesitkö, että saat tuon 800 euron päälle kansaneläkkeen, joka on nettona noin 500-600 euroa kuussa?

Ne jotka eivät ole koskaan olleet työelämässä, saavat pelkän kansaneläkkeen.

Vierailija
7/103 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleehan nuo samat tiedot vuosittain kotiinkin.

Ja kenellä mahtaa paperi olla arkistoituna niin näppärästi, että saa lukunsa tähän ketjuun vaivatta? Kun siitä nyt keskusteltiin. Tuolta saa ajankohtaisen tiedon heti.

Vierailija
8/103 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä! Olen 43v ja ollut äitiyslomia ja hoitovapaita (yht 4v) lukuunottamatta KOKO ajsn töissä 25v iästä lähtien. Eläke on 495e kuussa. Siis mitvit!? Ei mitenkään ehdi tulla kunnon eläkettä siihen 66v ikään mennessä.

En ole mikään jättipalkkainen mutta ihsn keskipalkkainen kuitenkin. Tuleeko tähän kansaneläke lisäksi vsi onko tässä kaikki??

Oma itaekäs kermaperseisäni (joka on ollut paska isä ekä ole auttanut tai tukenut koskaan missään) ilkkui tässä taannoin että hänellä on hyvin asiat kun jäi 56v eläkkeelle ja eläke on melkein 3000 kuussa! Isä sai jonkun valtion erikoiseläkesopimuksen ja sai jäädä noin aikaisin eläkkeelle.

Meidän ikäluokka sitten raataa 10v pidemmän uran ja eläke joitain satasia tai maksimissaan reilun tonnin. Vituttaa!

Vierailija
9/103 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä! Olen 43v ja ollut äitiyslomia ja hoitovapaita (yht 4v) lukuunottamatta KOKO ajsn töissä 25v iästä lähtien. Eläke on 495e kuussa. Siis mitvit!? Ei mitenkään ehdi tulla kunnon eläkettä siihen 66v ikään mennessä.

En ole mikään jättipalkkainen mutta ihsn keskipalkkainen kuitenkin. Tuleeko tähän kansaneläke lisäksi vsi onko tässä kaikki??

Oma itaekäs kermaperseisäni (joka on ollut paska isä ekä ole auttanut tai tukenut koskaan missään) ilkkui tässä taannoin että hänellä on hyvin asiat kun jäi 56v eläkkeelle ja eläke on melkein 3000 kuussa! Isä sai jonkun valtion erikoiseläkesopimuksen ja sai jäädä noin aikaisin eläkkeelle.

Meidän ikäluokka sitten raataa 10v pidemmän uran ja eläke joitain satasia tai maksimissaan reilun tonnin. Vituttaa!

Sen sitä saa kun hekutetaan sossupummi yhteiskuntaa, jossa valtio on jumala, joka antaa sun rahat muihin suihin. Olisiko kannattanut nostaa kytkintä Suomesta hyvän sään aikana? Tai tehdä kuten monessa muussa maassa ja säästää itse eläkettä varten. 

Vierailija
10/103 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä! Olen 43v ja ollut äitiyslomia ja hoitovapaita (yht 4v) lukuunottamatta KOKO ajsn töissä 25v iästä lähtien. Eläke on 495e kuussa. Siis mitvit!? Tuleeko tähän kansaneläke lisäksi vsi onko tässä kaikki??

!

Tulee kansaneläke tohon päälle joka kuukausi. Senhän saa kaikki, nekin jotka eivät ole olleet töissä. Sun eläke on sitten noin 1000 - 1100 euroa kuussa miinus verot.

Vierailija
11/103 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kela.fi/kansanelake-laskukaava

http://www.kela.fi/takuuelake-maara-ja-maksaminen

Tuolla on laskukaava ja pari esimerkkiä kansaneläkkeen määrästä noilla pienemmillä työeläkekertymillä.

Eli jos työeläke on 400, tulee kansaneläkettä parisuhteessa elävälle 385e.

Vierailija
12/103 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

12€ ja olen eläkkeellä.

Vierailija
13/103 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.kela.fi/kansanelake-laskukaava

http://www.kela.fi/takuuelake-maara-ja-maksaminen

Tuolla on laskukaava ja pari esimerkkiä kansaneläkkeen määrästä noilla pienemmillä työeläkekertymillä.

Eli jos työeläke on 400, tulee kansaneläkettä parisuhteessa elävälle 385e.

"Mirja ja Matti ovat avoliitossa. Matti saa työeläkettä 850 e/kk ja Mirja 500 e/kk ennen veroja (bruttona).

• Matin kansaneläke: 557,79 e– (850 e – 55,54 e) : 2 = 160,56 e

• Mirjan kansaneläke: 557,79 e– (500 e – 55,54 e) : 2 = 335,59 e

Matille maksetaan kansaneläkettä noin 160 euroa/kk ja Mirjalle noin 335 euroa/kk. Kumpikaan ei saa takuueläkettä.

Esimerkki 2.

Kalle ja Kaisa ovat naimisissa. Kalle saa työeläkettä 1 200 e/kk. Hän ei saa kansaneläkettä.

Kaisa on hoitanut pitkään lapsia kotona. Hän saa työeläkettä vain 400 e/kk. Hän saa kansaneläkettä noin 385 e/kk. Kaisa saa yhteensä 785 e/kk. Hänelle ei kuulu takuueläkettä.

"

Vierailija
14/103 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä! Olen 43v ja ollut äitiyslomia ja hoitovapaita (yht 4v) lukuunottamatta KOKO ajsn töissä 25v iästä lähtien. Eläke on 495e kuussa. Siis mitvit!? Tuleeko tähän kansaneläke lisäksi vsi onko tässä kaikki??

!

Tulee kansaneläke tohon päälle joka kuukausi. Senhän saa kaikki, nekin jotka eivät ole olleet töissä. Sun eläke on sitten noin 1000 - 1100 euroa kuussa miinus verot.

Mitä? Miten niin tulee kansaneläke tuohon päälle? Eikös se ole niin että kansaneläke tulee niille jotka ei ole työelämässä (työtön, kotirouva, emäntä jne) ja työeläke on työssäkäyvän eläke. Voin olla väärässä mutta itse en ole koskaan lukenut tai nähnyt missään etä saa sekä ksnsan- että työeläkkeen.

Ohis

Vierailija
15/103 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansaneläke = vanhuuseläke:

65 vuotta täyttäneelle, joka on syntynyt vuonna 1965 tai sitä ennen

Vuoden 1965 jälkeen syntyneillä kansaneläkkeen vanhuuseläke on sidottu työeläkelain mukaiseen henkilökohtaiseen eläkeikään.

Jos työeläkkeesi on pieni tai sitä et saa ollenkaan, voit saada kansaneläkettä.

Voit hakea kansaneläkettä, jos muut eläkkeesi ja korvauksesi eivät ylitä kansaneläkkeen tulorajaa. Sen sijaan muut tulot ja omaisuus eivät vaikuta vanhuuseläkkeenä maksettavaan kansaneläkkeeseen. Myöskään puolison tuloilla ei ole vaikutusta.

http://www.kela.fi/kansanelake

Vierailija
16/103 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei saa mitään kansaneläkettä, jos on edes jonkunlainne työeläke hankittuna.

Kertymähän kasvaa ihan eri prosentilla sitten työuran vikoina vuosina. Sillä kannustetaan porukkaa tekemään töitä toinen jalka haudassakin.

Vierailija
17/103 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeeni tulee olemaan jotain 5000 euroa.

Vierailija
18/103 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa jaetaan virheellistä tietoa kansaneläkkeestä. Käytännössä tehty työeläke pienentää kansaneläkettä ja jossakin vaiheessa kansaneläkettä ei sitten saakaan enää yhtään. Muutamia poikkeuksia tuohon on kuten esim. lastenhoidon aika.

turha siis haaveilla 400-600 euron lisästä koska vähennus alkaa jo 55 eur / kk ja kokonaan maksaminen päättyy kun työeläke on n. 1200 eur/kk

Vierailija
19/103 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

!

Mitä? Miten niin tulee kansaneläke tuohon päälle? Eikös se ole niin että kansaneläke tulee niille jotka ei ole työelämässä (työtön, kotirouva, emäntä jne) ja työeläke on työssäkäyvän eläke. Voin olla väärässä mutta itse en ole koskaan lukenut tai nähnyt missään etä saa sekä ksnsan- että työeläkkeen.

Ohis

Kyllä saa kansaneläkettä töistä kertyneen eläkkeen päälle.

"Kansaneläkkeen täysi määrä on 628,85 euroa kuukaudessa. Jos olet avio- tai avoliitossa tai rekisteröidyssä parisuhteessa, määrä on 557,79 euroa.

Täyttä kansaneläkettä voit saada vain silloin, jos sinulla ei ole ollenkaan työeläkkeitä tai jos niiden yhteismäärä ennen veroja on enintään 55,54 euroa/kk. Jos sinulla on työeläkkeitä enemmän, kansaneläke pienenee tai et saa sitä lainkaan.

Voit saada kansaneläkettä, jos muut eläkkeesi ja korvauksesi eivät ylitä sen tulorajaa. Lähes kaikki lakisääteiset työeläkkeet ja muut jatkuvat korvaukset vaikuttavat kansaneläkkeeseen.

Tuloraja, jolla ei saa kansaneläkettä:

Yksinasuvahttp://www.kela.fi/kansanelake-maara-ja-maksaminen1 299,88 e

Parisuhteessa oleva: 1 157,71 e

http://www.kela.fi/kansanelake-maara-ja-maksaminen

Vierailija
20/103 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa kansaneläkettä töistä kertyneen eläkkeen päälle.

"Kansaneläkkeen täysi määrä on 628,85 euroa kuukaudessa. Jos olet avio- tai avoliitossa tai rekisteröidyssä parisuhteessa, määrä on 557,79 euroa.

Täyttä kansaneläkettä voit saada vain silloin, jos sinulla ei ole ollenkaan työeläkkeitä tai jos niiden yhteismäärä ennen veroja on enintään 55,54 euroa/kk. Jos sinulla on työeläkkeitä enemmän, kansaneläke pienenee tai et saa sitä lainkaan.

Voit saada kansaneläkettä, jos muut eläkkeesi ja korvauksesi eivät ylitä sen tulorajaa. Lähes kaikki lakisääteiset työeläkkeet ja muut jatkuvat korvaukset vaikuttavat kansaneläkkeeseen.

Tuloraja, jolla ei saa kansaneläkettä:

Yksinasuva: 1 299,88 e

Parisuhteessa oleva: 1 157,71 e

http://www.kela.fi/kansanelake-maara-ja-maksaminen